Opdatering ang mandel operasjon på minsten

jas

Forumet er livet
Hvordan går det med lillemann etter han fikk satt inn dren?
Er han bedre?
Hvor mye dårlig var han før det ble satt inn dren?

Nå har minsten fått nok en ørebetennelse, og vi har begynt penecillinkur nr 5 bare i 2010!!!!!
Det er jo bare helt utrolig, skjønner ikke at det går ann jeg!!!
Vi skal på sykehuset i begynnelsen av april for å vurdere å ta mandlene hans..
Har tenkt litt på å spørre de om dren også..

[hr]Da har jeg ringt og mast såpass at vi har blitt møtt ang operasjon [:)]
Vet ikke helt eksakt time, men han vil få innkallelse innen 1 mnd [:)]
Ble lettere sjokket over at de klarte å reagere så fort [:)]
Meeeen, så er det at vi er litt i tvil om vi tør å gjennomgå dette, det er jo mye større risiko for blødninger på så små som T... og det skremmer både meg og mannen..
I tillegg har vi hørt om flere som har fått pustestopp ved oppvåkningen etter narkosen, og det er skumelt!!
Jeg vil jo veldig gjerne at gutten vår skal slippe all denne sykdommen, så tror nok det blir operasjon!

Nei og nei.. er det slik med andremann og[&o]

Herman er blitt så mye bedre *bankibordetoverogunder* Før dren ble lagt inn hadde han 6 kurer fra august til des/januar.
Første us hos Ø-N-H fikk vi vite at trommhinnen nesten sto i spenn. Den skal være fleksibel mot lyd slik som når du ser på høytaleren og den beveger seg ved musikk. Da de snittet opp for å sette inn dren var det ekstremt mye værk der.
Etter 3 dager skal det ikke komme mer, men her tyter det ut ved hver kraftige forkjølelse.
Da har vi satt i gang med dråper som har hjulpet. Hadde han ikke hatt dren hadde han hatt fryktelig mye smerter.
Så selv om det ikke skal værke ved forkjølelser, så er det egentlig godt at det kommer ut.

Så vi håper at drenene vil holde seg på plass i mange, mange måneder!!!!

Gutten sover bedre, han har hørsel.. tidligere har han hatt hørsel som vi har, når vi sitter i et fly og har kjempedotter i ørene[:-]

Så vi har fått en ny unge!!

Huff... håper dere finner ut av hva som er best for dere da..

Er det lite med søvn hos dere?

Så godt at lillemann har blitt bedre!!
Jeg skal krysse fingrene for at drenet blir værende lenge, lenge!!!

Søvn er det dårlig med ja, våknet alt mellom 1-5 ganger om natta..
Og han drikker masse, masse, slik at vi må bytte bleie 1-2 ganger om natten..-begynner å bli så mye styr nå at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg...
Rett etter han er ferdig med en penecillinkur så kan han sove helt til 5 uten å våkne, men det er kun 2 netter og så er på´n igjen..

Jeg trodde faktisk ikke at det gikk ann at minsten skulle være like dårlig som A, men han er jo faktisk mye verre!! Både med øre, hals og astma!
Etter A tok mandlene så har han blitt MYE bedre!!I hele vinter har han hatt feber 3 ganger, og ikke halsbetennelse, mot i fjor hvor han hadde 5-6 penecillinkurer..-så jeg vet jo at det hjelper å ta mandlene!

T er i grunn alt for liten til at de tar å operer mandlene (skal helst være 3 år eller hvertfall veie 15 kg.. T veier max 9,8 kg nå...), men vi skal på et sykehus som kan gjøre det med så små barn for vurdering nå i april..
Kjenner jeg er engstelig for å evt gjøre det, men jeg må jo måle opp mot å være så mye syk også...

oi,dette ble litt langt...-håper du orket å lese gjennom dette...

Klart jeg orker å lese, dette opptar meg svært mye da vi nettopp har vært igjennom en lang tung periode av samme slag.

Men, si meg.. er det ørene som plager han eller er det halsbetennelser? Jeg vet jo at det er i samme system - øre, nese, hals.. og at det ofte hjelper og ta mandlene.

Har han sjekket ørene? Eller er det slik som det var med Adrian at det helt sikkert er best å ta mandlene med en gang?
Vet jo om andre som først har fått dren, så tatt falske mandler for så å ta de ekte før de ble friske[&o]

Hva er årsaken til alle kurene?

Jeg vet hvordan du har det med nattesøvn... det er så forferdelig tungt og jeg føler såååå med deg!!!

Håper guttegullet Tobias snart blir bra!!

Jeg trodde det først var ørene som var problemet med han, så vi var hos ØNH..
De mente noe annet..-De mente ørene hans var ganske fine, men halsen var verre, mandlene er vannvittig store når han er syk.
Men, det er jo stortsett ørebetennelse og halsbetennelse hver eneste gang..
Han har astma, og er helt lik A i det meste, så astmalegen var ganske sikker på at det gikk samme vei med T, altså at vi måtte ta mandlene..
Jeg er egentlig blitt ganske giret på å sette inn dren også, for det går bare ikke ann å gå sånn noe mer!!
Jeg vet rett og slett ikke hva jeg gjør om vi blir avvist i fht til å gjøre noe, for jeg orker ikke dette jeg!

Å huff og huff [:(] Så utrolig slitsomt for dere da Jas og Monkaponka [:o]
Får håpe de kan gjøre noe, ev. dren, slik at dere kan få en mer normal hverdag.
Krysser virkelig fingre og tær for dere begge to jenter [:)]

Dren er jo en enkel og rask operasjon er over på 7 minutter og lite eller ingen smerter etterpå.
Herman har aldri hatt hovne mandler, her har det kun kommet masse væske i øret ved hver snørrete forkjølese.
Så det er nok derfor at det var den beste løsningen for oss.

Huff, mandlene er jo en mye større prosess, skummelt å legge så små barn i narkose også, men de er flinke til dette.
De gjør det sikkert flere ganger ukentlig, sant?

Jeg skjønner om du kvier deg, for jeg hadde ikke sovet på uker om vi hadde måttet gå igjennom en slik operasjon og dere har jo vært igjennom det før[&o] men med et veldig bra resultat.
Bare tenker at det er unødig å ta drenoperasjonen om det ikke har hensikt?
Herman har fått totalt angst for leger etter den operasjonen. Han fikk så panikk da de la masken over ansiktet hans og han skulle sovne, det var forferdelig å være med på.
Det var de 7 lengste minuttene i mitt liv, men resultatet var jo helt utrolig bra!!

Nei, håper dere finner ut av hva som er best, hvis dren kan, vil jo det vært en enkel og super løsning..
Men om det ikke har hensikt, så er det unødig å måtte gå igjennom så mange ting før man kommer dit man vil.
Huff, skjønner din desperasjon, man trenger søvn, glade, friske barn[&o]

Hold meg oppdatert da Jas!!

Mange takk for tanken love4two

da skal vi på sykehuset i morgen..
Så får vi se om han blir blankt avvist eller om de faktisk klarer å vurdere han ordentlig.
Begynner å bli ganske spent i kroppen nå..

Lykke til [:)]

Lykke til ja [:D]

Jeg er så SKUFFET nå.............
Vi kom for sent til timen, og ble bare sendt rett hjem igjen, ville ikke ta oss i mot en gang..
Så ringer de opp igjen etterpå og mener at vi har blitt henvist til feil sykehus..-dermed må vi vente ENDA lengre på ny time.................
Jeg er så skuffet nå at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, mest lyst til å sette meg ned å grine!!!

HVA??? Herreg... de må da forstå at de som kommer med små barn ofte kan komme forsent, det må da være åpent for litt forståelse?
Hvertfall ikke avvise dere slik, hmm?? De må ha hatt en dårlig dag.

Hva nå da?

Så utrolig kjedelig [:o]  Skjønner godt at du er skuffa!

Nææææ
Er det mulig da?????

Jammen hva skjer nå da?? Når?? Hva? nei dette kan da ikke være mulig??
Feil sykehus???? Hva er det for noe da???

Nei dette var virkelig ikke noe morro, så jeg forstår at du er skuffet [:@]

Så på facebook at dere skulle vært henvist til riksen pga vekta hans. Håper virkelig at det ikke er lang ventetid på time der!

Nå skrev jeg nettopp et langt innlegg som ikke ble lagret [:@]

Vi må på et annet sykehus fordi T veier såpass lite, da måtte de være flere leger osv.
Og det er jo godt å vite at de tenker på den tryggheten..-men alikevel!
Vi blir jo satt tilbake i køen, for blir jo henvist på nytt..
Men, jeg har bestemt meg for å mase og mase til vi får time!
Ingen av oss har godt av flere syke-runder på lillemann!!

Stå på og mas hva stemme makter [;)]
Dette greiene her, med at dere igjen står bakerst i køen, blir bare så tullete i mine øyne [>:]

Masse masse lykke til i kampen Jas. Ikke gi deg.

dytter denne opp siden jeg har opdatert på toppen [:)]

Jeg har ei på fb som har hørt til november 08 forumet. Sønnen hennes fjernet mandlene for en uke siden.
Vil du skrive litt med henne? Hun gruet seg så fælt, sov ikke og var ganske utafor,men det gikk kjempebra.
Skal jeg høre med henne?

ORIGINAL: Monkaponka

Jeg har ei på fb som har hørt til november 08 forumet. Sønnen hennes fjernet mandlene for en uke siden.
Vil du skrive litt med henne? Hun gruet seg så fælt, sov ikke og var ganske utafor,men det gikk kjempebra.
Skal jeg høre med henne?

Det hadde jo vært fint [:)]

Back
Topp