Oppbevaring av helsekortet?

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Fikk dette "helsekort for gravide " i dag og ble litt overrasket over kvaliteten/tykkelsen på arket. Hvordan bevarer dere det for at det skal holde seg helt under hele svangerskapet? Tenker det er lenge til februar ;)
 
Samme som deg, plastmappe. Jeg tok sjansen på å brette det i to da;-) Så har plass i veska. Ingen sa noe på det sist!
 
jeg fikk mitt kort i uke 4. og har siden da hatt det i en plasst lomme og hatt det i vesken
 
Eg kjøpte sånn hard plast-mappe sist der eg hadde alle papirer. Helsekort, ultralydbilder, post-it lappene med jordmoravtalene osv. Veldig praktisk. :)
 
Har det i konvolutten med innkallingen fra Riksen foreløpig.
Hadde en hard A5-mappa sist som var super, men finner den søren meg ikke igjen!!
 
Har den bretta i 2 hengende på tavla på kjøkkenet. Sist hadde jeg den bare i en konvolutt.
 
Har den i en konvolutt, men tror nok jeg må få kjøpt en plastmappe :) Ikke rare kvaliteten på helsekortet nei! Helt urolig at de ikke har fått utarbeidet noe av litt bedre kvalitet evt digitalt i 2015 spør du meg :p
 
Jeg fikk forresten bare en utskrift på helt vanlig a4-ark jeg. Legen gadd ikke bruke den med gjennomslag, for alle i systemet jeg hører til skriver likevel inn digitalt.
 
Scrappa en mappe/perm til alle papirer sist, gjør nok det nå og :) Sparer på ALT, så greit å samle det ^_^
 
Jeg bretta det i to og la det i almanakken min sånn at det alltid fulgte meg hvor jeg enn var. En må jo huske på at dette kortet er noe en alltid skal ha med seg, sånn i tilfelle noe skulle skje med oss. I tilfelle akutte situasjoner, hvor vi ikke kan gjøre rede for oss, er det viktig at helsepersonell vet at vi er gravide slik at dette blir tatt hensyn til. Den første fasen blir jo ting gjort for å redde oss, men etterhvert er det også avgjørende for å redde babyen å.
 
Sist fikk jeg med plastmappe.

Nå har jeg ikke vært på kontroll ennå, og derfor ikke fylt ut noe helsekort.
 
Med min første fikk jeg med plastmappe som jeg hadde det i hele svangerskapet (ligger i den enda og). Har ikke vært på sv.skapskontroll enda, men regner med jeg får med det denne gangen også, hvis ikke tar jeg bare den forrige :)
 
Back
Topp