Oppblåst

Jeg har gitt helt opp, og pakket ned alle buksene som ikke passer :-) Tenker at det går en liten stund før jeg får bruk for de igjen;) Kjøpt gravidbukse på Zalando og HM. Etter TUL på mandag kommer jeg sikkert til å kjøpe en treningsbukse også, for jeg må jo kunne svette litt selv om jeg er gravid:p Så mitt tips er å bare gi opp:hilarious: Evt. kan du jo bruke strikk i knappen, og stor topp over.

Så lenge buksene er det eneste problemet med oppblåst mage er det jo greit å starte med gravidbukser, skjørt og sånt som ikke klemmer p0
magen. For min del hater jeg selve den oppblåste følelsen, så her gjøres mye for å unngå det :)

- vær masse i bevegelse, gå tur, tren etc
- det kan hjelpe med varmeflaske på magen
- drikk masse vann
- spis fiberrik mat, frukt etc
- få i deg gode melkesyrebakterier
- ikke spis for feit mat eller bli stappmett
- ikke vær redd for å slippe ut luft - man må faktisk fise eller rape for at luft skal komme ut ;)

Jeg hadde mye luftsmerter og følte meg oppblåst tidligere. Det har gitt seg litt, men jeg vet ikke hvorfor. Jeg merket at tipsene over i hvert fall hjalp på kort sikt, og nå holder jeg meg til det for å forebygge :)

Fant til slutt tipsene med tynn sviskesuppe. Så lagde en stor posjon og frøs ned i to dagers posjoner. Blitt mye bedre. Tar meg noen spiseskjer et par ganger om dagen og det hjeper sammen med gåturer, masse vann, fiberrik mat. Har ennå problemer med magen men har hjulpet meg.

Back
Topp