Oppdatering etter time hos jordmor..

Mamma til tre <3

Flørter med forumet
Har slitt med lav blodprosent, ned i 9, 9 selv om jeg tar aminojern (som ikke påvirkes av mat/drikke) og spiser mye leverpostei og spiser grønnt..men i dag etter 9dager etter legebesøk (blodprosent på 10, 2) var den ned i 8, 9...og blodtrykket mitt var lavt igjen , 95/60! Ikke rart jeg er sliten!

Jormor ringte med en gang til føden og fikk jordmor og lege på tråden. Det var klar tale at jeg må inn å få jern tilskudd intravenøst i tre dager, man, tir, ons neste uke. Håper virkelig dette hjelper..
Jordmor sjekka også modning og hadde 1cm åpning, ble også strippa. Har ikke merka noe enda, men håper på fødsel før temin 9.oktober.. Jordmor sa også at de på sykhuset ville ta en helvurdering av formen/modning/åpning også modningsakupungtur på mandag, med tanke på å bli satt igang. Får vente i spenning denne helga, men håper fødsel venter til jeg har fått opp jernlager, for ellers vil det gå utover tia etter fødsel..

Bra at de reagerer raskt med å gi deg jern intravenøst da. Så får vi håpe det hjelper fort, så du er sprek og klar til fødsel etterpå :-)

Godt for deg å få jern intravenøst nå da, håper det hjelper - og at fødselen venter litt så du kommer deg ovenpå igjen :)

Håper du kommer deg så snart du får startet med intravenøs behandling :)

min hb var på 9,0 sist måling.. men var ikke noe snakk om jern intravenøst da :S hmm.. rart det er så forskjellig.. men godt de passer godt på deg :)

Takk dere:D merke stor forskjell på lege og jordmor, men godt det blir følgt opp nå rett før. Har hanglet i flere mnd nå, så håper det hjelper.
Sist hos legen så hadde jeg hvilepuls på 120(får noe hjertebank til tide og utide) det tok legen heldigvis seriøst nok og jeg tok en EKG og stoffskifte prøve. Helt fint heldigvis, men hjertet løper enda..men det er noe vanlig med hjertebank sier de begge..

Back
Topp