Opp eller ned i vekt?

fru Ara

Flørter med forumet
Jeg har gått ned 4 kilo siste tre ukene av svangerskapet, er plaget av kvalme, får ikke inn noe særlig mat. Det gjør sikkert ikke noe å gå ned litt, men hvor mye er for mye? og hvor mye "burde"  man legge på seg frem til uke 12 feks? Har dere fått endret vekt i en eller annenretning etter graviditeten?

Gått opp 2 kg jeg,enda så kvalm jeg har vært og ikke fått i meg noe spesielt med mat[8D]

Gikk ned to kilo i starten, men har gått opp igjen ett kilo de siste to ukene.

Jeg har nok gått opp noen kg gitt...Men det er nok flere grunner til det...
1. Jeg har ikke vært så veldig flink til å trene
2. Jeg spiser MASSE
3 Jeg har sluttet å røyke, noe som fører til at jeg spiser enda mer...

har ikke gått på vekta etter 1.lege kontroll,men jeg tror ikke jeg har lagt på meg noe serlig etter det, jeg har begynt å bli så fort mett, så jeg føler jeg spiser mindre en før + at jeg har ikke det suget på kveldene lenger, bli i såfall bare en yougert eller litt frukt, så jeg føler det går riktig så bra... har nok å gå på så tror ikke det er krise om jeg ikke eser ut.. hehe..

Gikk opp 3 kg i begynnelsen, men nå har jeg plutselig gått ned 1,5 kg.. merkelig.. spiser jo som en hest[&:]

jeg gikk ned den første stunden var så syk kvalm men etter at jeg fik stemetil fra legen begynnte jeg å spise isje minst og dermed har jeg gått opp to kg[:-]

Jeg har ikke veid meg på mange år, så antall kilo aner jeg ikke, men kjenner jo på buksene at jeg har gådd opp i vekt. Vet ikke om det bare er jeg som er oppblåst, for det er kun magen som blir større, men jeg begynner virkelig å få prøblemer med klærne. Nå skal det sies at jeg har hatt apetitt som en hest siden jeg ble gravid, og siden jeg var rimelig tynn og spinkel fra før skader det ikke med noe ekstra kjøtt :) Skal kjøpe vekt idag så man får fulgt litt med.

På første kontroll veide jeg 64kg, andre kontroll veide jeg 65,8kg og nå sist gang veide jeg bare 63kg.

Er veldig normalt å gå litt ned i vekt de første mnd av svangerskapet, pga kvalme og oppkast og sånt. Hva som er mye er jo litt sånn forskjell fra person til person...er man tykk i utgangspunktet er ikke 4 kg mye liksom, men er man tynn som ei flis kan JM/Lege reagere litt når man når 4-5 kg's grensa.

I forrige svangerskap gikk jeg ned 8 kg de første 3 mnd, veide 57kg før jeg ble gravid. Og da fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke begynte å legge på meg, ville innleggelse være neste steg. Jeg åt og åt men la likevel ikke på meg før jeg nådde 13-14 uker av svangerskapet...da rant kiloene på. Og da jeg veide meg bare noen timer før snuppa kom veide jeg 82kg! Så gikk opp ganske masse[8D]

jeg har gått ned 3 kg jeg, men det er fordi jeg er så kvalm at jeg ikke orker tanken på mat:S men det begynner å bli bedre:)

ned 4 kg og synkende

Jeg spiser som før selv om jeg er kvalm... Har foreløpig gått ned 0,4 kg, så jeg står så og si stille.
Sist kom vektøkningen først i 4 mnd (tror jeg)

aner ikke, tørr søren meg ikke å gå på vekta.
gikk opp 23 kg tot sist..
såå her er vekt fyyysj,.  men har nok desverre lagt på meg.

Back
Topp