Opp for å tisse flere ganger på natta

Solsikke25

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!
Jeg sover så ekstreemt dårlig for tiden. Mye pga at jeg må opp for å tisse minst to ganger per natt. Jeg vet at det trykker mot blæra i disse tider, men mengden tiss tilsvarer ikke det jeg drikker. Prøver å ikke drikke på kveldene, tisser før jeg legger meg, men det er akkurat som om skulle ha drukket flere liter før natta for jeg tisser mye de to gangene jeg er på do.

Noen med erfaring? Kan det være uvi? Det er ikke direkte vondt, men på slutten av tissingen er det ubehagelig.

Skal til lege om en uke, tenkte å ta med urinprøve som de kan sende til dyrkning, men er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre i mellomtiden? Jeg prøver å drikke en del på formiddag-tidlig ettermiddag.

Er 11+0 om det skulle ha noe å si :)
 
Akkurat like langt og har det heeeelt likt!
Tenker det ikke er UVI, men bare helt vanlig svangerskapsproblem.
Det skal visst bli litt bedre nå som vi har kommet så langt og livmoren kommer litt oppover.
Du har vel snart første svangerskapskontroll hos fastlege? Da må du jo ha med urinprøve så da finner de jo ut om en eventuell UVI.
Men som gravid skal man jo ikke ha UVI så om du er i tvil er det bedre å ta en ekstra legetime
 
Er 8+3 men har det helt likt, jeg også. (Har jo to inni der, så er nok derfor jeg kjenner på det)
 
Blir bare oppgitt, fungerer særdeles dårlig uten søvn :dead:
Dattra på snart to har bestemt seg for å snu døgnet samtidig, men det går seg vel til :joyful:
 
Har også det helt likt. 8+5. Litt irriterende å våkna så ofte. Har problemer med å sove igjen :/
 
Jeg er 10 + 6, og har hatt det sånn i flere uker. Har også tidligere tenkt på uvi, men urinprøven jeg leverte var heldigvis negativ.
 
Har det også sånn, tror det er noe hormonelt itillegg til at det presser litt på. Så lenge det ikke svir eller at du føler på en måte at du ikke får tømt blæra helt og går ofte på do men bare får ut en liten skvett så er det nok ikke UVI, men du kan passe på å få i deg mye vann på dagtid, for liksom å "skylle ut" hvis det er begynnende infeksjon. Pass på å ikke sitte på noe kaldt eller lignende, og ikke hold deg lenge når du må på do, det kan forebygge :) :)
 
Oppdatering: jeg hadde visst UVI. Ble satt på en 7dagers kur (penomax) som jeg er hallveis med ca. Sover endelig bedre på natta :p
 
Jeg har hatt det slik fram til de siste dagene, etter det har det vært bedring med bare en tissetur på do i femtiden på morgenen. Mellom uke 6-12 var jeg oppe to-tre ganger. Er 12+2 i dag, og livmora begynner vel å komme seg høyere opp. Husker det var likt med de to andre svangerskapene jeg har gått gjennom:)
 
Back
Topp