Onsdag - Amalie er operert!

Destiny85

Forumet er livet
Jeg har hatt en av mine verste dager ever..[&o]
Jeg og sambo sto opp kl.05.30 for å rekke å få i oss frokost siden Amalie skal faste.
Vekte henne litt over 6, dusjet og pakket ned det siste.
Dro til sykehuset og Amalie var i strålende humør[:)]

Sambo følte at hun hadde mest trøst i meg, så jeg ble med inn når hun skulle få narkose. Det er det verste jeg har opplevd[:(]
Vi brukte maske og hun var sååå flink, helt til rett før hun sovnet.. ingen hadde forberedet meg på at hun ville kjempe imot da[&o] 
Vi var vel 3-4 stk som måtte til for å klare holde henne igjen, og når hun endelig sovnet så måtte jeg ut med en gang. Det er var tøft, og jeg begynte selvfølgelig å gråte[:(]

Operasjonen tok 2 timer, og det oppsto litt komplikasjoner underveis. Visste seg at mandlene var fulle av arrvev, selv om hun ikke har hatt påvist noen halsbetennelser tidligere. Dette gjorde at hun blødde mer enn forventet og lege sa det var ca 100 ml (noe som tilsvarer en blodoverføring).
Mens vi snakket med legen trillet de Amalie forbi oss, hun skrek så sårt etter mammaen sin[&o] Hun var så redd stakkars!
Spurte om vi fikk komme inn til henne, men vi fikk beskjed om å sette oss litt til.. DET var ikke noe særlig for mammahjertet! Heldigvis kom de etter få minutter å hentet oss og jeg fikk trøste henne!
Stakkars liten, hadde så vondt. Gråt så sårt, var hoven i ansiktet, rød rundt munnen, og det kom slim med blod ut av nesen hennes..
Var godt å ha sambo der sammen med oss!

Jeg ble jo selvfølgelig i dårlig form etterhvert, trøtt, lavt blodsukker, svimmel, kaldsvettet osv. Fikk legge meg ned ei lita stund og ble heldigvis bedre på kort tid.

Etter 2 timer på overvåkning fikk vi komme på barneklinikken, skal sove der til i morgen. Amalie kviknet fort til og ble seg selv igjen! Det var så godt å se, både for mor og far[:D]
Hun har ikke sovet siden operasjonen, løper rundt å leker og spiser is[:)]
Irriterer seg over veneflonen da, men det er vel det så langt.. Håper det holder seg sånn[;)]

Nå er jeg hjemme en liten tur, spist litt mat også skal jeg hvile meg litt før jeg drar ned igjen når de har våknet, så sambo får en liten tur hjem før natta.

Mest sannsynlig blir han der i natt, for bekkenet mitt klarer ikke senga der nede. Er ødelagt etter 30 min. Men det ser vi an litt senere i kveld (mao så kommer det an på om hønemorhjertet mitt klarer å dra[8D]).

Huff, skjønner at det der er det verste mammahjertet må gjennom.. [&o][&o] Men veldig godt å høre at hun er i så god form nå, håper det fortsetter sånn! [:)]

Masse god bedring til Ommali, vi alle her sender dere en stor klem! [:)]

Huff, det hørtes tøft ut for alle.
MasseMasse god bedring til Amalie!!!

(og mamma'n med bekkenet [;)])

Huff vet hva dere har gått igjennom,å deileg det endelig er over da.. Håper dere for en rolig natt,men det verste av smerter er sikkert borte nå[:)] Så er de jo så heldige å få spise så mye is de vill av kjleskapet der da. Var jo på samma avdelingen før jul vi...
Så ekkelt når det blir komplikasjoner. Fikk beskjed om att Mali`s operasjon tok 1 time,men da det nermet seg to timer begynte jeg å bli nervøs,og lurte på om hun var ferdig snart,men det viste de ikke noe om, å hun var ikke kommet på recovery heller.. det var så felt, og jeg var alene.... Helt forferdelig.. å ikke minst ekkelt å se de sovner inn. De fikk ikke inn venflon på Mali så flere måtte prøve på henne før de endelig fikk det til.Takker emla plaster akkurat der.. For hun var heldigvis helt rolig..
Etter nesten 2,5 time kom legen ut, helt grav arvorlig, å da fikk jeg nesten panikk..Men neida, sa hun var på oppvåkningen nå,og hadde hatt litt problemer med pusten.. Men heldigvis kom hun seg fort..

Dere får ha en god natt å kos dere på sykehuset da [:)] Så må jeg si att sykehus sengene/sovesoffaen er syyyykt hard.. Ikke god å sove på i det hele tatt[8D] Så er ikke ett dårlig valg å sove hjemme,for Amalie klarer seg helt sikkert bra sammen med pappan å[:D]

stakkars liten[:o] bra hun er i fin form etter en hard dag!! Håper hun blir fort fin igjen[:)][:)]

Godt det er over!!!!!

Det er grusomt å se barnet fall i narkose, og særlig når man må gjøre det med tvang!! Jeg gråt og da jeg gikk ut, og fikk en god klapp på skulderen av legen som sa "når mor gråter er alt i orden" [;)]

Håper det blir en rolig natt og at Amalie er klar for isspising i morgen [:D]

Huff.. Skjønner at det har vært tungt for mammahjertet ja. Godt å høre at hun er i slaget igjen. Sender en varm klem

ORIGINAL: Kvitre

Huff, det hørtes tøft ut for alle.
MasseMasse god bedring til Amalie!!!

(og mamma'n med bekkenet [;)])

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Huff...stakkars snuppa deres!! Håper det verste er over nå og at hun er i god form fremover! Stor klem herfra [:)]

[:D]

Back
Topp