Oppblåst og treg mage!!!!

2små

Forelsket i forumet
Jeg har i den siste uken hatt veldig treg mage, kommer på do mye sjeldnere enn vanlig. I tillegg står magen ut som en ballong, hard som om det skulle vært en stor baby inni.. Føler at maten ligger å dytter på drøvlen. Er så innmari ubehagelig..

Jeg har aldri hatt problemer med magen før, ikke engang i svangerskap nr 1. Jeg bare lurer på om noen her har erfaringer med laktulose eller andre midler for magen. Jeg vil helst ikke ha det slik!:(

Venninna mi fikk gode resultater av linfrø. Anbefaler også biola :)

Sniker litt i terminforum ;)

Linfrø er et veldig godt tips. Hele linfrø. Lykke til :)

Jeg vil absolutt anbefale linfrø i stedet for laktulose! Bland det i biola, yoghurt eller noe annet lettspiselig. Funker fjell :)

Jeg ble anbefalt av legen minifom kapsler mot oppblåsthet.. Vært så oppblåst og hatt sååå vondt i magen på kvelden.. Minifom hjelper veldig :)

Samme problemet her!! Herregud!!!
Har prøvd biola og linfrø 2 dager nå, ikke hjulpet! Hvor mange glass skal man drikke??

Eg har veldig god effekt av ananas juice faktisk :-D brukte det og på jento mi når ho sleit med magen!
Ananas er lakserende, derfor det er eit kjerringråd for å få i gang fødsel :-)

Jeg tar et vanlig kjøkkenglass; blåbær Biola og to spiseskjeer linfrø blandet inn.. Usikker på om dette er riktig eller feil mengde frø i forhold til Biola, men føler at det fungerer litt :)

Tar et glass blåbær Biola på morgningen og på kvelden. Det har hjulpet meg enormt!

Jeg slet/sliter ekstremt med forstoppelse :( Har begynt å ta laktulose, men det smaker jo helt forferdelig og blir kvalm av det, men syns det funker da (så lenge jeg holder meg for nesen når jeg tar det) :P !

Sverger til Biola og linfrø! Jeg drikker ett glass (kanskje to) til dagen. Og er helt annerledes i magen enn sist. Da begynte jeg sent... Nå er jeg tidlig ute for det var helt grusomt sist...

ImageUploadedByBV Forum1464371444.511937.jpg

Jeg har spist all bran frokostblanding med havremelk til frokost i flere år nå, etter det har jeg nesten aldri hatt problemer med magen. Selv ikke i svangerskapene :) og viktig med grove kornprodukter og drikke rikelig.

Back
Topp