Oppbevaring av barnebøker

Bokhylle på alle tre barnerommene og på loftet og noen i stua, noen på en hylle under bordet og.... Ja. Mange steder. Alle steder

Bill.mrk, medlem i for mange bokklubber
 
Bokhylle på alle tre barnerommene og på loftet og noen i stua, noen på en hylle under bordet og.... Ja. Mange steder. Alle steder

Bill.mrk, medlem i for mange bokklubber
Vi har mye bøker vi også , men tenker st ikke trenger å stå fremme, går an å bytte på
 
Vi har mye bøker vi også , men tenker st ikke trenger å stå fremme, går an å bytte på
Sant nok. Vi har noen i boden også. Men der meste fremme.vi har unger i tripp trapp tresko liksom så det en vokste fra vokste den neste i. Men babybøkene kan vi rydde vekk nå. Minste er 5. De står på loftet, men det er altså en meget full bokhylle der.

Å organisere barnebøkene hadde vært lurt, men jeg er ikke helt der i prioritering i huset kjenner jeg.
 
Bokhylle. Mellomste har arvet av eldste sånn med jevne mellomrom, og nå kommer yngste til å arve litt og. Men vi hadde en solid opprydning der vi ga vekk masse i sommer. Tenkte det kunne være fint for lillebror å faktisk få noe nytt et par ganger i livet og... :D
 
Soverommet til barnet er ikke så tilgjengelig så derfor har vi lekekrok i stua og der har vi denne som har plass til flere bøker, og også leker:
https://www.ikea.com/no/no/p/bergig-bokstativ-med-oppbevaring-hvit-00472702/

På soverommet er et mindre utvalg bøker i denne:
https://www.ikea.com/no/no/p/flisat-bokstativ-00290783/

Også har vi resten av bøkene i plastkasse inne i et skap, så kan man bytte ut og varier hvilke bøker som er fremme.
I stua behøver vi litt plass til oppbevaring av leker, men hadde plassen vært enda større ville jeg vurdert et større bokstativ som dette(evt et litt større enn her også):
https://www.jollyroom.no/barneromme...l9KRsWyJiDTl7a65mF5Kf5lzGs6JjHihoCcMIQAvD_BwE

Men det holder bra med den hvite hylla fra IKEA også, får plass til mange bøker. Liker best denne typen oppsett til bøker, da det er lettere å hente seg og sette på plass bøker. Det vi har hatt i vanlig bokhylle blir bare kaos når småen skal ordne selv med bøkene :p
 
I mitt hode så ser jeg for meg en kallax reol på barnerommet etter hvert. Mini er snart 6 måneder så har ikke blitt prioritert å ordne det enda, selv om bokbeholdningen stadig øker. Har mange barnebøker fra min barndom stående i en eske til pappa som også må få plass;)
 
Vi har barnebøker i bokhylle i stua. Ungene er små og bruker rommet til å sove i mens leking og boklesing skjer i stua.
 
Vi har en liten bok kasse på rommet med noen tilgjengelig :) Så bytter vi ut der fra «lageret» (har en vegg med bokhyller i den ene stuen).
 
Vi har forrestn også en stabel på kommonden til minstemor, det blir liksom i fotenden av sengen hennes (høy seng) og der er bøker som kan leses på sengekanten.

Av uviss årsak er det bare faren som leser for henne, jeg blir bedt om på synge nattasang, han blir bedt om lese bok. Så de bøkene har jeg ikke så mye med å gjøre. (mao leses det bare på sengen de dagene det er faren som legger henne)
 
Har egen bokhylle til de, nattbord med åpen hylle, og slike boxer som kan sette på gulv eller henge på vegg.
 
Back
Topp