Onsdags skravling:)

Maybenr2

Forelsket i forumet
Ja, må jo høre hva slags planer dere har i dag og resten av uken?
Kjeder meg nå om dagen,for jeg er hjemme med kraftig bihulebetennelse... :(
Noen som har oppsummert seg, hva de skal ha av seng,stellebord osvtil babyen???:) Positive/negative sider??
Jeg funderer på om jeg skal ha Leandervugge i begynnelsen. Har noen erfaring med noen av hengevuggene? Pos/neg?

Huff, masse god bedring til deg :)

Planen her for resten av uka er å lese til eksamen :) Snaaart sommerferie, men ikke lett å konsentrere seg når man bare tenker på den lille i magen :)

Vi har tenkt på det og skal kjøpe ei sportstrille til størstemann (Emmaljunga Scooter) også kjøper vi et ståbrett for å feste på vogna vi allerede har. Hadde tenkt på søskenvogn, men tviler på at det blir brukt så mye, så bedre med ei trille til størstemann da. Han er i bhg på dagtid og i helgene har jo sambo fri, så bedre å trille hver vår vogn da. Og vi bor i gangavstand til sentrum + at det tar 2 minutt å gå til butikken. Så da kan største gå med eller stå på brettet. Tror det blir tungt for meg å gå med ei svær søskenvogn uansett, men kan hende vi forandrer mening når det nærmer seg.

Ellers skal vi kjøpe storseng til gutten, har allerede Sofie vugge og sprinkelseng som minste får ta over. Stellebord har vi ikke, har bare stellematte på vaskemaskinen, blir så trangt på badet med stellebord :p

Også må vi kjøpe stort bilsete til minste også, men det er jo ingen hast, har babysetet etter største, så ingenting som MÅ kjøpes inn med engang :)

Og om det blir jente SKAL jeg ha litt lilla/rosa klær og kjoler :D Også må vi ha litt varmeklær i mini størrelse siden vi fikk Mai unge sist. Bortsett fra dette tror jeg ikke det er så mye vi trenger :)

Åj, ble langt dette ;p

MiniBolle2012 skrev:
Huff, masse god bedring til deg :)

Planen her for resten av uka er å lese til eksamen :) Snaaart sommerferie, men ikke lett å konsentrere seg når man bare tenker på den lille i magen :)

Vi har tenkt på det og skal kjøpe ei sportstrille til størstemann (Emmaljunga Scooter) også kjøper vi et ståbrett for å feste på vogna vi allerede har. Hadde tenkt på søskenvogn, men tviler på at det blir brukt så mye, så bedre med ei trille til størstemann da. Han er i bhg på dagtid og i helgene har jo sambo fri, så bedre å trille hver vår vogn da. Og vi bor i gangavstand til sentrum + at det tar 2 minutt å gå til butikken. Så da kan største gå med eller stå på brettet. Tror det blir tungt for meg å gå med ei svær søskenvogn uansett, men kan hende vi forandrer mening når det nærmer seg.

Ellers skal vi kjøpe storseng til gutten, har allerede Sofie vugge og sprinkelseng som minste får ta over. Stellebord har vi ikke, har bare stellematte på vaskemaskinen, blir så trangt på badet med stellebord :p

Også må vi kjøpe stort bilsete til minste også, men det er jo ingen hast, har babysetet etter største, så ingenting som MÅ kjøpes inn med engang :)

Og om det blir jente SKAL jeg ha litt lilla/rosa klær og kjoler :D Også må vi ha litt varmeklær i mini størrelse siden vi fikk Mai unge sist. Bortsett fra dette tror jeg ikke det er så mye vi trenger :)

Åj, ble langt dette ;p

Takk!:) Lykke til med eksamen da!:) Hva er sofie vugge? Henger den i taket?Har du vært fornøyd?
Usikker på søskenvogn selv. Tenker hvis jeg skal gå tur med begge, og hun største ikke vil gå. Eller hvis hun også skal sove...Hmm..Vi får se hva vi gjør. Hva blir aldersforskjellen på dine barn?
Vi kommer nok til å gå for stellematte, og evt stellebord over badekaret på det andre badet, tenker jge...
Ja,man vil jo alltids shoppe litt nytt da!!:)

God bedring til deg Maybenr2. Håper du blir fort frisk.
Lykke til på eksamen MiniBolle2012. Skjønner det er vanskelig å konsentrere seg, men stå på snart er det over og du kan ta sommerferie med god samvittighet. Hva studerer du?

Vi har også det meste etter førstemann, men det kan være at det blir noe nytt. Det jeg savnet forrige gang, var faktisk en vugge eller lignende. Vi ville ikke at han skulle sove i sengen på dagtid, da det skulle fobindes med leggetid og natt. Brukte hardbagen til vogna en del, men det var litt klønete det også. Vi får se. Overtar ny leilighet på fredag og der er det ihvertfall plas til en vugge.

Anemor80 skrev:
Lykke til på eksamen MiniBolle2012. Skjønner det er vanskelig å konsentrere seg, men stå på snart er det over og du kan ta sommerferie med god samvittighet. Hva studerer du?

Vi har også det meste etter førstemann, men det kan være at det blir noe nytt. Det jeg savnet forrige gang, var faktisk en vugge eller lignende. Vi ville ikke at han skulle sove i sengen på dagtid, da det skulle fobindes med leggetid og natt. Brukte hardbagen til vogna en del, men det var litt klønete det også. Vi får se. Overtar ny leilighet på fredag og der er det ihvertfall plas til en vugge.

Takk:) Ja det er det. Man pleier å ha mye etter barn man har fra før av. Her har jeg solgt vogn,bilsete,seng og stellebord. Såmå ha alt på nytt:) Da ffår jeg shoppet litt!!:)Vi hadde gulv vugge til snuppa sist,og det var en stor hit. Hun elsket den:) Og vi fikk skilt mellom dag og natt. Ohh Lykke!!Gratulerer!:) Hvor er det du bor?(hvis du ønsker å si det)

Maybenr2: Sofie vugge står på gulvet, har lagt ut bilde i utstyrstråden hvis du lurer på hvordan den ser ut :) Er superfornøyd, hadde den på stua med største og skal gjøre det gangen her også :)Veldig greit å skille mellom natt og dag som dere sier :)

Det blir 21 mnd imellom våre, så egentlig burde vi kanskje ha søskenvogn. Men største er jo i bhg når det er dupp i ukedagene og i helgene er typen hjemme og vi kan gå tur med hver vår vogn. Får se hva dere andre kommer opp med av fordeler og ulemper, så kanskje vi også kjøper :p Hva blir aldersforskjellen mellom dine? :)

Anemor80: Jeg studerer for å bli Siviløkonom :) Har fortsatt masse igjen, fikk førstemann under studiene også, så ble hengende litt etter. Skal være flink gangen her og ikke skylle på graviditeten som sist gang. Litt lesing får man jo alltids tid til, må bare presse meg selv :)

Greit å ha det meste fra første, blir ikke så dyrt da ;p

Sitter på hjemmekontor og gjør akkurat det jeg må ;)

Skal på Rikshospitalet for videre utredning av høyt blodtrykk - det var det som drepte min lille spire i fjor (hadde 210/110... ) Etter ett helt år med undersøkelser og MR har de ikke funnet noe galt - så siste stopp er nå på hormonlaboratoriet. Er lei av nåler og skit, men det får så være! Jeg er glad at legen min og helsevesenet tar dette seriøst :)

I kveld skal jeg sette meg ned og vente på at Norsk Tipping ringer ;)

Ha en flott dag!

Usj, ikkje noko særleg å vera sjuk. *masse god betring*

Eg sit på kontor, rettar og ser ut på sol og varme... lyst til å bla i utstyrskatalogar, gå på babyklær-shopping og gjera i stand barnerom! MEN... har bestemt at ingenting skal handlast før etter at eg har vore på fyrste kontroll og me har fortalt til familie og vener.

Det eg derimot har byrja å tenka på er barnehageplass! (litt langt fram i tid, eg veit) Og korleis det vert når småen skal inn midt i året...

Planen for veka er jobb, jobb og meir jobb. I helga skal eg i bryllup. Nokon som har gode unskyldiningar til kvifor eg ikkje kan drikka vin til maten? Har ikkje vore så oppfinnsom sjølv enda. "eg har ikkje lyst på" trur eg ikkje funker (Veldig glad i god raudvin...)emoticon

langt innlegg og lite samanhengande -- Håpar de har ein fin dag jenter!

Isj god bedring, ikke noe godt med bihulebetennelse.. 

Jeg er bare 5-6 uker på vei så vi tør ikke å tenke på utstyr enda. Men dette er vår første så vi trenger allt! hehe Håper på å arve litt da;;) Siden brodern har en på 16 mnd;;) hehe litt sleipt men.. hihi

Noen som har en liste over hva man trenger + bra og billige butikker;;) 

Myth: Masse lykke til, håper alt går bra denne gangen :) Hehe, ja får håpe de ringer, har ventet på en slik telefon leeenge jeg ;p

Ymra_lill: Det med bhg ha jeg også tenkt på :s Er jo bare å søke fra januar/februar og håpe man får plass, men man har ikke krav på det før august dessverre :/

Hmmm, er vanskelig det der ja! Du kan jo bare ta en med at du går på antibiotika, eller at du skal noe spesielt dagen etter?

LillTrille: Greit å arve også da, er dyrt å kjøpe alt nytt! Det gjorde vi med førstemann siden vi viste vi ville ha to ganske tette. Men går jo an å følge med på finn etterhvert også om du ikke får arve alt :)

Ei sånn utstyrsliste er nok veldig lurt at vi lager etterhvert, er masse man glemmer og det er myyye man faktisk ikke trenger også...

Ymra_lill: Det med bhg ha jeg også tenkt på :s Er jo bare å søke fra januar/februar og håpe man får plass, men man har ikke krav på det før august dessverre :/

Hmmm, er vanskelig det der ja! Du kan jo bare ta en med at du går på antibiotika, eller at du skal noe spesielt dagen etter?

Hehe, ja. Sambuaren min har øyrebetendelse, kanskje eg kan stjela den emoticon  Er jo ein ganske safe unskyldning.

Innlegget vart heilt merkeleg då eg skulle ta med det eg svarte på?

Iallfall;

MiniBolle2012: Antibiotika er jo ein god gammal unskyldning emoticon  Sambuaren min har øyrebetendelse, kanskje eg kan stjela den.

Ja til utstyrsliste! Har ikkje oversikt i det heile! (fyrste for begge to)

MiniBolle2012 skrev:
Har ordnet en utstyrsliste ut ifra hva jeg synes er viktig, så kom gjerne med innspill :)

Så flott at du ordnet med det!:)

Maybenr2 skrev:

Anemor80 skrev:

Takk:) Ja det er det. Man pleier å ha mye etter barn man har fra før av. Her har jeg solgt vogn,bilsete,seng og stellebord. Såmå ha alt på nytt:) Da ffår jeg shoppet litt!!:)Vi hadde gulv vugge til snuppa sist,og det var en stor hit. Hun elsket den:) Og vi fikk skilt mellom dag og natt. Ohh Lykke!!Gratulerer!:) Hvor er det du bor?(hvis du ønsker å si det)

Jeg bor i Oslo. Vet ikke om du er kjent der, men akkurat nå bor vi på Torshov og i flytter til Refstad

naaaiii.... Hva er det egentlig vi trenger..? Vi har jo alt etter den kommende storebroren.. Hvis det blir en jente trenger vi litt sengetøy, og klær.. Vi har forresten en leandervugge. Den er helt fantastisk! Vi har hatt den i stativ, og ikke hengt den i taket, men han sov i den hver dag fra vi kom hjem, og helt til han begynte å sette seg opp og titte over kanten:-) Anbefales virkelig! Åå! Nå kom jeg på noe mer.. Vi må ha ny babycall, den vi har er rett og slett ødelagt.. Også... Ønsker jeg meg en bugaboo, men jeg er ikke helt sikker på om jeg klarer å overbevise far om at det er helt nødvendig.. Sikler på en silvercross også forresten, men det er vel bare å begrense seg... Får satse på at det blir en jente sånn at shopping-genet mitt kan få tilfredsstilt seg med kleshandel...:-) Ha en god natt alle!

Anemor80 skrev:

Maybenr2 skrev:

Anemor80 skrev:

Jeg bor i Oslo. Vet ikke om du er kjent der, men akkurat nå bor vi på Torshov og i flytter til Refstad

Jeg vet hvor Torshov er ja!:)

Back
Topp