Opp-ned-metoden?!

MammaTilAndreas

Glad i forumet
Hva går denne opp-ned-metoden ut på egentlig? :D

Å gradvis kutte ned på kontakt og stimuli ved legging på barnets premisser. Kort fortalt. [;)] Å lære barnet at det er trygt å legge seg og sove alene uten skriking og traumatisering. 

ORIGINAL: Sicily

Å gradvis kutte ned på kontakt og stimuli ved legging på barnets premisser. Kort fortalt. [;)] Å lære barnet at det er trygt å legge seg og sove alene uten skriking og traumatisering. 

Ok. Så slik som situasjon hjemme her er nå. Gutten våkner om natta, og blir ikke rolig før jeg legger han sammen med meg. Er det det metoden brukes til? :D

ORIGINAL: MammaTilAndreas

ORIGINAL: Sicily

Ok. Så slik som situasjon hjemme her er nå. Gutten våkner om natta, og blir ikke rolig før jeg legger han sammen med meg. Er det det metoden brukes til? :D

Ja. Hvis du heller vil at han skal legge seg rolig i sengen og sove uten at du nødvendigvis må ligge sammen med han eller være til stede til han sovner. [:)] Han vil sannsynligvis ikke slutte å våken om natta, mi gjør det enda og er 2,5. Men kanskje han legger seg ned av seg selv igjen og ikke krever oppmerksomhet på natta lengre. For han har lært at du er i nærheten og at man fint kan sovne av seg selv igjen. 

Han sovner fint selv når det er leggetid. Men våkner alltid en gang i ett-tiden :D

Back
Topp