oppbevaring av flasker med MME og maltekstrakt

..123..

Betatt av forumet
Til dere som gir flaske, hvordan organiserer dere dette? Jeg fikk nemlig først tips om å forhåndslage flaskene med MME og sette disse i kjøleskapet for så og varme dem opp til måltidene, men ser nå at mange mener at dette skal man ikke gjøre!? 
Lurer også på dette med maltekstrakt, hvor mye gir dere av det og hvor ofte? Minsten her ser ut til å ha litt magevondt om kveldene, så lurer på om dette kan hjelpe..?

Hei! Jeg koker opp vann og har på termos, når den er i passe temperatur, man skal ikke ha mme ferdig i kjøleskapet pga bakterier. Bruker ca en halv ts i hver flaske her :-) i 125ml.

Jeg har kokt vann på flasker og kjøler de ned. Fyller opp 120ml om jeg skal ha 150ml mme. Har kokt vann på en termos. Når hun skal ha mat, fyller jeg bare 30ml varmt vann på flasken, og har da perfekt temperatur. Har også ferdig oppmålt mme-pulver i doseringsbokser. Bruker ca ett minutt på å lage til en flaske. 

Bruker ikke malt, så kan ikke svare på det. 

jeg koker opp vann og heller 150 ml med vann opp i slike avent beholdere(med lokk) og setter disse i kjøleskapet, da jeg har opp til 10 slike der inne, dermed er det bare å ta av lokket. 40 sek i mikroen og ned i flaska, ha oppi mme og riste løs:)

Jeg koker vann,heller på flaskene og tar en halv tskje malt oppi. setter disse i kjøleskapet,så varmer jeg vannet i micro,tar pulver oppi og gir henne. Gjorde også dette med førstemann.
Men jeg lager på morgenen slik at det ikke blir stående i ett helt døgn

Jeg blander ut malt med vann i de store malt flaskene, ca 2 ss og tar det inn i skapet, så når hun er sulten setter jeg på vannkokeren tar en flaske heller på 85 ml maltvann 35 ml kokt vann og pulver :) 

Back
Topp