Onsdagsbabbel

De gangene det har skjedd har jeg tatt Hermine og latt mannen tatt seg av oppvaskinga :p ;)

Haha samme gjør vi :p første gangen Emira fikk omgangssyke, så hadde jeg nesten akkurat blitt gravid med Liana og slet skikkelig med kvalme.. kan tro det var digg å styre med oppkast den tiden :p

★Sender fra pipe-gjøken★
 
På tide med yngre innslag i den barnehagen eller?
Nei jeg snakker ikke om at de MÅ gjøre om alt de har gjort i 20 år, men å la bittesmå barn få sove når de vil i oppstart i en stor, skummel og slitsom barnehagehverdag. Tydelig at ikke barnas behov kommer først i den barnehagen da!
Ja, er ikke rart Hermine er mye lei og gråter endel før lunsj for hun er nok stuptrett!
Argumentet deres er vel at hvis hun får sove kl 11 så våkner hun når de andre barna legger seg og da har de ingen der til å passe henne for i hviletiden avvikles det pauser etc...
 
Ja, er ikke rart Hermine er mye lei og gråter endel før lunsj for hun er nok stuptrett!
Argumentet deres er vel at hvis hun får sove kl 11 så våkner hun når de andre barna legger seg og da har de ingen der til å passe henne for i hviletiden avvikles det pauser etc...
Så de tar pause samtidig alle sammen!? I alle dager.
Beklager altså, men nå synes jeg utrolig synd på Hermine... Tenk så overveldende å starte i Bhg i seg selv da, og så skal man være stuptrøtt i tillegg :(
 
Aner ikke, men føler liksom ikke for å krangle med de om det heller...kommer liksom så godt overens med de ellers :p ;) var en liten gutt som sovna i trilla i utetida i går, kl 10.45 og da måtte de vekke han for han kunne jo IKKE sove da! :confused:

Haha uff, stakkars liten gutt:eek: da kan man si at de er sta!

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Sov de før lunsj da?

Jepp.. spiser frokost kl 9, så har de samling og tema eller lek, så legger de dem sånn at de våkner til lunsj som er kl 13. Etter det går de som oftest ut :)

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Så de tar pause samtidig alle sammen!? I alle dager.
Beklager altså, men nå synes jeg utrolig synd på Hermine... Tenk så overveldende å starte i Bhg i seg selv da, og så skal man være stuptrøtt i tillegg :(

Enig der, når det kommer til soving!
Andre steder tar de da pauser en og en fra hver avdeling etter åssen vakt de har, eller?

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Enig der, når det kommer til soving!
Andre steder tar de da pauser en og en fra hver avdeling etter åssen vakt de har, eller?

★Sender fra pipe-gjøken★
Det er hva jeg har erfaring med hvertfall, aldri hørt om noe annet.
 
Det er hva jeg har erfaring med hvertfall, aldri hørt om noe annet.

Ikke jeg heller.. men man burde uansett sette barnas behov først..er jo tross alt jobben dems!

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Samme her.... Tenker mye på det,,,nedtur må være fælt det!!!! Gruer meg skikkelig til det... Hvor fælt er det ikke å bli smittet selv,samtidig som. Barnetnditt er sykt?

Hihi..vi hadde omgangssyken rett før jul alle sammen. Først Simone, så ble hun noenlunde frisk etter en tur til sykehuset, så ble sambo syk på natta. Jeg ringte svigermor om morgenen og ba hun stå klar til å komme. Så ble jeg dårlig i 14 tida. Så reiste svigermor hjem når jeg og sambo kom oss, og vi reiste to dager etterpå til mine foreldre. Det endte med at svigermor lå hjemme alene på julaften og spydde, foreldrene mine ble dårlige 1. Juledag, og vi turte ikke anna enn å reise hjem 1. Dag for å isolere oss et par dager så vi ikke gjorde mer galt ;-p det var ikke så gøy å være syk selv, men det gikk ganske raskt over. Der verste var å se den lille kroppen på 3 mndr være helt utmatta.

Simone har hatt omgangsyka etter det også, men da var det mest nedentil, og det var ikke så galt som første gangen. Fikk sjekk på sykehuset da også siden jun var under 6 mndr og de tok en avføringsprøve som viste den vanligste omgangssykebakterien som jeg ikke husker navnet på.

Så jeg slenger meg på frykten deres ;-p
 
Enig der, når det kommer til soving!
Andre steder tar de da pauser en og en fra hver avdeling etter åssen vakt de har, eller?

★Sender fra pipe-gjøken★
Det gjør de her også. Men det er to hvilinger på hver avdeling, og en voksen som ligger sammen med hver av gruppene som hviler. De minste ligger i senger på et eget rom og de litt større ligger på madrasser ute i lekeområdet. Så da er to av tre voksne bissi med hvilingene mens den som har senvakt går på pause ;)
 
Det gjør de her også. Men det er to hvilinger på hver avdeling, og en voksen som ligger sammen med hver av gruppene som hviler. De minste ligger i senger på et eget rom og de litt større ligger på madrasser ute i lekeområdet. Så da er to av tre voksne bissi med hvilingene mens den som har senvakt går på pause ;)

Ah okey.. begynte å lure her :p men finnes bedre ordninger uansett da.. men sover alle barna i barnehagen? Eller er det bare til en viss alder?

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Ah okey.. begynte å lure her :p men finnes bedre ordninger uansett da.. men sover alle barna i barnehagen? Eller er det bare til en viss alder?

★Sender fra pipe-gjøken★
Det gjør de her også. Men det er to hvilinger på hver avdeling, og en voksen som ligger sammen med hver av gruppene som hviler. De minste ligger i senger på et eget rom og de litt større ligger på madrasser ute i lekeområdet. Så da er to av tre voksne bissi med hvilingene mens den som har senvakt går på pause ;)

De kan ikke avikkle pause mens de passer på de som hviler da?!
Jeg synes de virker sta og lite fleksible :p
 
Ah okey.. begynte å lure her :p men finnes bedre ordninger uansett da.. men sover alle barna i barnehagen? Eller er det bare til en viss alder?

★Sender fra pipe-gjøken★
På de små avdelingene sover alle. På de store er det hviletid for alle, men kun de yngste der sover på eget rom mens de større barna hviler på madrasser og hører lydbok ;) ordningen fungerer i grunnen godt, kun for de aller minste at det er lenge å vente til kl 12 for å få sove ;)
 
De kan ikke avikkle pause mens de passer på de som hviler da?!
Jeg synes de virker sta og lite fleksible :p
Nå går det i grunnen greit for vår del, for legger vi Hermine tidlig nok om kvelden så sover hun til 08 og da klarer hun fint å gå til 12 før det er soving :) ;) er verre om vi legger henne sent om kvelden, for da våkner hun myyye tidligere om morran og blir tidligere trøtt :confused: :p
 
Nå går det i grunnen greit for vår del, for legger vi Hermine tidlig nok om kvelden så sover hun til 08 og da klarer hun fint å gå til 12 før det er soving :) ;) er verre om vi legger henne sent om kvelden, for da våkner hun myyye tidligere om morran og blir tidligere trøtt :confused: :p
Ja det er jo greit om det fungerer osv, men jeg synes det viser mye hvordan barnehagen tenker da..
 
På de små avdelingene sover alle. På de store er det hviletid for alle, men kun de yngste der sover på eget rom mens de større barna hviler på madrasser og hører lydbok ;) ordningen fungerer i grunnen godt, kun for de aller minste at det er lenge å vente til kl 12 for å få sove ;)

Ja ikke så dumt med hviletid for de store barna! Kunne godt vært noe sånt her å, for merker at Emira blir mer sliten av stor avdeling.. men hun kan ikke sove på dagen da.. og er nok lenge å vente for flerr av de små ja.. hvertfall om de står opp veldig tidlig..

★Sender fra pipe-gjøken★
 
Back
Topp