Operasjonssår / arr

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Jeg tok jo en brystoperasjon 1. oktober, og har byttet tape på sårene hver uke frem til nå.

Denne uka syntes jeg det klødde ekstremt mye rundt det høyre snittet, og ble litt overraska da jeg tok av tapen i stad.
Der var to små kuler, som minnet om kviser, men dem klødde som f**n..[&:]

Noen som vet hva dette er??

Det kan være kviser eller fettkuler,uten at jeg skal si jeg vet sikkert.Mannen har operasjonssår/arr tvers over halsen etter operasjon i sommer og han har også fått sånn,noen få bittesmå kuler i arret.Han sa han trodde det var fettkuler,det føltes sånn mente han.Han hadde jo bandasjer,plaster og sårsalve over såret i lang tid etter operasjonen så huden ikke har fått puste helt ordentlig,så kan være det.Han skal til kontroll på Rikshospitalet nå neste uke så da får han svar på hva det er.

ORIGINAL: Auliana

Arrveev?

Det eneste jeg er ganske sikker på at det ikke er, er arrvev. Sitter liksom nesten 1 cm utenfor snittet.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Arrveev?

Det eneste jeg er ganske sikker på at det ikke er, er arrvev. Sitter liksom nesten 1 cm utenfor snittet.

Er ikke irritasjon fra teipen?

Det kan godt hende at det er det, for jeg er jo litt rød rundt kulene, men egentlig ikke utenfor der teipen har sittet.

Arrveev?

Er ikke irritasjon fra teipen?

Det kan godt hende at det er det, for jeg er jo litt rød rundt kulene, men egentlig ikke utenfor der teipen har sittet.

Jeg hadde noe lignende på et langt operasjonssår på magen. Der teipen hadde sittet i månedsvis var huden nuppete, sår og hadde hevelser. Det klødde innmari.

Ja, den er egentlig litt nuppete, men er der de kulene er at der er verst.
Klør noe helt sinnsykt når det først starter, og om jeg ikke klør "tilbake", så gjør det nesten vondt etterhvert...[8|]

Hadde sånn når jeg tok brystløft også, sluttet med tapen og smurte meg med aloveragele, ble kjempe fin, det klør ofte rundt der stingene har vært fordi det gror... Sink er bra å bruke når du ikke er sår med for at arrene skal bli blekere, jeg skal foresten kjøpe en krem på apoteket som bleker arrene ( stripen opp mot vorten er lys rosa men jeg vil ha den helt bort )

ORIGINAL: Suveren

Hadde sånn når jeg tok brystløft også, sluttet med tapen og smurte meg med aloveragele, ble kjempe fin, det klør ofte rundt der stingene har vært fordi det gror... Sink er bra å bruke når du ikke er sår med for at arrene skal bli blekere, jeg skal foresten kjøpe en krem på apoteket som bleker arrene ( stripen opp mot vorten er lys rosa men jeg vil ha den helt bort )

Er det en sånn som denne du tenker på? [:)]

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=471046&c=1035&g=false&ref=search

ORIGINAL: Isaks mamma

Jeg tok jo en brystoperasjon 1. oktober, og har byttet tape på sårene hver uke frem til nå.

Denne uka syntes jeg det klødde ekstremt mye rundt det høyre snittet, og ble litt overraska da jeg tok av tapen i stad.

Hva har du betalt, om jeg kan spørre??

Jeg betalte vanlig pris, ca. 30 000,-
Har tatt brystforstørring da..[:)]

ORIGINAL: ~Kine~

sånn har jeg også...opererte i mars....klør og har vondt enda..skal på vurdering i januar om å operer på nytt...må fikse litt på de hudklumpene..men puppene er ikke pene..klødde SYYYKT mye lenge jeg også..er vel for at det gror...

Er veldig fornøyd med puppene, har ikke vondt elns, var bare øm de første 2 ukene etter operasjonen.
Det klør ikke hele tiden, men 4-5 ganger for dag, og da klør det helt sinnsykt..

ORIGINAL: Isaks mamma

Hva har du betalt, om jeg kan spørre??

Jeg betalte vanlig pris, ca. 30 000,-
Har tatt brystforstørring da..[:)]

Hvordan det egentlig?

Back
Topp