Operere bort visdomstann

Bollen

Elsker forumet
Noen som har gjort det? Og hvor mye kosta det? Gjorde det lenge vondt etterpå?

Jeg skal og gruer meg så, hater å gå til tannlegen, ihvertfall å gjøre slike ting... Og så lurer jeg på hvor mye jeg kan regne med at regninga kommer på...[&:]

ORIGINAL: Bollen

Noen som har gjort det? Og hvor mye kosta det? Gjorde det lenge vondt etterpå?

Jeg skal og gruer meg så, hater å gå til tannlegen, ihvertfall å gjøre slike ting... Og så lurer jeg på hvor mye jeg kan regne med at regninga kommer på...[&:]

jeg har operert vekk 2 og trekt 2.
Jeg hadde EKSTREMT vondt lenge etterpå.
Dopa meg på paragin forte....

Måtte "operere" bort alle 4, skjærte opp, trakk ut og sydde igjen! Betalte 1800,- for 2 stk, trakk 2 og to..fikk refundert mye av det på trygdekontoret, det får du når det er operasjon!![:)]

Var hoven og øm noen dager men syns det gikk overaskende bra[:)]

tok alle fire.. men på sykehuset.. hadde fått frikort da så betalte ingenting.. 

Jeg fjernet to og to. trakk en og skar ut en samtidig. dette kostet meg 2500 pr gang,men fikk tilbake ca halvparten av trygdekontoret. men sist så betalte jeg bare ca halvparten så hentet de resten fra trygdekontoret selv[:D]
Hadde vondt en stund,men spiste masse smertestillende,så det hjalp[:D]

jeg tok ut en på mandag, skjærte litt, og ut med den. Kostet 900 kr, da tannlegen min tar refusjonen med nav. Er ikke alle tannleger som ordner det for deg, men når man fjerner visdomstenner dekker nav ca halvparten av utgiftene. OM ikke tannlegen gjør det, må du ordne det selv[:)]

Jeg har gjort det med den ene mi.

Er noen år siden da, men husker jeg syntes det ikke var så dyrt og at det ikke var så vondt. Fikk resept på smertestillende såvidt jeg husker.

Lykke til [:)][:)]

Tannlegen min tar ca 700 kr for en visdomstann!
Har fjernet de to oppe. Den ene var betent så den va et smertehelvete å få ut,
men var smertefri dagene etterpå, litt øm bare.
Den andre var frisk, å der den hadde satt var det litt verk et par tre dager etterpå!
Får evt noe smertelindring hos tannlegen!

Gjorde det i fjor vinter jeg. fikk masse bedøvelse så det var ikke vondt, ikke i ettertid heller. Spiste litt ibux samme dag men ingenting dagen derpå. Tror jeg betalte ca 1200 på coloseumklinikken, men fikk igjen det meste fra NAv i ettertid. Det var visst vanlig ved slike operasjoner sa min tannlege da han gav meg de utfylte skjemaene jeg måtte sende til nav.

Ok, så da kan jeg altså få igjen en del av utgiftene av nav. Så fint, det visste jeg ikke.. [:)]

Jeg ammer, kan man bruke paragin forte da? Tenker hvis jeg får veldig vondt etterpå...  Hvis ikke burde jeg gjerne vente til etter at jeg er ferdig med amminga...

Må operere den ut, for den kommer ikke fram, er for liten plass i munnen.. Åhh, gruer meg SåÅÅÅÅ...!!!![:(]

Opererte ut to visdomstenner for ikke så lenge siden. Det var mye mindre å grue seg til enn jeg hadde trodd. Men dyrt??? Betalte ca 2500kr pr tann.

opererte ut 3 av mine 4 tenner jeg, måtte fjerne bein i kjeven for å få de ut og. var til spesialist i trondheim her, betalte vel 1100kr tror jeg, tannkirurgen der hadde avtale om trygderefusjon så derfor 1100kr pr tann.
han var kjempeflink, jeg har VELDIG tannlegeskrekk, men grua meg faktisk ikke til å gå til han etter at jeg hadde vært der første gangen.

Jeg har operert ut to visdomstenner, de nede. Tok de med en måneds mellomrom. Det gjorde helvetes vondt, men gikk over etter ei uke eller noe. Fikk med resept på smertestillende som jeg tok ei stund. Ble henvist til sykehuset av tannlegen, det var for omfattende jobb hos tannlegen siden de måtte opereres ut (det var hos "skoletannlegen" og da, så det var veldig greit). Var skikkelig betennelse på den eine, gikk også langt under de tennene foran. Måtte operere ut pga for liten plass. Betalte vel ca 250 kr pr gang da dette var på sykehuset.

Back
Topp