Oppdage graviditet sent

Oppdrag Nemo

Gift med forumet
Vet om hun ene som er her inne som ikke var klar over graviditet før hun skulle føde.
Noen andre som har oppdaget graviditeten sent i svangerskapet?
Og, hva ser egentlig du på som sent? [:)]

(Ingen personlige erfaringer, synes bare det er utrolig fascinerende [:D])

*

Jeg oppdaget det sent (mange symptomer som stemte med andre ting enn graviditet) Oppdaget det når jeg var 17 uker på vei. Hadde da begynt å få tydelig mage.

Dette var en oppløftende tråd, jeg som følte meg så sløv for at jeg ikke oppdaget at jeg var gravid før jeg var 12 uker på vei, og da tenkte jeg at jeg maks var 8 uker :-DDD

Men jeg finnes ikke sløv i det hele tatt ser jeg [:D]

Nå har det gått 2 uker, og det største sjokket har lagt seg :-D (til mitt fosvar, har jeg mistet menstrasjonen mange ganger, vært gift i 10år, og aldri brukt prevensjon etter at jeg giftet meg, og jeg var ikke kvalm, jeg hadde bare møtt den berømte veggen, og lå å sov å sov :-DDD)

med nr 3 oppdaget jeg det ikke før jeg var 4-5 mnd på vei..gikk på ppilla fullammet og hadde menstrasjon vanlig til tiden..
Fikk en velskapt og flott gutt[:D]

ORIGINAL: Gullungen nr 2

Jeg synes det også er helt utrolig.

Søstra mi jobber på en babyforretning og for en stund siden kom det ett par inn for å kjøpe masse babyutstyr. De hadde akkurat funnet ut at de skulle ha barn.
Dama hadde plutselig begynt å kjenne spark i magen og da skjønte hun at hun var gravid.
Men de trodde hun bare var 4-5 mnd på vei siden dette var første gang hun kjente spark. Og fordi hun ikke hadde noe spesielt mage.  
Noen dager senere fikk hun så magesmerter så hun reiste på legevakta, men da var det fødselen som var i gang. Så hun var altså høygravid da hun fant ut at hun var gravid og regnet med at hun var ca 4 mnd på vei.

Hun fødte en helt frisk baby som var ett  sted mellom 2500-3000gram..

Skjønner ikke at det er mulig [:D]

Mister jo litt av det å vente og glede seg, når det kommer så fort. Må jo være et sjokk.

ORIGINAL: emk1982

skjønner ikke at det er mulig å ikke merke et svangerskap før man er i fødsel[8|]
man kjenner jo spark osv....

Når jeg var gravid med tredjemann, kjente jeg nesten ikke spark hele svangerskapet. Dette fordi jeg hadde for mye fostervann... Mannen min kjente han bare to til tre ganger...

var 15 uker på vei når jeg fannt ut jeg var gravid med snuppa....hadde vært trøtt og kvalm, men hadde akkurat begynnt å jobbe som lærling og trodde d var grunnen. Hadde tilfeldigvis en venninde som var gravid da også, 3-4uker lengre på vei enn meg som spurte om jeg ikke var gravid for d hørtes ut som jeg hadde de symtomene hun hadde 1mnd tilbake.....nesj da sa jeg, men lot meg overtale til en tur på apoteket - og jammen så var jeg ikke gravid. Helgen etter (dette var en torsdag) kjennte både jeg og ei god venninde de første sparkene [:D][:D]

Jeg syns jeg oppdaget min siste ikke planlagte graviditet sent.da var jeg 6.5 uke på vei[:D]å kunne ikke skjønne at jeg ikke hadde tatt tegna før!

Skjønner ikke hvordan det går an å gå mange uker mnd å ikke vita at man er gravid[8|]

Var tre mnd på vei da jeg oppdaget det.
Mensen kom og gikk som den selv følte for, så tenkte ikke
tanken da den uteble[8|].

Man må vel være litt "romslig" om man ikke merker at man har en baby på flere kilo inni magen kanskje[:-]??

Jeg merket selv ingen spark før jeg var over 20 uker gravid, men hadde jo uansett merket at jeg ikke så spesiellt mye av gulvet lenger... [:D][:D]

Ei god vennine av meg fant det ut når hun var 7 mnd på vei. Hun hadde akkuratt fått en. Men hun merket ikke noe for det var ikke så lenge siden hun hadde fått en baby.
Så disse 2 er det akkuratt 1 år i forskjell på født i samme mnd bare forskjellige årstall

ORIGINAL: snuppelille

Var tre mnd på vei da jeg oppdaget det.
Mensen kom og gikk som den selv følte for, så tenkte ikke
tanken da den uteble[8|].

Akuratt som meg det da ;-) Godt jeg ikke er alene, jeg følte meg nokså fjern når jeg ikke hadde skjønt det tideligere jeg....[8D]

Back
Topp