Oppbevaring av puregon sprøyte?

*Carrie*

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg er jo i gang med stikking, og vet at puregon ampullene skal oppbevares i kjøleskap. Ettersom jeg setter 125 hver dag så har jeg en ampull i tre dager inni pennen. La oppbevaringsboksen med ampullen i kjøleskapet i dag tidlig, men hadde vært greit om jeg kunne hatt det på soverommet på natta ettersom jeg skal stikke på morgenen. Tror dere det går greit om det ikke ligger i kjøleskap over natta, men i stedet på et forholdsvis kjølig soverom?

Det mener jeg sikkert går bra ja!
Jeg oppbevarte den i kjøkkenskapet jeg da

når du har tatt en ampull i bruk trenger den ikke å tas i kjøleskapet igjen.... da den blir kald til du skal ta den og det er sikkert ikke noe deilig.

Den ampullen som er i bruk kan du godt ha på soverommet, men ikke badet, regner ofte med at det er varmere på badet enn andre rom.

Jeg har en penn med 8 doser, så opplever ikke helt det samme som dere. Men, da jeg hentet mine to penner på apoteket, fikk jeg beskjed om at variasjon på romtemperatur og kjøletemperatur, ikke er bra. Så nå som jeg har tatt i bruk pennen min, oppbevares den på soverommet der det er forholdsvis kjølig. Må ikke overstige 25 grader står det på penna mi, samt at den kan oppbevares i romtemperatur i 28 dager etter åpning..

Back
Topp