Onsdag 27 Januar

SillyDilly

Forumet er livet
Ikke så mye å si - natta! Min lille prins skal ligge ved siden av meg i natt ENDA vi driver å har han i egen seng, men er så skjelven etter i stad at jeg vil ha han her...

Endelig jeg som lagde skravletråd! Skal til jm 08.30 så må sove nå. Var hos legen i dag og hun tror jeg har begynnende bekkenløsning[:(] Samt at jeg hadde +2 eller noe i urinen så må sjekke opp dette hos JM i morra!

Håper McBaby har lille prinsen i armene sine når jeg våkner opp!

har drevet å strikket masse ikveld. Har raknet opp armene som jeg strikket for de ble så utrolig smale. Ser helt rar ut i forhold til resten av posen, så no har jeg strikket en ny arm med flere masker. Ser mye bedre ut. Jeg fulgte oppskriften, så det er rart armen ble så smal.

håper det går bra meg gutten din silly. Er skremmende når slikt skjer.

huff, skremmende silly[:o]

jadda, damer. da er jeg på vei til praha[:D][:D] mye følelser, men dette blir nok bra[;)] blir 30[:o] på mandag så dette er gave fra mannen[:)] drar med ei venninne + 5mnd gammel baby. shopping - oh yes!!

ha det fint!

gleder meg til å høre hvordan det gikk, mcbaby[:)]

Har ikke lest om sønnen din enda Silly, ska gjøre det etterpå.

God tur til Praha MaRtE, kooooos deg! [:D][:D][:D]

Blæsj, for en dag... tidlig morgen, og ute regner det og blåser. Er skikkelig livsfarlig holke ute, og vi skal GÅ til bhg... vedder på at det ikke er strødd i dag heller. Er nesten sånn at jeg vurderer å holde ungen hjemme...

takk, det skal jeg[:)] nå har jeg masse, masse sommerfugler i magen. er ikke bare, bare å dra fra ungene. blir noe annet enn mannen selv om jeg savner han å så klart[;)] er så redd det skal skje noe[8|] men det gjør ikke det da[:)]

HJEEEEEEEEEEEEELP......[&o][&o]

Er så lei ustabile netter nå[:(] Mini våknet klokken 0400 og ville stå opp for å se på tv!?!![8|] Selvfølgelig sa jeg nei, og at det var natta. Så måtte han selvfølgelig tisse, og siden det ikke er lenge siden han sluttet med bleie om natten så turde jeg ikke nekte ham det. Så fortsatte hylet... "Jeg VIL se på tv!!!!!" jeje.. natta nå.. jeg er sulten, jeg må på do, jeg vil se på tv... arghhh[:@][:(] Han hylte nesten i ett fra 0400 til 0600... stakkars naboer[8|][&o] Da hadde jeg lagt ham tilbake i sengen hundre ganger, og hørt ham hyle en evighet!!! Sto opp i sekstiden, fikk seg to skiver men jeg NEKTET å skru på noe tv, så der satt vi.. jeg var så trøtt at jeg nesten ikke klarte holde meg våken, og han såre fornøyd over at han kunne stå opp. Snakket en del med han om oppførselen hans i natt, og at det ikke hjelper å si " jeg vil" når mamma sier nei!!! Sa i tillegg at siden han skrek halve natten, så blir det ingen tv eller spill i hele dag...

Hvordan hadde dere tatt en slik situasjon...??? er så vanskelig å få ham til å sove når han først har våknet på natten. Han mener jeg skal sitte der og holde ham i hånden til han sovner, men jeg sier at det er natt og at mamma er trøtt og går inn i sengen min og da er vi i  gang. Men kan jo ikke sitte der halve natten heller...[&o][&o] og ikke vil jeg vende han til det, for har jobbet hardt for at han skal sove natten i sin egen seng og det hjelper jo ikke om jeg må sitte der med ham[&:]

ble langt dette gitt....

ORIGINAL: Delia

Er så lei ustabile netter nå[:(] Mini våknet klokken 0400 og ville stå opp for å se på tv!?!![8|] Selvfølgelig sa jeg nei, og at det var natta. Så måtte han selvfølgelig tisse, og siden det ikke er lenge siden han sluttet med bleie om natten så turde jeg ikke nekte ham det. Så fortsatte hylet... "Jeg VIL se på tv!!!!!" jeje.. natta nå.. jeg er sulten, jeg må på do, jeg vil se på tv... arghhh[:@][:(] Han hylte nesten i ett fra 0400 til 0600... stakkars naboer[8|][&o] Da hadde jeg lagt ham tilbake i sengen hundre ganger, og hørt ham hyle en evighet!!! Sto opp i sekstiden, fikk seg to skiver men jeg NEKTET å skru på noe tv, så der satt vi.. jeg var så trøtt at jeg nesten ikke klarte holde meg våken, og han såre fornøyd over at han kunne stå opp. Snakket en del med han om oppførselen hans i natt, og at det ikke hjelper å si " jeg vil" når mamma sier nei!!! Sa i tillegg at siden han skrek halve natten, så blir det ingen tv eller spill i hele dag...

Hvordan hadde dere tatt en slik situasjon...??? er så vanskelig å få ham til å sove når han først har våknet på natten. Han mener jeg skal sitte der og holde ham i hånden til han sovner, men jeg sier at det er natt og at mamma er trøtt og går inn i sengen min og da er vi i  gang. Men kan jo ikke sitte der halve natten heller...[&o][&o] og ikke vil jeg vende han til det, for har jobbet hardt for at han skal sove natten i sin egen seng og det hjelper jo ikke om jeg må sitte der med ham[&:]

ble langt dette gitt....

Huff, for en situasjon.. du skal virkelig aldri få en god natt du... [&o] Vet du, jeg ANER ikke hvordan jeg hadde grepet dette an om det var i vårt hus. Hadde nok klikka mentalt for lenge siden, er jo uutholdelig å ha det sånn over lengre tid!
Synes egentlig du gjør alt rett, du sier det er natta, du fratar goder når han ikke hører etter, og du holder deg hard.
Har du vært til HS/lege og snakket om søvnproblemene hans?

Mamma kom og kjørte oss i bhg i dag, samt på butikken. Heldigvis, for guri for et grusomt vær! [&:] Stormen holder på å blåse opp her nå, så da vil det nok komme enda mer regn i løpet av dagen. Herrrrrrlig.

Jeg og lillemann skal kose oss litt nå, han har dratt frem togbanen sin (igjen. Tog er visst det beste som finnes, på delt førsteplass med mat). Så vi skal nok bygge stor togbane, og kjøre tog. Jeg skal prøve å skvise inn trening før han legger seg også, han synes det er moro å "være med". Siste dag på nivå 1 i dag, i morgen blir det enda mer hardkjør! [8D]

Har ikke hørt noe fra Mc Baby så håper prinsen har kommet...

I går skjedde det igjen Pia slutta å pusta blir kvelt av sitt eget gulp[X(] og i går skjedde det på butikken kjempe skummelt men fikk hu til og puste igjen og gikk rett opp til legen de sjekka na godt og der e ingen ting galt men skjer det igjen blir hu lagt inn på sykehuset..

I dag blir me bare inne å håpe på å sladdre for mc baby[:D].

ORIGINAL: Skrållan

ORIGINAL: Delia

ble langt dette gitt....

Huff, for en situasjon.. du skal virkelig aldri få en god natt du... [&o] Vet du, jeg ANER ikke hvordan jeg hadde grepet dette an om det var i vårt hus. Hadde nok klikka mentalt for lenge siden, er jo uutholdelig å ha det sånn over lengre tid!
Synes egentlig du gjør alt rett, du sier det er natta, du fratar goder når han ikke hører etter, og du holder deg hard.
Har du vært til HS/lege og snakket om søvnproblemene hans?

Du er så flink og tøff som ikke gir etter! Vi ga etter [&o] Han kommer nå inn kl 04.00 - MEN ligger på madrass på gulvet, han surver i noen min over det men da nevner jeg alternativet (som er sitt eget rom) og han roer seg ned! Vi får nesten en helt natt uavbrutt og jeg klarer å gå på skolen! Han nektet å gi seg og sove i egen seng, holdt på hele natten! Jeg har "ikke tid" til det nå, skolen er for viktig. Så hvis han fortsatt sover på gulvet der i sommer/etter eksamen i Mai så tar jeg kampen da

Delia, så slitsomt...Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort, men fortsatt som du gjør. fortelle at hvis du ikke legger deg fint så blir det ingen tv imorra osv.. Vi har slitt litt med at eldste vil stå opp etter hun har tisssa på doen sånn 6 halv 7. da er hun dautrøtt men vil opp. når hun legger seg så hyler hun i senga. vi kjøpte sånn bildeklokke hvor det er et sovebilde og et dagbilde. og hun legger seg nå så fint når sovebildet lyser...så det funka her.

I dag er det drittvær, holke, masse regn og vind. så vidt vi kom oss til barnehagen gående...må begrenge vel en time til henting tenker jeg, altså dobbelt så lang tid...
Skal pakke i dag, blir å reise bort noen dager, blir litt kos det tenker jeg!!
nå må jeg strikke..!!!

Noen som har hørt fra Mcbaby?

Lillemor er ute helt alene og springer rundt og rundt i sølepytten. Tror hun synes litt regn var topp nå. Akkurat nå lager hun sorpekake ser jeg[:D] Hun spurte om hun kunne få gå ut, og kledde seg helt selv fra topp til tå, er imponert over hvor stor og flink hun er blitt[:)]

Senere skal vi ned og hilse på katten som vi trodde hadde forsvunnet før vi flyttet. I går hadde foreldrene mine faktisk funnet den, så nå bor den i løen deres[:D] Den skal få flytte hit når det blir varmere i været, vi har ingen god plass å ha den nå i kulden. Vil ikke ha den inne[&:]

Sliten , sliten og enda mer sliten. Ikke nok med at jeg har  hatt en tøff jobbtur så fikk jeg spysyken den ene natten og var dårlig. Er bra nå da[:)] Men bilturen hjem fra fjellet er noe av det værste jeg har vært med på idenne jobben, takk og pris for at det er godet betalt[X(][X(] Men nå er jeg hjemme med gullguttene min og det er deilig. En positiv ting med min jobb er at barnet mitt blir rene drømme/perfekte/aldri trassende barnet i forhold til de jeg jobber med[:D][:D]

Nå vaskes det klær og sløves i vår heim, og jeg manner meg opp til skolearbeid etterpå.

Skrållan: Ikke vært hos helsesøster ennå. Tenkt tanken, men hver gang jeg finner ut at nå skal jeg gjøre det så har han er bra soveperiode[8D] I tillegg er jeg ikke så imponert da jeg spurte om hjelp fra han var liten baby så troen er vel ikke helt der heller. Men jeg føler med hele meg at han har slitt med søvnen hele sitt liv og at det nå er å bryte ut av et mønster, noe som han til dels har gjort de siste ukene[:)] Men så kommer netter som vi hadde nå og da tester han meg fullt ut i tillegg[&:]

SillyDilly: Forstår deg og, gravid, skole og det hele. Jeg har bare vært gjennom det så lenge at nok er nok!!![;)]

tutta80: Ja har sett på slik klokke, men den er dyr!![&:] Jeg føler at han forstår hva jeg mener, men at han tester meg. Jeg får tegne en måne på en plakat og en sol på en annen å bruke hvis ikke[8D][:D]

McMor: Så flink snuppa de er da!!!!!!!!![:D][:D]

Suki: Så bra det er bedring da!!![:D] Håper hun ser at det er bedre å ha dem på etterhvert[:)]

Looney: Omgangsyken på jobb i tillegg[&o][:'(] Godt du ser så positivt på yrket[8D][;)][:D]

Jeje... mini har hatt overraskende bra dag i bhg, og har ikke sovnet. hehe... spurte om tv med en gang han kom hjem, men jeg sa nei og forklarte han hvorfor. Så her har han lekt med togbane og spilt spill med meg isteden. Og det må jo kalles superbra at han ikke protesterte mer enn litt sutring. (pleier se på tv når jeg lager middag. Da jeg er alene er det lettere når han kommer trøtt hjem enn om han bare sutrer. Er enten hjelpe meg å lage middag, men er han for sur eller trøtt blir det ofte tv[&:]) Sa at han ikke fikk se noe tv i hele dag, og det aksepterte han faktisk. Hvis det ble en natt til der han tuller, så blir det ikke tv i morgen heller. "javel", svarte han[:D] Satt her med skiven og ser på meg.."mamma jeg er trøtt!!!"[8D] Pusset tennene, og så sovnet han pinadø omtrent med tannkosten i munnen.. hehe... i dag sovnet han bokstavelig talt før han traff puten!!![:D][:D]

ORIGINAL: Shopoholic

Delia: Han virker som er sta gutt? Som glatt kan holde ut lenge for og få viljen sin?

Tror du bare må lahver og prate med han, gå inn og si det er natta og lei han tilbake til senga si!
Dette gjør du gang på gang og etter 3-4 ganger så sier du ingen ting. La han hyle som bare det..

Vi har hatt det slik LENGE som du beskriver nå og jeg holdt på og klikke, og dette gjorde vi. Tøft ja og jeg følte meg så slem, men det var det eneste som fungerte, tok to uker! VERDT DET!

Ja han er det, og har vært det siden han var en liten pjokk. Og utspekulert...[&:] Hørte det på foreldremøtet i bhg at han har dem rundt lillefingen ja... Han kan grine på kommando[8D] OPPMERKSOMHET!!!![8D]

Ja er egentlig slik jeg har fått han i egen seng, og slik jeg gjordet det i natt. Er spent på natten som kommer nå, men er fast bestemt på å holde ut. Jeg merker i hverdagen og at han er staere enn gjennomsnittet, men ikke mer enn meg![8D] Kanskje han har fått det fra noen???[8D][:D]

Beintungt mens det står på ja, og mor feller noen tårer og når det stormer som verst. Så vondt i mammahjertet mitt, men jeg har prøvd ALT annet før dette så... Men dette funker hvertfall. Han skjønner tegningen selv om han ikke gir opp så lett. Snakker mye om det dagen etter, eller etter episoder vi har. Får testet mine evner til å beholde meg rolig ja[&:]

Hvordan går det med dere da?? Tenkt en del på dere etter den tråden din.....[:)]

Back
Topp