Oppdage tvillinger sent?

Forglemmegei8

Betatt av forumet
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Jeg er så innmari dårlig, og har fått skikkelig mage....var på TUL 6+2 da var det bare en, men jeg må nå bare innrømme at jeg lurer fælt.. Dette er nr 3, så magen kommer vel naturlig kanskje tidligere, men likevel da..... Er 11+5 nå og ser ut som jeg gjorde i uke 30 med førstemann. (Helt sant, men da hadde jeg liten mage..) Skal på ny TUL om ei uke, men er det noen som veit om det går an å plutselig oppdage en til inni der...? Må bare forberede meg litt mentalt isåfall, har 2 fra før og hadde egentlig ikke tenkt vi skulle ha fler......:joyful:

Ei venninne av meg opplevde det! Hun hadde ultralyd i uke 7 hvor de kun så en baby. Men på ultralyd i uke 13 var det to! Legen sa at den ene mest sannsynlig lå bakom den andre i uke 7 og at det var derfor den ikke ble oppdaget. Innvendig ultralyd begrenser jo hvilken vinkel man ser fra. Og noen ultralydmaskiner er dårligere enn andre.

Jeg lurer faktisk på det samme selv. Jeg er ikke veldig dårlig egentlig, men magen min er massiv og du kan faktisk se at det er livmora som dytter utover. Tror nok at det bare er 1 som ultralyd 7+2 viste, men man begynner jo å lure :P

Jeg har følt på det samme, men på ul i dag 11+4 så var det helt tydelig bare 1. Har gledelig innfunnet meg med at jeg bare er større nå som det er tredje gang :D

Hos meg fant de begge samtidig, men legen lette litt rundt i livmoren etter at hun hadde målt den som dukket først opp på skjermen. Hadde hun ikke gjort det ville nok den andre ikke bli oppdaget.

Blir spennende å se om det gjemmer seg en til hos deg :)

Da jeg var på tul i uke 6, så såg jordmor kun en, men i uke 7 var jeg til en gynekolog og han var mye mer nøye, og såg to.

Nå var den ene sluttet å utvikle seg hos meg da, så er kun en levende, men jeg kunne jo fort ha gått flere uker uten å vite at der var to, jeg var ekstremt dårlig nærmest fra dag 1, roet seg nok rundt den tiden det ene forsteret sluttet å utvikle seg. (Selvom jeg enda er veldig dårlig)

Hos meg fant de begge på ul i uke 7, men som legen sa, hvis man ikke er veldig nøye og sjekker alle vinkler kan man lett overse en!

Back
Topp