onsdagssnakketråden 4.august

MaRtE:)

Gift med forumet
mårnings!

oppe vi så klart, kan vel telle på en hånd de dagene de har sovet lengre enn normalt.

i dag er det ny dag i bhg og sfo og jeg skal på linsekontroll igjen... er vel egentlig lei hele greia nå, så funker ikke de jeg får i dag dropper jeg linser. det er kjempe ekkelt!!

God morgen! [:)]

I dag våkna ungene kl 8, da kom Ida løpende inn på rommet vårt, også hørte jeg Tobias liggende i senga si og rope på "tut-tut!". Det er da tog, og han snakker om togkarusellen på martnaen som starter i dag, hehe. Så her har jeg to unger som storgleder seg! [:D]
Vi drar ikke nedover før etter dupp. Bodene åpner ikke før kl 11, og Tobias skal jo sove kl 12, og han sover kun om vogna står i ro på en rolig plass. Så da gjør vi unna litt her hjemme først.
I kveld skal jeg på PulsStep. Siste timen med det før oppvisninga på lørdag. Heldigvis er det øving på lørdag før oppvisninga....

Ha en fin dag dere! [:)]

Lykke til på linsekontroll MaRtE! [:)]

skulle ønske jeg fikk sett deg, skrållan. skal i bursdag i feil retning desverre.

nå har jeg levert i bhg og sfo, er mere styr å levere begge plasser, men blir vel en vane. er veldig rart da å levere T alene i bhg, syns litt synd på han. M derimot syns det er stooor stas å være på skolen[:D] skjønner henne godt jeg. T var med å henta henne i går, der var det så morsomt at nå vil han å begynne på skolen så klart. litt vanskelig å forklare da at han faktisk har 2 år igjen i bhg[8|][:D]

Jeg er ikke så sikker på om det er noe å se på jeg MaRtE! [8D]
Blir vel en vane det med leveringa ja. Begynner å bli litt spent på den biten jeg også, de skal jo i hver sin avdeling, og både Ida og Tobias tror de skal være sammen når de går i bhg... jeg prøver å forklare, men det virker ikke som det går inn.

Jeg prøver forresten å få dem over i en annen bhg. Ikke noe negativt med den de har kommet inn i altså, men den ligger så langt unna... og i helt andre enden av byen i forhold til jobben min! Så nå har jeg kontaktet daglig leder på bhg til lille nevø, den ligger på vei til jobb for meg, så hadde vært så mye mer snedig sånn sett. Håper de har plass til dem!

Hurra for N som sover til 08:50, det liker jeg mye bedre enn 05:50[:)] Våknet av at han kom tassende inn på soverommet vårt og sa: mamma jeg må bæsje[X(]

Nå er han levert i bhg, gubben dratt ut av sengen, jeg har dusjet og skal lunsje med ei venninne kl 12. Gubben maser om trening, men jeg tenkte trene BodyPump i kveld jeg jo, så enten får han trene nå alene eller bli med meg i kveld.

Ellers må vi pakke for vi drar til London i morgen tidlig - kjærestetur skal bli godt!!! N skal til pappaen. Siste pappahelg før Mallorcaferie med pappaen dette, og N gleder seg masse.

Skal du jobbe mer når de begynner i bhage skrållan? Du går som ekstrahjelp nå, sant? Savner faktisk tiden jeg gikk som ringehjelp jeg, deilig å styre dagene litt selv[:)] 

Jeg er så misunnelig på deg som skal til London Looney!! Søskenbarnet mitt skal føde sin lille jente der på lørdag, så london kommer til å være in my mind i helgen[:)]

Elsker byen og, england er mitt favoritt reisemål[:D][:D]

McMor: Ja, jeg skal jobbe de dagene de er i bhg [:)] De skal i bhg bare 50 % nå til å begynne med, siden jeg ikke helt vet hvordan arb.situasjonen min blir. Jeg har blitt lovt flere vakter av sjefen, men jeg aner ikke hvilke dager de evt. havner på, så jeg har i tillegg alliert meg med enda en butikk. De har nesten ingen ansatte nå, og ingen sjef foreløpig, så jeg kan nesten velge meg de vaktene jeg vil utover høsten [:)]

Hørtes ut som en grei ordning det Skrållan[:D]

Håper jeg og kan gå ned i stilling når lillemor begynner på skolen, jobber 80% nå. Jar ikke lyst til å sende henne i sfo de første årene hvertfall...

suki; ja, jenta vår i blir 6 i høst og begynner på skolen snart[:)] så rart altså, men moro å[:D]

mcmor; det er de første årene man trenger sfo, vet det er veldig mange som kutter ned i slutten på 2.klasse og mange som slutter når de går i 3.klasse. veldig få 4.klassinger som går på sfo[;)] men dette er jo noe jeg bare hører fra naboer og kjente, men virker ganske vanlig rundt her.

da er jeg hjemme fra linsekontroll igjen og denne gangen er det mye bedre, endelig ikke 100% fornøyd, men helt supert i forhold til de andre! disse kan jeg jo ha på en hel dag!! har på mnd-linser nå da.

Er det Marte? Jeg må innrømme at jeg har ikke peiling altså[:D] Er de hjemme alene da fra fjerde klasse sånn ca?

Her vet jeg at minien til mannen skal gå hjem fra bhg alene, og hun begynner i 2 klasse.... men det skal sies at hun er voksen for alderen!![;)] Tror ikke søsteren kunne gjort det samme[8D][:D][:D]

Åhh... misunnelig på London tur Looney!![:D][:D] Kos dere maks!![:D][:D][:D]

Her har vi bare daffet i dag.. Vært og shoppet litt stæsj til heimen, gardin til skråvinduet til mini (somjeg nå har tapet en bossekk over[&:]), prøvd å finne innesko til mini, men alt var utsolgt. Vi har kost oss på kafè og lekt på lekerommet og mini har fått velge middag... julegrøt i dag og spaghetti i morgen!![8D][:D][:D][:D] Nå sitter han og kompisen her inne i solen og ser på postmann pat på tv!![:D]

ORIGINAL: McMor

Er det Marte? Jeg må innrømme at jeg har ikke peiling altså[:D] Er de hjemme alene da fra fjerde klasse sånn ca?

mange som får dra hjem i 2.klasse her. sfo er bare for opp til 4.[:)]

Vi har vært på martna! [:)] Tobias er DEN karusell-freaken da, han har hatt 3 stk, og hadde LETT tatt flere! Jeg ble med han opp i berg-og-dalbanen, jeg trodde han ville bli redd, men gutten satt der og glisa, og vinka til "publikum", haha! Ida er litt mer forsiktig da, så hun tok togkarusell og "flykarusell" sammen med broren sin [:)] Skulle kjøpe matboks og vannflaske til Tobben til barnehagestart, men dama i boden var mer interessert i å jabbe i mobilen enn å ta seg av kundene, så der gikk jeg igjen. Får heller kjøpe det på kjøpesenteret i morgen!

Nå skal jeg snart på trening, tjoho! [:)][:)]

Sitter her helt alene.... og nyyyter det!!!!!![:D][:D][:D][:D] Mini er lagt, mannen er på jobbovernatting og kommer hjem i morgen.[:)] Kjenner dette var digg altså.. I morgen er det fullt hus med 5 stk igjen så skal kose meg maks med tv`en i dag!!![8D][:D][:D][:D]

Kos deg, Delia! [:)]

Koser meg litt jeg og, faktisk. Sambo er ute og sykler, og ungene sover. Jeg har gjort unna et bestillingskort, så nå er det løftet av mine skuldre. Nå skal jeg bare kope litt foran tvn, og rocke litt med rockeringen før det blir natta.

Andre klasse ja, jeg har virkelig ikke peiling hører jeg[:D] Er vokst opp med hjemmeværende mor, så jeg var nesten aldri hjemme alene mens jeg bodde hjemme[:D]

I dag har vi fått fine søyler i inngangspartiet, takk til far[:D] Nå må de bare males. Mens vi satt ute etterpå kom det plutselig to hjorter rett foran oss. Vi var klare til å løpe alle mann for de kom så nær. Men plutselig så sprang de nedover mot naboen. Han jakter på de, så vi lurte litt på om de bare gjorde han en tjeneste og løp rett oppi gryta[:D][:D]

Mi eldste begynner i 3.klasse no. Hun har sluttet på sfo. Synes det er så gøy å låse seg ut selv om morgenen osv.
Men venninnene hennes skal gå på sfo i år også.
Det er som MaRtHe sier, er flest unger i 1 og 2 som er på sfo, og så mindre fra 3 og nesten ingen fra 4.
Vi har bare 600m skolevei, så er trygt å la henne gå alene, så det har hun gjordt siden hun begynte i 2. Litt i 1 også.
Men alt kommer ann på ungen og modenhet.

jeg har vært ute på en gåtur igjen idag, + en mini sykkeltur for å hente jenta til ei venninne.
Føler meg så gæli sprek.

Hjemme fra trening. Gubben tok med seg Nicholas til en kompis slik at jeg fikk trent og det liker jeg[:)] De har kost seg max!

Tidligere i dag har jeglunsjet med barndomsvenninne som har fått baby, og vi shoppet litt sammen. Ble to olatightser og en topp til meg.

Nå driver vi og pakker til London. Mamma oog Nicholas kjører oss til Gardermoen i morgen tidlig. Spurte N om hva han ønsket seg fra London og han ville ha smurf[&:]

Spiste forresten nydelig middag i dag. Kveite fra grillen, med poteter og wokede grønnsaker fra grillen. Nammis. Fisk er godis, og Nicholaas spiser som en hest når vi har fisk[:)][:)]

Tja hva  skal man shoppe i London da?

alt av klær og sko, looney

Back
Topp