Onsdagskravling

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Her har det vært en litt slitsom natt, siden Mina er såå forkjøla IGJEN[&o] Så hun har sovet i senga mi i natt. Pappaen til Mina sendte mld i dag morres om at Therese har LUS[:o] Æsj tenker jeg og sjekker håret til MIna. Der var det LUS ja[&:][&:] De har heldigvis ikke begynt å røre på seg, for da hadde jeg blitt kvalm[X(] Er nok mere eggene jeg fant. 4-5 stykker.
Så vi skal straks på apoteket for å handle lusekur[:-] Tar en på meg også, for å være helt sikker..

Mina er lei seg for at hun ikke kan gå i bhg, da det er nissefest. Forstår jeg godt. Siden hun har sovet med nisselua si de siste nettene[8D]
Jeg skulle egentlig til Sverige med en venninne og shoppe litt, men men Sverige blir jo ikke borte[8D]

Ha en fin dag..

Oj[&:] Ikke noe særlig å måtte styre med lusekur - min største "frykt" i og med at jeg har barn i "rette" alder og selv jobber på en skole der det stadig vekk dukker opp slike ekle skapninger. Håper du får bukt med de fort!

Her er det forkjølelse og hoste som går - først har jo Amalie vært hjemme noen dager, og idag når hun endelig er frisk blir storesøster syk. Så da blir det hjemmedag på oss idag. Håper det går fort over.

Ha en fin dag, alle sammen![:)]

God morgen!

Vi har også hatt en urolig natt.. er det ikke den ene, så er det den andre..[&:] Bertine våknet klokka 6 i tillegg da, og har ikke sovet etter det, men kommet inn til oss ørten ganger.. Lillebror har sovet godt, bare våknet litt oftere for mat, men jeg regnet med at det skulle bli verre, for han fikk vaksiner igår..

Idag får snuppelure fri, for hun har ikke sovet nok.. Så i kalenderen idag, sto det at vi skal besøke Nissehuset i Drøbak.. Håper det blir koselig! [:)]

I ettermiddag er det juleavslutning på hallidretten, med boller og saft.. Og trening for barna da, de får vise seg fram for besteforeldre, venner etc.. Så bestemor skal komme og se på, det blir nok stas..[:)]

Lus høres skikkelig ekkelt ut ja - her går det lus i barnehagen (har aldri opplevd før), så vi sjekker jevnlig, har hatt med alle klær hjem for frysing, og grer med lusekam (så lenge det ikke er levende lus holder det å børste med lusekam for å fjerne egg slik jeg forsto det..)

Her har det vært en deilig natt - har vært våken en del ganger med hoste, men har sovet tungt innimellom. Våknet av at August ropte, og da var klokka snart halv åtte, og G hadde forsovet seg. Han kom seg av gårde til jobb mens vi andre kosa oss hjemme litt til - vi har så deilige morgener nå, med felles frokost, vi tenner adventstaken og leser gårsdagens og dagens pulverheksa-historie. I dag tok jeg ungene på akebrettet opp i barnehagen, og det var veldig populært - de satt og lo og hoiet hele veien opp

Nå har jeg satt igang en maskin med klær, ryddet bort noe klær som var tørre, og jeg har faktisk ikke tenkt å gjøre stort mer - jeg jobbet 13 timer i går, og det blir nok noe sånt i dag også, så jeg sparer kreftene mine - for i dag er siste arbeidsdag og jeg kan "kose meg" med husarbeid i morgen - da har jeg planer om vasking og julepynting her

Åh, lus er min store skrekk, klør bare ved tanken, men heldigvis skal de være ganske grei å bli kvitt da[:)]
Her er det og nissefest i bhg, men bare lillemor som er der, og hun er jo redd nissen så jeg vet ikke helt hvor vellykket det blir[8D] Snuppa måtte hentes i bhg i går, hun har feber og klager på vondt i hodet og er sinnsykt tett[&o] så vi har nissefest her hjemme vi, jeg har kjøpt pringles og grøt etter snuppas ønske. Så har vi akkurat laget brownies og kjeks[:D] Tror ikke hun lider noen nød, værst for mammaen som nesten ikke har sovet i natt pga urolige unger og kranglete bekken, jeg trenger en liten hvil...

God bedring til alle syke, heldigvis noen dager til jul enda, så vi rekker jo å bli friske[:D][:D]

Wæææææ. bare å høre om lus får hodebunnen til å klø. Mewn skal nok gå grit å bli kvitt de.

Her er ungene ikke helt i form. Mye hoste om natten og Malte lukter død og fordervelse ut av munnen. Så tror altså at han også er plaget med halsen selv om legen ikke så noe. Så bra han er på pencillin uansett. Og de er feberfri og i vigør ellers.

Ellers slo jeg et slag for servisenivået for den meget syke mor her i huset (for halsbetennelsen fra helvete forårsaket av streptokokker har tilsynelatende trofast følge av forkjølelsesvirus fra samme sted. ARGH!) og sa til mannen at det ville væer en stor hjelp for meg hvis han leverte ungene. Og han gjorde det uten å klage spesielt. Så 7.15 la jeg meg igjen og er nu stått opp og nydusjet og føler meg nesten menneskelig igjen. Hurra! Søvn er godt når man er syk!

God bedring Olive!

Lus ja, usj[X(], livredd for at snuppa skal få det. KLør bare av tanken[X(]...

I dag har vi vært på siste babysvømming, det har vært så utrolig kjekt!! Ska gå et videre kurs og, men syns det va rådyrt med 1500 kr for 10 ganger bare, så gidder ikke melde oss på.

Var på hs i dag og å veide Lukas, han har tatt av en del ja etter sykdommen. Hadde omgangssyke i seks døgn. For en mnd siden veide han 8280gram, nå veide han 8225gram. Så jeg vet jo ikke hvor mye han eide rett før han ble syk da, men har jo gått ned en del. Ser at han er smalere i ansiktet. Men matlysten er på topp, så vi klarer nok å feite han opp igjen[:D]!

oi onsdag allerede er helt uke vil etter å gå hjemme i svima.

Huff lus er ikke koselig, klør bare jeg hører ordet lus. Synd ikke mina fikk vært med på nissefeste da.

Olive god bedring til liten og stor.

Her skjer det ikke stort om dagen, prøver å ta det med ro.
Har prøvd meg på marsipankuler med bailys i dag, veldig gode men ble ikke så pene å se på.
Nå skal k og jeg en tur ut å titte på julegaver til hverandre er de enste vi har igjen nå.
Så har jeg låvet K kina mat ute i dag.

Back
Topp