Opp i vekt ved ammeslutt?

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Noen som vet om man går opp i vekt når man slutter å amme?

Jeg føler kroppen hadde kommet seg godt etter fødsel. Har gått mye turer og startet med litt trening igjen. Har nå sluttet å amme og gått over til mme. Føler magen plutselig er større og pløsete igjen... Hmm :( føler meg tung i kroppen..

Noen som vet om man går opp i vekt når man slutter å amme?

Jeg føler kroppen hadde kommet seg godt etter fødsel. Har gått mye turer og startet med litt trening igjen. Har nå sluttet å amme og gått over til mme. Føler magen plutselig er større og pløsete igjen... Hmm :( føler meg tung i kroppen..
Når du ammer så forbrennes det mer. Men merket at magen ble litt mer oppblåst en måned etter ammeslutt, men jeg har bare gått ned i vekt. Kanskje er noe sånn 3/4mnd ting? Er så mye rart som skjer med kroppen [emoji14]

Når du ammer så forbrennes det mer. Men merket at magen ble litt mer oppblåst en måned etter ammeslutt, men jeg har bare gått ned i vekt. Kanskje er noe sånn 3/4mnd ting? Er så mye rart som skjer med kroppen [emoji14]

Ok. Jeg hadde gått ned alt bortsett fra 3kg. Nå føler jeg at jeg er 3mnd på veg mage haha.. måtte ta en graviditetstest for sikkerhets skyld :eek::wtf:...

Mister også plutselig sinnsykt mye hår :nailbiting:...

Mye rart som skjer i kroppen under og etter graviditet.

Fikk beskjed hos legen igår at det tar 1år før kroppen har "gått seg til". Jeg har også vært (er) veldig oppblåst. Viste seg at jeg har fått refluks... Mister også sykt mye hår nå.

Kroppen forbrenner mer ved amming så det er logisk at man kan gå opp i vekt om man slutter

Fikk beskjed hos legen igår at det tar 1år før kroppen har "gått seg til". Jeg har også vært (er) veldig oppblåst. Viste seg at jeg har fått refluks... Mister også sykt mye hår nå.

"Godt" å høre det gjelder flere. Et år ja.. det var lenge :wtf:

Neida, men kroppen bruker mer energi når man produserer morsmelk, så om man ikke følger litt med på kosten kan man gå fra å ligge stille eller ha litt nedgang, til å gå litt opp eller hva, fordi man plutselig forbrenner flere hundre kalorier mindre hvert døgn. :)

Ok. Jeg hadde gått ned alt bortsett fra 3kg. Nå føler jeg at jeg er 3mnd på veg mage haha.. måtte ta en graviditetstest for sikkerhets skyld :eek::wtf:...

Mister også plutselig sinnsykt mye hår :nailbiting:...

Mye rart som skjer i kroppen under og etter graviditet.
Vanlig å miste hår ette fødsel. Mister ikkje hår når vi er gravid. Alt det skal vi miste no[emoji4]

Vanlig å miste hår ette fødsel. Mister ikkje hår når vi er gravid. Alt det skal vi miste no[emoji4]

Grudde meg til denne fasen... Må ha håret i strikk konstant, ellers er genseren min helt lodden. :S

Har begynt i siste 3 uker å miste hår , skremmende mye....

Hvis du spiser det samme som du gjorde ved amming så vil vekten gå opp da amming forbrenner kalorier [emoji846]

Da er det noe galt med kroppen min , jeg ammer og har gått plutselig 4 kg opp i siste ukene. :hilarious::hilarious:

Det spørs jo hva man spiser da. :p Jeg var i en veldig dårlig fase og hadde også begynt å legge på meg, men så tok jeg tak og skjerpet inn, og nå føler jeg at jeg går ned masse uten å prøve så ekstremt som jeg er vant til at jeg må, så jeg kjenner jeg skal passe på å utnytte det mens jeg enda ammer så mye, at jeg beveger meg mye og prøver å holde meg til snop i helgen og sånt. :)

Back
Topp