Oppdatering etter jordmortime

once more

Elsker forumet
Mailykke <3
Jordmora pleidde ikke å høre etter hjertelyd før uke 17, men gjorde det for meg pga min aborthistorie.Hun forberedte meg at hun kanskje ikke skulle finne den.
Men hun fant den på samme plassen da jeg kjente "spark" i går! 150 s/m.
Blodtrykket var litt høyt, før jeg hørte hjertelyden 140-90, og etterpå 133-83.
Blodprøvene og urinprøven var bra.
Utgående fra 19. mai  (ultermin i uke 11) sa hun at jeg var 15+3 (BV 15+1), hvordan forklares det???
Og livmoren var en fingerbredt under navelen, elller noe, men aner ikke hva det betyr heller.
Er så glad, tror jeg kan slappe av nå da, og virkelig ha tro at dette går riktige veien!!!!

Hurra for at du fikk høre lyden! Angående det andre, så aner jeg ikke 

Er det ikke DEILIG å få bekreftet at alt er som det skal være. Livmorkanten din er akkurat like langt oppe som min. (og vi er like langt på vei.) Er du førstegangsfødende? Og kjenner spark allerede? Jeg prøver intenst å kjenne etter, men foreløpig ingenting...

Apropos termin, så regner kanskje BV utifra 40 uker...? Mens et svangerskap egentlig varer i 40 uker og 2 dager...sånn gjennomsnittlig... tror jeg ;) kanskje derfor?

Det var virekelig DEILIG ja, etter mine abort hadde jeg det fortsatt vanskelig å tro at dette kan gå bra, men etter 3 positive UL i uke 7, 9 og 11, og hjertelyd nå, har jeg tro!!

Jeg er 3. gangsfødende og dette er min 6.graviditet da. Mulig livmoren  var litt større på forhånd og tenker jeg, ble gravid rett etter utskrapningen.
Tror ikke jeg kjenner spark, men det er luftbobler som popper i magen, og det er ikke hver dag heller, men jeg nytter det litt :)
Er litt usikker der og, for siste gang jeg var så langt på vei er 9 år siden!

lillesøster skrev:
Er det ikke DEILIG å få bekreftet at alt er som det skal være. Livmorkanten din er akkurat like langt oppe som min. (og vi er like langt på vei.) Er du førstegangsfødende? Og kjenner spark allerede? Jeg prøver intenst å kjenne etter, men foreløpig ingenting...

Apropos termin, så regner kanskje BV utifra 40 uker...? Mens et svangerskap egentlig varer i 40 uker og 2 dager...sånn gjennomsnittlig... tror jeg ;) kanskje derfor?

Yeah :) Hurra :) Dette gikk jo som det skulle jo!!! :D Så glad på deres vegne!!

Så bra! Godt å høre at alt er som det skal med lille :) Du blir mamma igjen i Mai emoticon

Så bra å høre at alt er som det skal :)

"Artig" at blodtrykket ditt falt så mye etter at du har fått høre hjertelyden, det viser at du har stresset litt med det ja..

Jeg har også troen på at det denne gangen skal gå den riktige veien for deg og den lille <3

Dere jenter er bare så snille...
Det er SÅ godt å kunne dele sorger, tanker og glede her emoticon

Hipp hurra så bra! :-)

Så hærlig å få høre hjertet da!! Gratulerer så mye!

Jeg skal til jordmor når jeg er 16+6, så får forhåpentligvis høre noe jeg også da :) Gleder meg!

Da jeg var 12+4 med termin 6. mai var jeg på ul, og på papiret derfra står det 12+3 med termin 5.mai. Aner ikke hva de går ut ifra jeg

Så bra at alt var fint!!! :) Det GÅR bra denne gangen vet du :)

Dette er sååå vel fortjent!!! Er så glad på dine vegne! Perfekte lille bebisen din emoticon

Så bra! Herlig å få høre hjertelyden :) Det er en "regel" på at livmorkanten er i navlenivå når man er 18 uker på vei, så livmoren din er ihvertfall ikke for liten, men nå har du vært på ultralyd og vet at du ikke er lenger på vei. Nå må du lene deg tilbake og puste lettet ut, dette går veien vettu :)

Littelent skrev:
Så bra! Herlig å få høre hjertelyden :) Det er en "regel" på at livmorkanten er i navlenivå når man er 18 uker på vei, så livmoren din er ihvertfall ikke for liten, men nå har du vært på ultralyd og vet at du ikke er lenger på vei. Nå må du lene deg tilbake og puste lettet ut, dette går veien vettu :)

Jeg vet at jeg absolut ikke kan være lengre på vei, har jo hatt ul i uke 7, 9 og 11 :)
OG jeg ble gravid 3 uker etter utskrapningen , så satser på at terminen stemmer ganske greit.
Men mulig min livmor er strekket og rekket, det er jo min 4. graviditet dette året!

Jeg har bestemt meg at jeg VIL slappe av ja, og nytte de neste 25 ukene, mulig jeg blir litt redd innimellom, men det er nok logisk. Neste jeg kan glede meg til er Ord. UL 22. desember! Og ellers liker jeg å se magen vokse og kjenne boblene :)

Back
Topp