Operert livmortapp.

*mamma07og09*

Glad i forumet
For 2 år siden fikk jeg beskjed om at jeg var i absolutt siste forstadie til kreft og blei "hasta" inn til operasjon. Der tok de den del av livmortappen, større en de ført trodde de måtte ta.
Fikk så beskjed om at vis jeg blei gravid igjen kunne spontanabort være en større risiko for meg. Derfor lurer jeg, er det noen her som har tatt samme operasjon og fått barn?

Vi er endelig blitt gravide etter nesten 1år med prøving og er overlykkelige, men jeg kjenner jeg er veldig redd. Jeg er blitt litt symptom jeger og er nervøs for at jeg ikke har vonde pupper eller er superkvalm. Jeg kjenner litt kvalme når jeg har spist og jeg våkner om morgenen, men ellers er det luft i magen det går i hos meg. Jeg klarer heller ikke huske tilbake til sist svangerskap om hva jeg hadde da. Uff, sikkert bare tullete. Men trenger litt beroligende ord fra noen som kanskje har vært igjennom det samme og sitter med en liten baby :) Skal til legen neste fredag og snakke med han, men godt og høre andre sin mening.

Konisering er ganske vanlig, og når man søker litt på nett finner man ut at de fleste som spør om det samme som du gjør får til svar at det ikke skal påvirke fruktbarheten. Det kan være økt sjangse for prematur fødsel alt etter hvor tett etter koniseringen man ble gravid og hvor mye som ble fjernet. Det går sikkert bare fint, spesielt når det har gått så lang tid, men ring gjerne fastlegen din og be om å få en kontroll om du er usikker.

Jeg selv ble konisert i desember, tror ikke de tok så mye hos meg da, for jeg har ikke hørt noe om det. Fikk nylig brev om at vevsbiten de fjernet bekreftet at jeg var i forstadiene til livmorhalskreft, men at de hadde fått fjernet alt, og fastlege har gitt klarsignal til å begynne å prøve i løpet av de mnd. :)

Ikke lett etter symptomer mange som har fantastiske babyer uten symptomer som gravid;) nyt dagene;)

For 2 år siden fikk jeg beskjed om at jeg var i absolutt siste forstadie til kreft og blei "hasta" inn til operasjon. Der tok de den del av livmortappen, større en de ført trodde de måtte ta.
Fikk så beskjed om at vis jeg blei gravid igjen kunne spontanabort være en større risiko for meg. Derfor lurer jeg, er det noen her som har tatt samme operasjon og fått barn?

Vi er endelig blitt gravide etter nesten 1år med prøving og er overlykkelige, men jeg kjenner jeg er veldig redd. Jeg er blitt litt symptom jeger og er nervøs for at jeg ikke har vonde pupper eller er superkvalm. Jeg kjenner litt kvalme når jeg har spist og jeg våkner om morgenen, men ellers er det luft i magen det går i hos meg. Jeg klarer heller ikke huske tilbake til sist svangerskap om hva jeg hadde da. Uff, sikkert bare tullete. Men trenger litt beroligende ord fra noen som kanskje har vært igjennom det samme og sitter med en liten baby :) Skal til legen neste fredag og snakke med han, men godt og høre andre sin mening.

Nå hørtes din koninsering litt mer "alvorlig" en min. Jeg hadde cin 3 og det ble gjennomført brenning av livmortap, kun med lokalbedøvelse.

Jeg har hatt to spontanaborter i ettertid men har Aldri fått forståelse at det er Pga det, her har bare fosteret ikke hvert levedyktig. Så det har blitt regnet Som MA.

Jeg er nå 34 uker på vei. Og Jormor Sa at så lenge det ikke var mye regelmessige og vonde kynnere så skulle jeg ikke beskymret meg, og jeg trengte ikke mer oppfølging. Men nå er jeg passert uke 34 så hadde en fødsel startet når så hadde de ikke gjort noe for å stoppe den.

Tusen takk for svar :) tenker der går helt fin jeg. Men skal til legen om 1 uke, så da får jeg snakke litt mer med han. Imellomtiden får jeg bare slappe av og slå meg til ro.

Back
Topp