Operasjon av urinlekkasje etter fødsel

mari1976

Elsker forumet
Hei

Jeg hadde en veldig tøff fødsel med nr 1 og har slitt med betydelig urinlekkasje etterpå. Er jeg forkjølet og hoster, må jeg bruke bleie for å si det sånn....Nå er jeg ferdig med å få barn, så nå har jeg fått time til operasjon.
Det jeg lurer på er om denne operasjonen gir rett til sykemelding etterpå eller blir den sett på som en kosmetisk operasjon? Tenker også at jeg bør informere arbeidsgiver om operasjonen siden jeg blir borte fra jobb 1-2 uker, men vil helst ikke si hva jeg skal opereres for. Må jeg det? Blir glad for innspill :)
 
Det med sykemelding vet jeg ikke, men dette høres ikke ut som en rent kosmetisk operasjon, så jeg tror du vil bli sykemeldt :) arbeidsgiver trenger ikke å vite hvorfor du blir sykemeldt, og du trenger ikke å fortelle hvorfor du skal opereres.
 
Dette er ikke en kosmetisk operasjon. Urinlekkasje er en invalidiserende lidelse. Godt du skal få hjelp. Sjefen din får ikke vite hva du opereres for ut fra sykemeldingen. Dersom du skal få et TVT-bånd, som er det vanligste, så er det fort gjort og du trenger nesten ikke sykemelding.
Hilsen en operasjonssykepleier.
 
Er det TVT du skal til? Tror du får sykemeld for det. Du trenger ikke oppgi noen opplysninger til arbeidsgiver :)
 
Tusen takk for alle svar. Ja det er tvt-operasjon. Gruer meg veldig, men det skal bli godt å få gjort det. Håper den blir vellykket og at jeg kan løpe igjen.
 
Jeg har operert der nede. Hos meg var det ikke lekkasje som var problemet, men at jeg var så vid at det føltes ut som alt ramlet ned. Anyway, jeg var sykemeldt i 10 uker etterpå da det tok 8 uker før jeg kunne sitte igjen. At jeg ikke har lekkasje lengre er også et stort pluss i etterkant av operasjonen. Lykke til!
Jeg er veldig fornøyd med resultatet.
 
Arbeidsgiver har ikke krav på å vite hva slags operasjon nei. Lykke til :)
 
Jeg har operert der nede. Hos meg var det ikke lekkasje som var problemet, men at jeg var så vid at det føltes ut som alt ramlet ned. Anyway, jeg var sykemeldt i 10 uker etterpå da det tok 8 uker før jeg kunne sitte igjen. At jeg ikke har lekkasje lengre er også et stort pluss i etterkant av operasjonen. Lykke til!
Jeg er veldig fornøyd med resultatet.
Godt resultatet ble bra til slutt :) Jeg håper ikke det tar like lang tid før jeg blir bra igjen. Håper 1-2 uker sykemelding holder.
 
Godt resultatet ble bra til slutt :) Jeg håper ikke det tar like lang tid før jeg blir bra igjen. Håper 1-2 uker sykemelding holder.

De sa maks 1 ukes sykemelding til meg samme dag som jeg ble operert... men håper du slipper unna med et par uker :)
 
Back
Topp