Oppbevaring av hjemmestrikk

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Er så heldig å ha mange som strikker til oss. Har ikke hjerte til å gi det videre, ønsker at mine fremtidige barnebarn kanskje skal få bruke dem, dersom det passer slik.
Men hvordan oppbevare det? Tenker det er viktig å ha med en lavendelpose eller lignende. Men plastboks? Pappeske? Tøypose? Hva tror dere vil bevare det best?

Plasboks bruker vi. Så kan det være greit å samle på sånne poser med sili-noe som følger med sko og når man handler på nett osv, de er fine å legge i sånne oppbevaringsbokser. :)

Vet ikke om det gjelder strikket tøy. Men jeg sjekket opp ang oppbevaring av en bunad som er brodert, men ikke montert ennå. Og husfliden sa at det må ikke ligge i plastikk. Heller pakke det inn i ett gammelt dynetrekk eller lignende :) for det må ha luft (tror jeg ) så jeg har pakket alt av strikket tøy og ting jeg er redd for skal bli ødelagt i gamle dynetrekk;)

Er så heldig å ha mange som strikker til oss. Har ikke hjerte til å gi det videre, ønsker at mine fremtidige barnebarn kanskje skal få bruke dem, dersom det passer slik.
Men hvordan oppbevare det? Tenker det er viktig å ha med en lavendelpose eller lignende. Men plastboks? Pappeske? Tøypose? Hva tror dere vil bevare det best?
Platpose eller plastbokser kan gi kondens og stenge inne lufta og man kan få møll i det.

Fikk tips om å pakke de mellom avispapir eller papirposer før man la de i esker. Så det trekker opp evt fuktighet

Back
Topp