Oooonsdag

lenemor

Forumet er livet
Og jeg har fått sove "lenge" i dag. August våknet riktignok fire i morges/natt, og holdt det gående til jeg ikke orket å prøve lenger (klokka fem) - da la jeg meg inn på gjesterommet med han, han fikk pupp, og så sovnet vi igjen og våknet ikke før halv åtte

I dag skal Johanna og jeg på shopping, og så skal vi bake. Hadde avtalt å bake kake til bestemor som falt og brakk armen i går, men så orker hun kanskje ikke besøk allikevel, så da baker vi til oss selv... for bake må vi jo når vi har lovet det

Skal ta meg en tur innom frisøren og høre om jeg kan få meg en time snart også - har klipt meg en gang siden August ble født, så nå begynner jeg å bli rimelig langhåret.

Ellers har vi ingen planer. Må vel komme oss ut på tur i dag også - ellers blir dagene lange, om vi bare skal leke inne og i hagen4

Hva gjør dere i dag da damer?

Vi skal på bursdag klokka halv tolv, i 4-årsdag, det blir nok kjekt [:D] Ellers skal vi mest sannsynlig svømme i ettermiddag, om vi ikke får hivd oss med på en st.hansfeiring, men de feirer ikke det her da, her er det pinsebål som gjelder... (men det er ikke jeg vant til)

Ha en fin dag alle  sammen [:D]

ja, det er sthans nå ja... vi har ikke feiret det på mange år - arrangementene her går så sent på kvelden at det krasjer med leggetider her hjemme. Når barna blir litt større skal vi nok få deltatt vi også

Vi sov ganske lenge idag, men det var nok fordi Mina kom inn til meg i 0200 tiden. Vet ikke hvorfor hun våknet, men hun sovnet greit etter en liten stund. Jeg våknet 0830 og Mina sov enda. Digg[;)]

Så vi tok frokosten hjemme idag, så gikk vi til bhg. Mina var overlykkelig for å se Rita ( spesial pedagog) igjen og gledet seg til hun skulle jobbe[:D] Mina koste seg på avdelingen, mens jeg pratet litt med Rita. Nå har hun bare 1 uke igjen i bhg her i Halden.

Ellers har jeg min SISTE dag i tjueårene idag og det føles rart. Liker ikke å bli 30[:-]

I natt har jeg sovet alene store deler av natten! Aslak våknet og mannen la seg på rommet med han! Der sov de kjempegodt begge to! Jeg var innom i 2.30 tiden og vekte mannen! han har ikke fått det med seg! Så jeg la mobilen hans strategisk ved siden av! Så slapp jeg å tenke på alarmen hans hehe

Så Aslak har altså ikke hatt store karmer rundt senga si i natt.. begge ungene våknet før meg i dag! Var god gang på rommet til Solveig da jeg våknet hehe!

Vi lot bilen stå i dag og tok bussen til bhg! Det var pappaen min som kjørte bussen i dag og Solveig syntes det var STOR stas å kjøre med morfar til bhg! Jeg fikk også handlet før vi tok bussen hjem igjen! Det var noe dødtid som Aslak brukte til å sitte på fanget til morfar (mens bussen stod stille). Morfar måtte fikse opp i mange knappe før vi kunne kjøre!

I Kveld skal vi på ei strand/ kai her i nærheten og grille! Håper vi får med oss bålet før vi må hjem![:D]

Så har jeg vært og klipt meg... og ikke lite heller (eller, jo, fremme har jeg nesten ikke klipt noe... men så har jeg tatt masse bak). Johanna og jeg har bakt, August har kost seg og luftet stumpen ute i finværet, og G har ryddet masse i hagen... det har vært en super dag! [:D]

Og når barna er lagt vanker det hvitvin og reker på plattingen

Her var det jobb i formiddag, og så bar det rett på grillmiddag hos naboen.. Kjempekoselig! 3 par med barn, og ei veldig god venninne av oss som samles og grilla og spiste is og kaker og det hele.. Ungene storkoste seg og foreldrene og.. [:D]
Nå holder vi på å prøve å legge ungene, men de er proppfulle av is og kaker, såååå det kan ta sin tid.. [8D]
Og så forresten har jeg bare 2(!) vakter igjen før FERIE..!!! (Bare sånn hvis noen ikke hadde fått det med seg.. [8D][:D]

Legging har vært en stri tørn her i dag også - August som de siste månedene bare har vært å amme og legge har nå de siste dagene bestemt seg for at han ikke vil sove. I dag skrek han i tre kvarter før han ga seg på det - jeg går ut og inn av rommet, stryker, holder, trøster, men tar ikke opp, og går bare ut når han er stille... så kommer jeg tilbake når han gråter igjen. HÅper dette ikke er noe nytt han har tenkt å holde på med.

Og storesøster? Nei, der er det samme gamle leksa - hun holder på som hun har gjort de siste fire-fem-seks månedene; legger seg fint, tusler på do etter ti minutter, legger seg igjen, går på do; ej he bæsja, blir lagt igjen, roper på voksne - tørst, boka har falt ned, dyna må ristes, det er en skygge på veggen, etc.... og sånn holder hun det gående en times tid

Jeg gleder meg til kveldene kan bli greie igjen... men kanskje enda mer til at vi kan få sove litt på morgenen... nå for tiden gruer jeg meg til å legge meg omtrent, fordi August kan våkne "når som helst"... fire-fem-tida er litt i tidligste laget

Back
Topp