Oppbevaring av melk

KineMor1

Forelsket i forumet
Noen som har peiling på om det fint går an å helle melk fra to forskjellige pumpinger ( om noen forstod det ?:p ) oppi samme beholder i kjøleskapet ? Eller anbefales ikke dette ettersom melken da vil ha to forskjellige holdbarheter ? Så grønn på akkurat det her :/

Noen som har peiling på om det fint går an å helle melk fra to forskjellige pumpinger ( om noen forstod det ?:p ) oppi samme beholder i kjøleskapet ? Eller anbefales ikke dette ettersom melken da vil ha to forskjellige holdbarheter ? Så grønn på akkurat det her :/
Jeg gjør det og det har gått fint hittil. Men sørger for at det er samme dag da. En skal jo uansett smake på melken før man gir den til ungen så.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Når du blander så må du huske at det er holdbarheten til den første melken som blir gjeldene! Også ble jeg opplyst av helsesøster at melken burde holde samme temp. når de blandes!

Jeg blander, men nå bruker jeg den utpumpede melken samme dag eller dage etter så holdbarheten blir ikke noe tema for min del.

Så lenge du følger holdbarheten til den eldste melka så går det jo greit.

Jeg pleide å blande toppmelk (pumping fra før amming) og bunnmelk (pumping etter amming) for da ble det måltidet blanding av begge deler:) eller så merket jeg beholderen om det var bunnmelk, så ga jeg bare det på kvelden (fet og mettende).

Du kan helle fersk melk oppi fryst melk så lenge det er mye mer fryst melk enn den varme.

Back
Topp