Operasjon og forkjølelse

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Jeg klarte tidlig i denne uka å pådra meg en forkjølelse, og skal på onsdag 22.jan operere ut galleblære = skal i narkose.

Slik jeg har lest så blir operasjon mest sannsynlig utsatt hvis jeg fortsatt er forkjølet da.
Noen som har vært med på det, hvor lenge måtte dere evnt vente på ny operasjon?
Hvor frisk må man være for at operasjon kan gjennomføres som planlagt?

Jeg vet at dette sikkert kan variere, men er nysgjerrig. Skal inn på mandag for blodprøver, så spør hva de tenker også :)

Trodde forkjølelse gikk bra jeg, men hvis man har feber så opererer man ikke.
Mulig google sier feil altså, tror det også kom ann på om forkjølelsen satt i nese eller svelg:)

Jeg håper så inderlig at jeg kan bli ferdig med operasjonen nå, og at det ikke skal bli utsatt:happy:

Om de er like strenge på voksne som barn, noe de burde være, så er de strenge. Litt snufsing går greit, men ikke hosting, ordentlig snørring og feber. Hvor lenge man må vente til neste operasjon kommer an på ventetid, men kan ta noen mnd.

Om de er like strenge på voksne som barn, noe de burde være, så er de strenge. Litt snufsing går greit, men ikke hosting, ordentlig snørring og feber. Hvor lenge man må vente til neste operasjon kommer an på ventetid, men kan ta noen mnd.
Usj, jeg orker ikke å vente i mange mnd :arghh:

Du må ringe avd å spørre. Det er mange kriterier som avgjør om det blir eller ikke. Det er opp til anestesilegen og operatør å avgjøre.

Mulig google sier feil altså, tror det også kom ann på om forkjølelsen satt i nese eller svelg:)

Jeg håper så inderlig at jeg kan bli ferdig med operasjonen nå, og at det ikke skal bli utsatt:happy:

Google kan man ikke stole helt på - men hør med de når du skal ta blodprøver. Lykke til!!!

nå er jeg ingen kirurg, det er for så vidt ikke Google heller :p, men tror det er som mama bear sier at lett forkjølelse går, men ikke kraftig forkjølelse. Så er det jo alltids et definisjonsspørsmål på hvor den grensen går. Det kan nok sykehuset svare på mer enn vi. Er det snakk om full narkose er de vel også strengere enn operasjon med lokal bedøvelse.

Google kan man ikke stole helt på - men hør med de når du skal ta blodprøver. Lykke til!!!
nå er jeg ingen kirurg, det er for så vidt ikke Google heller :p, men tror det er som mama bear sier at lett forkjølelse går, men ikke kraftig forkjølelse. Så er det jo alltids et definisjonsspørsmål på hvor den grensen går. Det kan nok sykehuset svare på mer enn vi. Er det snakk om full narkose er de vel også strengere enn operasjon med lokal bedøvelse.
Haha, nei, jeg er fæl på den googlingen :hilarious:

Jeg liker å være forberedt på det verste, så jeg ikke blir så innmari skuffet (noe jeg kommer til å bli hvis operasjon blir utsatt):p

Forkjølelsen er på vei over (mindre tett i nesa enn jeg var og halsen er fin), fortsatt noe tett i nesa og hoster enda :sorry:

Du må ringe avd å spørre. Det er mange kriterier som avgjør om det blir eller ikke. Det er opp til anestesilegen og operatør å avgjøre.
Tror du det går fint at jeg drøyer til mandag med å spørre, eller bør jeg ringe i helga? Operasjon er på onsdag :)

Ville ringt og spurt de for sikkerhetsskyld.

Selv vært lettere forkjøla uten problemer. Men da uten type ille hosting og feber. Heldigvis :) Har da selv ringt og spurt og sagt i fra. Og tatt sikkert alt av kjerringråd for å bli friskest mulig også :p

God bedring og håper det ordner seg :)

Ville ringt og spurt de for sikkerhetsskyld.

Selv vært lettere forkjøla uten problemer. Men da uten type ille hosting og feber. Heldigvis :) Har da selv ringt og spurt og sagt i fra. Og tatt sikkert alt av kjerringråd for å bli friskest mulig også :p

God bedring og håper det ordner seg :)
Tar gjerne imot tips om kjerringråd:D

Jeg var snufsete, men ble operert likevel. Ble intubert i narkose og var sår i halsen i en ukes tid etterpå på grunn av det. Jeg hadde rekonstruksjon av muskler og div oppstramming etter fødselen da jordmor og vakthavende lege ikke gjorde jobben sin etter fødsel.

Back
Topp