Oppdatering av forumet, tirsdag 10. mai

P

Prikken

Guest

Hei dere,



Vi skal kjøre oppdatering idag før kl. 16:00, og forumet vil derfor bli nede en liten halvtime.







I oppdateringen kommer følgende forbedringer:







• Bredere design på forumet



• Utlistingen på framsiden av forumet viser vil vise hvilken tråd, det siste innlegget ble postet i.



• Ordskyen (stikkordlisten) vil bli flyttet nederst på siden



• Korrekt linking mellom svar, og svar på svar inne I en tråd.



• Skal ha rettet opp feilen med at første innlegg blir hvit. 



• Det skal igjen kunne gå an å abonnere på tråder



• Fikset en feil som medføret at enkelte rom ikke ble vist







I neste omgang håper vi å ha på plass pop-up vindu når man skal svare på innlegg slik at man slipper å scrolle ned. Og nye smileys er på trappene.







Takk for at dere kommer med tilbakemeldinger og viser tålmodighet! Vi forbedrer oss stadig, takket være dere! Fortsett med å sende inn ris/ros!


Ellers kan jeg informere om at vi har opprettet eget teknisk forum hvor vi vil legge ut informasjon av teknisk art. Og vil også svare på tekniske spørsmål fortløpende.







Ha en superduper fin dag!



 
*Mamma87* skrev:
Likeremoticon


 
*Mamma87* skrev:
Likeremoticon





 
Og så kommer det kanskje en knapp for å gå rett til nye innlegg siden sist i en tråd? :P
 
Kommer det en "gå til første uleste innlegg"-funksjon for hver tråd og? Og så... På avstemningene.. Hvorfor kommer det ikke opp at det er en avstemning når man lager den? Altså, man må skrive avstemning i emnefeltet, og det er jo litt klønete, syns jeg.. I tillegg oppdaget jeg en finurlig liten sak... Man lager avstemning, tråden blir to-tre sider lang. Hovedinnlegget står øverst p hver side.. Og på hver av disse sidene kan man faktisk avgi endacen stemme! Så alle brukerne har altså en stemme per side tråden kommer opp i.. Ikke helt ok...
 
Mye bedre, slet fælt med å bruke forumet etter endringene, og jeg en ingeniørstudent som har brukt diverse forum daglig i årevis, så tror ikke det var pga jeg er en dummie...

Men: Angreknappen for nytt innlegg ligger utrolig klønete til, har nesten ikke postet her i det siste, pga at når jeg skal poste trykker jeg automatisk på den blå knappen under innlegger, og der står det 'angre', voila: innlegg borte
 
CrazyBeautiful skrev:
Jeg liker at dere har forlenget forumdelen nå. *thumbs up*

Hva med å se hvem som er pålogget?

Det kommer det kommer... :-) Hvilke tråder du har deltatt i, og hvilke de som er online har deltatt i. Vi jobber med saken emoticon
 
klementin skrev:
Mye bedre, slet fælt med å bruke forumet etter endringene, og jeg en ingeniørstudent som har brukt diverse forum daglig i årevis, så tror ikke det var pga jeg er en dummie...

Men: Angreknappen for nytt innlegg ligger utrolig klønete til, har nesten ikke postet her i det siste, pga at når jeg skal poste trykker jeg automatisk på den blå knappen under innlegger, og der står det 'angre', voila: innlegg borte

Ja vi har hatt enkelte hint om at den kanskje kunne blitt flyttet på. Skal se på det :-)
 
Pijah skrev:
Kommer det en "gå til første uleste innlegg"-funksjon for hver tråd og? Og så... På avstemningene.. Hvorfor kommer det ikke opp at det er en avstemning når man lager den? Altså, man må skrive avstemning i emnefeltet, og det er jo litt klønete, syns jeg.. I tillegg oppdaget jeg en finurlig liten sak... Man lager avstemning, tråden blir to-tre sider lang. Hovedinnlegget står øverst p hver side.. Og på hver av disse sidene kan man faktisk avgi endacen stemme! Så alle brukerne har altså en stemme per side tråden kommer opp i.. Ikke helt ok...

Ai stygg sak. DET skal me ta ein aldri så liten runde på ja. Når det gjelder avstemning, så er det mange ting vi kan ta tak i etterhvert for å gjøre den funksjonen en del bedre!
 
Kommer det sånn at man kan se hvilke innlegg man har lest? Tykk på skrift på de vi ikke har lest, og tynn skrift på de vi har lest? :)
 
*FruDahlen* skrev:
Kommer det sånn at man kan se hvilke innlegg man har lest? Tykk på skrift på de vi ikke har lest, og tynn skrift på de vi har lest? :)

Ja :-)

 
CrazyBeautiful skrev:
Jeg savner søkefunksjonen. Er den forsvunnet eller er det bare jeg som ikke finner ut av det selv?

Den er tatt bort, fordi den ga oss store ytelsesproblemer på forumet. Det er meldt inn som feil til programvareleverandøren, så det skal bli fixet. Vi utvikler også en bedre visning av søket. Kommer til å bli veldig bra!

 
Ser at nå kan man også se hvilken tråd som ble svart på sist, og ikke bare av hvem når man står på forumsoversikten.
Utrolig bra, dette har jeg savnet ;-)
 
Eier av en gutt skrev:
Ser at nå kan man også se hvilken tråd som ble svart på sist, og ikke bare av hvem når man står på forumsoversikten.
Utrolig bra, dette har jeg savnet ;-)


Veldig enig! emoticon
 
Mazter skrev:
Mye fine forbedringer høres det ut som! Lurer litt på om det vil bli gjort noe med at det er så tregt å få opp boksen med smilies? Ender med at jeg ikke gidder å bruke dem lenger siden det tar for lang tid rett og slett.

He he he. Ja. i forhold til smileys kommer det til å skje tre ting utover slik de er i dag.
1. En rekke nye smileys
2. Snarveier, dvs :-) eller :) blir f.eks. til en emoticon
3. Hurtigvisning av noen smileys. Slik som en er vant med at det er på Skype og MSN. Dvs klikker en på smileysknappen så vises det noen smileys direkte. Vil en se flere, så velger en det som alternativ. Da kommer den smileysboksen som dukker opp i dag.
Håper dette var forklarende :-)
 
Når vil alle profilene og innboksene være tilbake....litt kjedelig å være ny bruker....og savner innboksen min Finnes det noe sted hvor info om hvordan legge inn tickers....skjønner fint lite av alt jeg nå egentlig
 
Kommer den funksjonen tilbake, at man kan trykke på en bruker å finne innleggene til den brukeren?
 
Back
Topp