Oppdatering fra dagens kontroll

MTDC

Forumet er livet
VIP
Var på kontroll hos legen i dag (30+0 uker) og har like høyt sf-mål nå som da jeg fødte storesøster i uke 41, så nå har jeg fått henvisning til UL for å estimere størrelsen. Håper at vi får komme inn i god tid før jul, ettersom etter jul kan bli i seneste laget om man skal begynne å innstille seg på KS. Ellers var alt fint, er nok bare baby som er veldig stor denne gangen:) Håper sånn på at de kan bruke 3D-maskina når de skal estimere størrelsen hennes.. Gleder meg maks til å se vesla igjen:)

Hvor høyt ligger du da? Jeg ligger helt øverst på det grønne feltet, men på ultralyd er babyen ca 8% under streken, jeg har bare veldig mye fostervann.

Vil tro du får henvisning ganske kjapt, tror det er vanlig å ta vekstkontroll i uke 32 og 36 :)

Hvor høyt ligger du da? Jeg ligger helt øverst på det grønne feltet, men på ultralyd er babyen ca 8% under streken, jeg har bare veldig mye fostervann.

Vil tro du får henvisning ganske kjapt, tror det er vanlig å ta vekstkontroll i uke 32 og 36 :)
Både jeg og mannen var over 4300 g da vi kom til, så vi var egentlig litt overrasket sist over at hun ikke var mer enn 3340 g.. Ligger 2-3 ruter over det grønne feltet.. 33 cm i dag, som er 1 cm mer enn jeg hadde på siste måling med vesla..

Kan jo selvfølgelig være at jeg har mye fostervann eller stor morkake, men jeg tror egentlig ikke det, ettersom sf-målet stemte så veldig bra sist..

Håper virkelig jeg får time om 2 uker allerede, mannen er lærer på ungdomsskole, så det kan være vanskelig for han å ta fri midt oppi tentamener;)

Får håper du får time snart, så får de sjekket det opp. Det er vel ikke usannsynlig at babyen blir stor siden dere var det. Satser på at du får føde likevel, hvis det er det du vil =)

Merker du selv at du har mye fostervann?
Kjenner du mye bevegelse feks? som i at magen buler alle veier når han bevegr seg?

Merker du selv at du har mye fostervann?
Kjenner du mye bevegelse feks? som i at magen buler alle veier når han bevegr seg?

Jeg merker ikke noe til det egentlig. Kjenner mye bevegelser, men de er ganske myke. Storebror hadde flere harde spark, og ikke så mye bevegelse utenom. Denne gangen er det mer konstante bevegelser og sparkene oppleves ikke så harde.

Får håper du får time snart, så får de sjekket det opp. Det er vel ikke usannsynlig at babyen blir stor siden dere var det. Satser på at du får føde likevel, hvis det er det du vil =)
Ja, vil helst føde naturlig, men ikke om hun er veldig stor.. Er så redd for å ødelegge bekkenet..

Ja, vil helst føde naturlig, men ikke om hun er veldig stor.. Er så redd for å ødelegge bekkenet..

Naturlig nok, ja. Det er jo en voldsom påkjenning å føde i seg selv, om ikke babyen i tillegg skal være kjempestor. Da er det nok bedre å ty til medisinen =)

Naturlig nok, ja. Det er jo en voldsom påkjenning å føde i seg selv, om ikke babyen i tillegg skal være kjempestor. Da er det nok bedre å ty til medisinen =)
Helt klart.. Men blir det KS denne gangen også, blir det høyrisiko neste gang og da vil jeg mest sannsynlig ikke kunne føde naturlig.. Og det er noe jeg har veldig lyst til å oppleve..

Oi så stor da!! Det var jo enormt i forhold til hva du var sist! Håpe du får en kjapp henvisning da! :)
Hold oss oppdatert! :)

Oi så stor da!! Det var jo enormt i forhold til hva du var sist! Håpe du får en kjapp henvisning da! :)
Hold oss oppdatert! :)
Ja, fikk helt sjokk da jeg tok frem det gamle skjemaet for å sjekke hvor lenge det er til jeg når samme målet som jeg hadde da, bare for å innse at jeg er der alt;) Veier heldigvis mye mindre enn den gangen fortsatt, så det er ikke så tungt enda:)

Tenkte jeg skulle ta med mammen min på UL, for hun har jo ikke sett på en ULskjerm siden hun ventet oss, og den gangen var maskinene så dårlig at man ikke så stort annet enn at hjertet banket.. Håper vi får se på 3D, når hun først skal være med:) Også benytter vi muligheten til litt juleshopping når vi først er i byen:) Kjenner jeg gleder meg maksimalt;)

Holder dere selvfølgelig oppdatert :)

Er ikke rart du fikk sjokk! Det hadde jeg hvertfall fått ;)
Greit med litt juleshopping, er heldigvis ferdig her!

Er ikke rart du fikk sjokk! Det hadde jeg hvertfall fått ;)
Greit med litt juleshopping, er heldigvis ferdig her!
Ble ferdig med de aller fleste gavene i starten av oktober.. Har bare igjen svogeren min, om jeg ikke tar helt feil;) Men tenker mamma har igjen en del, også kan hun alltids få lov til å kjøpe litt til babyen når hun har fått være med på UL ;)

Ble ferdig med de aller fleste gavene i starten av oktober.. Har bare igjen svogeren min, om jeg ikke tar helt feil;) Men tenker mamma har igjen en del, også kan hun alltids få lov til å kjøpe litt til babyen når hun har fått være med på UL ;)
sjekt ;) har igjen svigerfar her. Men han har jeg bedt sambo ta seg av Selv! Nå har jeg tatt alle andre. Skulle bare mangle at ho kjøper noe til babyen da ja ;) Skal ha ned søstra mi på UL i morgen her. Så jeg får nok stå for gavene selv til han ;)

sjekt ;) har igjen svigerfar her. Men han har jeg bedt sambo ta seg av Selv! Nå har jeg tatt alle andre. Skulle bare mangle at ho kjøper noe til babyen da ja ;) Skal ha ned søstra mi på UL i morgen her. Så jeg får nok stå for gavene selv til han ;)
Samme sa jeg til sambo da mora hadde bursdag.. Endte opp med at stakkars dama ikke fikk noe som helst.. Men når jeg ordner alle julegaver + bursdagsgaver til min familie, så kan han jaggu ornde til bursdag til sin familie.. Huff.. Stakkars folk som ha tre sønner, er ikke mye de får i gaver ;P

Fikk innkallinga til UL i posten i dag:) Skal inn 10.12.12 :) Spennende:)

Back
Topp