Oppdatere i sosiale medier under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Grete

Guest
Noen "smyger" seg inn i bilen, føder uten å fortelle det til noen andre, og ringer når alt er overstått. Andre poster på Facebook - og Babyverden - fra den første ria kjennes, ringer halve slekta mens vannet går og sender videosnutter fra fødestua.

Fødsel i stillhet - eller løpende rapportering?

Les mer her

Denne gangen kommer vi til å ringe besteforeldrene når vi har kommet oss til hektene, og resten av familie og nære venner etter hvert, så kommer vi til å dele det på sosiale medier når vi kommer hjem.
Sist gang skrev jeg det på facebook dagen etter, og plutselig hadde vi rommet fullt av bekjente sambygdinger, som vi knapt kjente. Til og med før besteforeldre, tanter, onkler osv hadde sett barnet. De bare møtte opp liksom. Merkeligste jeg noen gang har opplevd, og noe jeg nødig vil oppleve igjen.

Tenker vi kommer til å fortelle besteforeldre når ting skjer så å fortelle nærmeste familie når barnet er kommet før vi deler det med sosiale medier. Litt kjedelig når feks kommende tante får gratulasjoner av foll uten oh vite hvorfor :-)

Jeg vil gjerne at det skal være vår lille hemmelighet :) men det spørs vel litt om vi klarer det dersom vi går over termin... da blir det nok hyppige telefoner fra nysgjerrige besteforeldre tenker jeg :p men får jeg bestemme så er det ingen som får vite noe før ungen er født :)

Ha ha jeg la ut på babyverden når vannet gikk, og mannen måtte sende en melding til min mor. Utover det så ringte mannen rundt når alt var overstått :) Bilde av nurket ble postet med informasjon om at alt gikk bra på Facebook.

Denne gangen må vi ha barnevakt når det skjer noe, så da må besteforeldrene på mannen sin side vite noe :P

Søstra mi må være barnevakt til jenta vår, men kommer ikke til å si noe til noen andre før fødselen er over. Mamma ble veldig glad da jeg ringte og sa jeg var ferdig med det :) Men hun hadde hatt en rar følelse den dagen, og måtte dra hjem fra jobb fordi hun følte seg så dårlig. Vekte henne med telefon om at hun hadde fått sitt fjerde barnebarn. Tror hun glemte fort at hun var syk.

Tenker vi lar det gå Stille for seg og vente til fødselen er overstått med å informere de nærmeste ♡ Om vi klarer :-p

Vi må også har barnevakt denne gangen, og mest sannsynlig i noen dager, om jeg skulle få innvilget ks. Så må selvfølgelig si fra, men har nesten litt lyst å bare si at "Hei. Tar du ungen i morgen, for vi skal på kontroll sånn kjempetidlig i morgen". Tror kanskje mamma hadde kvalt meg om vi hadde gjort det på den måten da :p

Vi må gi beskjed til de som skal passe storesøstrene, og muligens på jobben til mannen da...

Min mor har faktisk vært dårlig begge gangene jeg har født. Første gang visste hun at det var i gang, men ikke andre gang... I de to første graviditetene hadde hun en følelse av at jeg var gravid, og ble ikke overrasket da vi fortalte. Men jeg tror ikke hun aner noe denne gangen... Eller gjør hun det?

Vi må ha barnevakt - men utover det kommer vi ikke til å si noe som helst før bebis er ute ❤️ Ringerunde først til alle nære, så blir det vel Facebook etter noen timer/dager - alt ettersom ;)

Det blir fødsel i stillhet så godt det lar seg gjøre.. Kommende bestemødre på begge sider jobber på sykehuset, og ryktene sprer seg raskt :p er ikke spesielt interessert i å dele det på Facebook heller egentlig. De som trenger å få vite det får beskjed når vi føler for det. :)

Må nok ringe svigers når jeg kjenner det er noe på gang, for de må passe storebror. Utover det får ikke samboer lov å rapportere til alle i slekten før etter fødselen. Sist fikk de løpende oppdatering. Sosiale medier får vente noen dager.

Her må vi ha barnepass og hundepass så mamma og pappa kommer til å få vite det så får vi se hvor det går å om vi klarer å holde det for oss selv :p
Sist låg jeg 5 døgn på sykehuset før babyen kom så da fikk søskena og foreldrene vår og besteforeldre vite det :p

Vi må ha pass til storebroren, så svigermor og mine foreldre får nok beskjed om at ting er i gang. Svigerfar ville stresset på seg hjerteinfarkt, så han får ikke vite før babyen er ute. De som får vite at fødselen er i gang får også beskjed om at ingen andre skal vite noe før vi sier at det er greit.

Sist fikk de samme vite at fødselen var i gang da vi måtte ha pass til de to hundene våre. Dette var på morgenen, utover ettermiddagen fikk de hver sin tlf om hvordan ståa var og at de ikke ville høre noe mer fra oss før det hele var overstått. Det fungerte veldig fint.

Med første sa vi ingenting til noen før han var ute , det var igrunn veldig spennende og morro å overaske alle ;-)

Sist gang nå, så måtte jo noen varsles pga barnepass osv. Men ingen oppdateringer på sosiale media nei

Back
Topp