Oppblåst mage/buk - overstimulert?

BIBBI3

Forumet er livet
Hei jenter!

Jeg testa positivt i går, men på fredag ettermiddag blåste magen min opp til en størrelse som jeg nesten kan si at jeg er fire-fem mnd på vei.
Jeg er lita og slank fra før så nå har jeg store problemer. I tillegg gjør dette så innmari vondt.. puster innimellom noe raskere, det sprenges under brystbeinet og smertene brer seg rundt om ryggen. Dette er nå så uutholdelig at jeg orker snart ikke mere. Er ikke noe spesielt kvalm, men hodet dundrer..
Hva skal jeg gjøre?
Ringe klinikken på en søndag, eller ringe legevakta????
Føler jeg ikke orker et døgn til med dette... natta er verst...

Noen råd eller erfaringer?

Jeg ville ringt klinikken. Tror ikke du kommer til å få noe godt svar hos legevakten likvel, dette blir noe uttenfor hva de driver med til vanlig [:)]

Ring i dag du snuppa [:)] Dette må du få skjekka opp!

Syns du skal kontakte lege. Hvis man er overstimulert og får positiv graviditets test, så forverres overstimulerings smertene.

ORIGINAL: bet

Veldig direkte spm men får du tisset sånn omtrent tilsvarende av det du drikker??

Det er ikke unormalt at du får tilbake litt symptomer på overstimulering omtrent når man oppdager at man blir gravid fordi HCG nivået da begynner å stige.

Jeg vet at du må igjennom legevakt for å komme inn på sykehus. Er en lege som må henvise deg videre. Ring legevakta å spør, er jo sykepleiere som kan konferere med lege der som kan si hva du bør gjøre

håper du har ringt lege,høres ut som du er overstimulert.lykke til og god bedring.

Ble et styr, men d ordna se t slutt.. på et vis. Først legevakt som hadde null peil som måtte ringe sykehuset som igjen ba meg komme på akutten her i Molde. Ble innlagt med det samme.. så nå ligger jeg her da.. overtimulert med en buk større enn en flodhest[8D][&:]

ORIGINAL: bet

uff, noe herk det der...trøste deg med at det blir bedre og for de fleste har det verste gitt seg før uke 7 [&:] Men har ikke de tappet deg da så du får lettet litt på trykket?

de vil ikke tappe før strengt tatt nødvendig for da er det lettere for at det fortsetter å lekke væske over lengre tid.. går d over av seg selv så blir d raskere bra..ette som jeg har skjønt....[8|]

Back
Topp