Oppdatering fra denne jenten :)

AlliMac86

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Lenge siden jeg har vært aktiv her nå. Formen har vært elendig, i tillegg til mye som skjer på hjemmefronten.. Men heldigvis begynner ting å roe seg nå, og formen er på bedringens vei! Gleder meg til å begynne å jobbe igjen.. =) Forrige fredag var jeg på min første svangerskapskontroll, tok en drøss med blodprøver, fylte ut papirer og fikk en underlivsjekk.. Alt så bra ut :) Legen ville ikke prøve å høre hjertelyden, da jeg ikke er så langt på vei.. Men skal tilbake om 3 uker, så da satser jeg på å få høre hjertelyden..
Har tenkt en del over det de siste dagene, og i dag fikk jeg et innfall over meg og bestilte en tidlig ul.. må jo si at jeg er litt påvirket/misunnelig på alle her som har vært å få sett/hørt hjerte slå.. Så på fredag skal jeg og sambo få den opplevelsen også! Gleder meg (og gruer meg litt).. håper alt er bra! :)

Håper at jeg er litt mer aktiv her fremover nå.. Føler jeg begynner å få litt overskudd igjen.. :)

Så bra at alt er bra.

Er litt motsatt jeg.Er helt total tom for energi etter en lang jobbdag, så da blir det sofa og laptop stort sett hver ettermiddag.

Så bra!! Formen min er "grei nok"... Klarer meg gjennom dagen, og på jobb går det faktisk bedre enn hjemme.. Men det beror nok på at jeg "skjerper" meg på jobb, skal ikke stå på mindre - for da skjønner de det liksom.. Men det spørs ja, det har hendt jeg har måttet løpe ut av skyllerommet - hvis luktene ble for ille..huff.. Lukter UVI på mils avstand, heh.. Stuuupklar når jeg kommer hjem, så da er overskuddet/energien oppbrukt! Kjenner det blir digg med ferie om noen få uker...

så rart... tok du blodprøver? legen min sa at det hadde komemt en ny regel  nå som sa at vi ikke skulle ta blodprøver før etter uke 12, så jeg måtte komme tilbake for å gjøre det...
jaja:)
kjedelig at du har vært så dårlig i form da:(

En mini til skrev:
Så bra at alt er bra.

Er litt motsatt jeg.Er helt total tom for energi etter en lang jobbdag, så da blir det sofa og laptop stort sett hver ettermiddag.

Har hatt en god del hodepine/migrene, og da ligger jeg helst under dynen i et mørkt rom med kald klut på hodet.. Så laptopen har jeg åpnet ganske lite egentlig.. :) Men nå begynner hodet å fungere igjen, så da ville jeg inn å se hvoran det sto til med damene her inne ;)

Tre-må-det-være! skrev:
Så bra!! Formen min er "grei nok"... Klarer meg gjennom dagen, og på jobb går det faktisk bedre enn hjemme.. Men det beror nok på at jeg "skjerper" meg på jobb, skal ikke stå på mindre - for da skjønner de det liksom.. Men det spørs ja, det har hendt jeg har måttet løpe ut av skyllerommet - hvis luktene ble for ille..huff.. Lukter UVI på mils avstand, heh.. Stuuupklar når jeg kommer hjem, så da er overskuddet/energien oppbrukt! Kjenner det blir digg med ferie om noen få uker...

Skjønner godt hva du mener.. Har selv en del lukter jeg bare ikke klarer.. Blir spennende å begynne i jobb igjen, og se hvordan det går.. Er jo noe med at en taper seg litt når en går hjemme også.. tror nok jeg har godt av å prøve meg og se hvordan det går.. ;) Skal selv ha ferie om halvannen måned, ser veldig frem til det :D Skal du gjøre noe spesielt i ferien da?

SF100808 skrev:
så rart... tok du blodprøver? legen min sa at det hadde komemt en ny regel  nå som sa at vi ikke skulle ta blodprøver før etter uke 12, så jeg måtte komme tilbake for å gjøre det...

Ja, tok 6 glass med blod.. Blant annet blodtyping, for å bekrefte at jeg er rhesus negativ (har fått beskjed om det tidligere).. vil trenge noe oppfølging pga det, er vel to ekstra blodprøver om jeg ikke tar feil? :) Har aldri hørt at en venter til etter 12 uke.. Trodde det var slikt de tok på førstsvangerskapskontroll.. Mulig det er forskjellig praksis alt etter hvor en bor? :) Uansett vil jo prøvene bli tatt da..

Ja, formen har vært skikkelig elendig, så jeg er glad jeg begynner å komme meg :) Håper din form er fin! :)

AlliMac86 skrev:

Tre-må-det-være! skrev:

Skjønner godt hva du mener.. Har selv en del lukter jeg bare ikke klarer.. Blir spennende å begynne i jobb igjen, og se hvordan det går.. Er jo noe med at en taper seg litt når en går hjemme også.. tror nok jeg har godt av å prøve meg og se hvordan det går.. ;) Skal selv ha ferie om halvannen måned, ser veldig frem til det :D Skal du gjøre noe spesielt i ferien da?

Håper selv at jeg skal klare å jobbe langt uti sv.skapet denne gangen.. Sist gikk det litt skeis, med at jeg da jobbet i en annen kommune, på en slags medisinsk og ortopedisk avdeling - som nattevakt! Fikk ikke jobbe lenger enn til ca uke 20 - aktiv sykemeldt ut tiden.. Mye pga av ryggskade den gang - i tillegg.. Så da ble det aktiv sykemelding, og jeg gikk på jobb 2-3 dager i uka - gjorde bare "luxus-oppgaver".. Greit nok, men håper å slippe det nå - går veldig greit så langt, og ryggen er finfin...;-)
Godt å føle seg "nyttig" ja!
I sommer skal vi til Danmark, har leid feriehus ved stranden nær Ebeltoft.. Det blir herlig!! Reiser med et vennepar, og de har to barn på samme alder som våre!
Hva med dere da? ;)

Tre-må-det-være! skrev:

AlliMac86 skrev:

Tre-må-det-være! skrev:

Håper selv at jeg skal klare å jobbe langt uti sv.skapet denne gangen.. Sist gikk det litt skeis, med at jeg da jobbet i en annen kommune, på en slags medisinsk og ortopedisk avdeling - som nattevakt! Fikk ikke jobbe lenger enn til ca uke 20 - aktiv sykemeldt ut tiden.. Mye pga av ryggskade den gang - i tillegg.. Så da ble det aktiv sykemelding, og jeg gikk på jobb 2-3 dager i uka - gjorde bare "luxus-oppgaver".. Greit nok, men håper å slippe det nå - går veldig greit så langt, og ryggen er finfin...;-)
Godt å føle seg "nyttig" ja!
I sommer skal vi til Danmark, har leid feriehus ved stranden nær Ebeltoft.. Det blir herlig!! Reiser med et vennepar, og de har to barn på samme alder som våre!
Hva med dere da? ;)

Så bra at det går bra i jobben så langt da :) Klrt det er godt å kunne være aktiv i hverdagen og som du sier, gjøre nytte for seg :) Håper jeg klarer jobben fremover.. Er ganske varierende i formen, men det går seg nok til :)

Så deilig det blir med Danmarksferie da :)Håper dere får en super ferie :)
Jeg og sambo har tenkt å kjøre til nordnorge.. Har planer om å reise opp å besøke et vennepar av oss som flyttet opp dit i september, så det gleder vi oss veldig til! Planen er å kjøre oppover, men vi må nesten se det ann litt.. Viss formen er for dårlig, så blir det nok ferie på landstedet vårt i sogn og fjordane, hvor dagene vil bestå av fisketurer, rolige kvelder og mye god mat :)

AlliMac86 skrev:

SF100808 skrev:

Ja, tok 6 glass med blod.. Blant annet blodtyping, for å bekrefte at jeg er rhesus negativ (har fått beskjed om det tidligere).. vil trenge noe oppfølging pga det, er vel to ekstra blodprøver om jeg ikke tar feil? :) Har aldri hørt at en venter til etter 12 uke.. Trodde det var slikt de tok på førstsvangerskapskontroll.. Mulig det er forskjellig praksis alt etter hvor en bor? :) Uansett vil jo prøvene bli tatt da..

Ja, formen har vært skikkelig elendig, så jeg er glad jeg begynner å komme meg :) Håper din form er fin! :)

Jeg var på første kontroll for 2 dager siden, da var jeg 7 + 4, og da tok de alle blodprøvene som en pleier ta på første kontroll =) Så kanskje det er forskjellige direktiver i forhold til hvor en bor :)

Back
Topp