Opparbeiding av ny sykmeldingskvote?

Februar18

Glad i forumet
Noen som vet om en får opparbeidet ny sykmeldingskvote når man er i fødselspermisjon?
Har vert en del sykmeldt av og på siste året og har nå vert sykmeldt siden jeg ble gravid!
Og eg kommer meg ikke i 100% jobb igjen pga kynnere og bekkenplager!
Så innen jeg føder har jeg brukt opp sykmeldingskvoten min!
40% sykmelding teller jo som en 100% sykmelding!
Men om jeg ikke får opparbeidet ny sykmeldingskvote i permisjonen så sliter jeg om jeg skulle sykmeldt etter permisjonen!!

Såfremst du er frisk minst 26 uker inni permisjonen så opparbeider du deg da ny full sykepengerett... Men husk at det er også noe med de siste 3 år uten at jeg skal utbrodere det noe nærmere.. Sjekk www.nav.no..

Ja har lest på nav.no, men ble ikke noe klokere :P

Pearl skrev:
Såfremst du er frisk minst 26 uker inni permisjonen så opparbeider du deg da ny full sykepengerett... Men husk at det er også noe med de siste 3 år uten at jeg skal utbrodere det noe nærmere.. Sjekk www.nav.no..

Du opparbeider deg rett til ny sykepengeperiode i permisjonen:) Jeg ble sykemeldt etter permisjonsslutt, og jeg fikk 52 nye uker :)

Du kan være syk inntil et år (sånn ca., trekke fra litt ferier etc.) i løpet av en treårsperiode. Når du har vært friskmeldt 26 uker sammenhengende (se bort fra evt. egenmeldinger, kun sykmelding fra lege som teller) starter du fra grunnen av, dvs. at du da har et nytt år å være syk de kommende tre årene. Du opparbeider deg vanlige rettigheter under foreldrepermisjon.

jeg hadde full bekkenløsning, og fikk beskjed om at , nei, jeg fikk ikke ta sykemelding (eller fikk det , men da UTEN lønn.)  for jeg har to tette barn, og en kronisk skade. så hadde vært mer enn 200 og ettellerannet dager sykemeldt ila 3 år.

gikk på jobb til jeg spydde av smerter..    fikk skikkelige vonde kynnere,  tok ut det jeg hadde av egenmelding, og så gikk jeg uten lønn noen uker, for da gikk det rett og slett ikke mer.

ta et møte med nav, og sjekk hvor mange dager sykemelding du har å gå på evt.

heldigvis jobber man seg opp igjen retten i permisjonen da.

Jeg klarer meg akkurat frem til jeg skal ut i permisjon!:) Da er alt brukt opp! Så glad jeg får bygge opp ny når jeg er i permisjon i tilfelle det skulle skje noe etter jeg er ferdig i permisjonen min slik at jeg blir sykmeldt igjen :)

¤Sunshine¤ skrev:
jeg hadde full bekkenløsning, og fikk beskjed om at , nei, jeg fikk ikke ta sykemelding (eller fikk det , men da UTEN lønn.)  for jeg har to tette barn, og en kronisk skade. så hadde vært mer enn 200 og ettellerannet dager sykemeldt ila 3 år.

gikk på jobb til jeg spydde av smerter..    fikk skikkelige vonde kynnere,  tok ut det jeg hadde av egenmelding, og så gikk jeg uten lønn noen uker, for da gikk det rett og slett ikke mer.

ta et møte med nav, og sjekk hvor mange dager sykemelding du har å gå på evt.

heldigvis jobber man seg opp igjen retten i permisjonen da.

Back
Topp