Oppdatere Facebook/Instagram

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
det virker nesten som man må offentlig gjøre graviditeten på facebook/Instagram. Jeg har ikke delt i tidligere svangerskap, har lagt ut ett bilde to uker etter fødsel.
Men får mange spørsmål om når jeg skal legge det ut, andre spørr om de får lov å legge det ut.

Heldigvis spørr enkelte og respekterer ett nei, selvom de ikke er ening.
Flere som kjenner til det "presset"?

Hmmm andre legge ut din graviditet? Hvem kan være interessert i det? Det er jo svært vanlig å dele det meste i dag, så det er nok årsaken til at det er mye spørsmål om det.:)
Vi har tidligere lagt ut noe når vi var halvveis i svangerskapet, så blir kanskje det nå også. Får se.:)

Jeg poster generelt lite på både facebook og instagram, blir nok ikke ikke noe denne gangen heller:) de som står oss nærmest får jo uansett vite når det skjer. Også slekt i andre byer, jungeltelegrafen går fort den [emoji12]

Jeg kommer ikke til å offentliggjøre graviditeten på facebook/instagram. Jeg er lite aktiv på sosiale medier, så det er rett og slett ikke naturlig for meg. Har heller ikke fått noen spørmål om det fra andre.

Godt å høre at de som har spurt deg i det minste aksepterer at du sier nei :)

Har ingen behov for å legge ut noe på insta/facebook, det kan være jeg endrer mening etterhvert da. Men enn så lenge så vet de som har behov for å vite det, og det sprer seg jo selvom man ikke legger det ut på sosiale medier.
Har ikke opplevd noe press fra andre, men godt de som har spurt deg har respektert svaret ditt!

Jeg kommer ikke til å publisere noe før etter fødsel hvertfall[emoji4]

Jeg kommer ikke til å dele noe i sosiale media. Kun to nære venniner som vet at jeg er gravid og blir nok etter oul før jeg forteller noen andre.

Vi får se hva vi føler for etterhvert [emoji4] Blir uansett ikke enda siden jeg er arbeidsledig og søker jobb [emoji4]

Jeg føler ikke presset. Tviler på at jeg kommer til å dele noe hverken før eller etter. :)

Har aldri lagt ut et eneste bilde eller hint om forrige graviditet eller barnet vårt på Facebook, kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller. Poster generelt minimalt på face, kanskje 2-3 ganger i året ifm typisk kampsaker (organdonasjon, tv-aksjonen mv)

På Instagram kan det godt tenkes at det dukker opp bilder av meg som gravid, og babyen etter hvert, men ikke på lenge og ikke i stor skala. Dessuten er jeg veeeeldig kresen på hvem som får følge meg, og har lukket konto. :P

Vi kommer nok ikke til å dele noe som helst, verken graviditet eller fødsel på Facebook. Vi gjorde ikke det sist heller. Jeg har aldri kjent på noe press om å gjøre det, men fikk en del reaksjoner og spørsmål sist. Flere lurte faktisk på om noe hadde skjedd/var i veien med barnet siden vi ikke hadde delt :confused2....

Spørr seeeriøst folk om DE får poste DIN graviditet?! Hvorfor skal de dele det på sosialemedia om dere ikke vil? Haha blir så sjokka over folk..

Vi skal ikke annonsere det på noen sosiale media. [emoji4]Vi forteller det til de nærmeste og de vi mener bør få vite det. Og resten tar vel jungeltelegrafen seg av. [emoji28] De som møter på meg framover kommet jo også til å se det. Jeg annonserte ikke sist heller, føler ikke noe behov for det.

Vi annonserte det på Facebook og Instagram på julaften. Var da 13+0. Har mange venner som ikke er så nære at jeg ønsker å sende melding for å si at jeg er gravid, føler det blir litt rart for vår del. Vi tenkte det var enklest sånn. Fortalte nærmeste familie og venner først, før vi delte det. :happy:

Ja, dessverre valgte ei av de tre kommende bestemødrene å dele det på Facebook for oss :meh: ikke greit!!

Vi har egentlig ikke tenkt noe særlig på det. Jeg er litt sånn at jeg ser ikke noen poeng i å fortelle det til alle jeg ikke har kontakt med. Men nå bor jeg på landet, så her sprer vel ryktet seg som ild i tørt gress [emoji23]
Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen andre hadde lagt ut at jeg er gravid eller at ungen er født når den tid kommer. Det vil jeg fortelle selv og det er noe folk bare må respektere [emoji5]

Back
Topp