Oppbevaring av mm

Bondebaby

Andre møte med forumet
Hei! Hva er deres beste tips ang oppbevaring av mm? Fullammer, men trenger å pumpe litt etterhvert da jeg skal i utdrikkingslag til venninde osv. Har sett på medela sine poser, og avent sine beger. Hva er mest holdbare, og kan medela sine poser gjenbrukes? :-) og har dere andre tips? :-)

Medela sine skal ikke gjenbrukes. Jeg brukte både medela sine poser, flasker og avent beger. Syntes det var lettere i starten å pumpe rett på flaske og frøs de, men fant fort ut at jeg gikk tom for flasker fort, så da ble det avent beger. Når jeg fikk dreisen på pumpingen begynte jeg med poser og skjønte ikke hvorfor jeg ikke hadde brukt de før. Er ganske mange i en eske, og de tar mye mindre plass i fryseren.

Mtp holdbarhet er alle tette så kommer bare an på hva du foretrekker. Her er uansett generell info om holdbarhet: https://ammehjelpen.no/artikkel/42/oppbevaring-av-melk.

Men greit å bare pumpe rett på posene da, og på posene kan du skrive dato og mengde etc.

Isbitposer ble for mye styr her. Måtte som regel ta opp flere isbiter da jeg aldri traff helt med mengde og da valgte jeg heller å fryse ned poser av ulik str.

Jeg har avent sine begere. De er veldig fine. Ellers har jeg bare brukt vanlig isbitposer. Da kan du lett ta akkurat det du trenger. Lurer på om det er ca 20 ml i en isbit, så da er det enkelt å dosere. Mye billigere enn medela sine også. ;)

Brukte avent sine beger og de fungerte veldig bra. Medela sine poser kastet jeg etter første bruk, synes låsen ble helt ødelagt etter koking.

Posene til medela er ment for engangsbruk :-) Men jeg er glad i dem. Tar liten plass i fryseren, og pumper rett i posen. Eventuelt kan man jo pumpe i flaska og heller over i et Avent beger eventuelt :-)

Brukte avent sine beger og de fungerte veldig bra. Medela sine poser kastet jeg etter første bruk, synes låsen ble helt ødelagt etter koking.
Ikke så rart låsen ble ødelagt, de er ment til engangsbruk :-) Men begrene til Avent er praktiske.

Back
Topp