Onsdag 24 november

Looney

Forumet er livet
VIP
og regninger for altfor mange penger er nå betalt, og Looney kryper under dyna straks.

God morgen! [:)]

Minus 15 her i dag, brå overgang fra 3 minus i går.. jaja, ungene fikk en dag ute i snøen i går da, nå blir det vel innetid noen dager igjen. Æsj altså!
Stikker på trening kl 9 da. Får pakke på ungene godt og småløpe nedover. Senere i dag tenkte jeg å fikse julekortene, legge dem i konvoluttene og skrive på adresser. Greit med alt som er unnagjort!

Ha en fin dag dere!

mårnings!

betalt mere regninger jeg å, hvor kommer de i fra hele tiden???[>:]

hjemme med syk maria i dag, eller hun har ikke kasta opp siden jeg henta henne i går så hun er vel hjemme fordi at hun må. er nok litt slapp enda også, først nå vi lar henne spise mye. var jo sulten og tørst tidlig i går, men turte ikke gi mat for tidlig.

mulig vi drar på toys'r'us senere i dag, hun skal kjøpe seg noe for bursdagspengene. det går an det så lenge hun vil og orker? eller skal man ikke ut blandt folk i det hele tatt??? kasta opp før halv 12 i går.

MarTe: jeg hadde fint tatt henne med på shopping dersom hun orker selv.

Her har jeg nettopp levert N i bhg, og jeg synes det er svinkaldt og surt ute. Enda det kun er -6 grader. Så hvotdan skal dette gå denne vinteren?

Kvalm som alltid så sitter jeg og prøver trøkke ned litt frokost som ikke frister, og skylder de ned med julebrus. Skal snart en tur på jobb før jeg skal være sjåfør for min morfar. Deretter hjem for å slappe av litt før henting i bhg og middag hos svigers. Skal visst få svigermors fantastiske hjemmelagede kjøttkaker i dag.

Når skal jeg få trent liksom??

MaRtE: Hadde tatt henne med om hun orka selv ja [:)]
mandy4: herregud, nå ble jeg nysgjerrig!!!

vi dro på shopping og ingen problemer med formen[:D] fikk kjøpt zhu zhu-pets pakken for bursdagspengene så nå virker hun rimelig fornøyd[:)]

håper virkelig ikke vi andre blir smitta, orker bare ikke. jeg blir dårlig mye lenger etterpå enn henne.

ellers så blir det kjøttboller til middag her!

Litt jobbings unnagjort og gave til avigerfar er kjøpt inn. Min bestefar er kjørt til lege og div andre ærend. Jeg er på jakt etter massive svarte adventstaker men ingen butikker har slike jeg drømmer om. Har sjekket lampebutikker, Nille, Europris, Bohus, Skeidar osv. Tenker sjekke Black Design i morgen kanskje.

Også har jeg levert telefonen min på repereasjon og fått en lånetelefon fra 1800 tallet som jeg ikke skjønner bæret av. Og den skal jeg ha i ca tre uker. Men jeg tror samboeren har en nyere variant jeg kan låne dersom vi kan gjenfinne den etter flyttingen da[&:]

Fortsatt lyst til å trene i kveld, men hva da?

Kanskje hun er kald på beina Suki?
Marcus blir ofte det i strømpebuksene fra Janus. Vi bruker kun blandinsokker i skoene nå, og det funker kjempebra!
Stakkars som frøys sånn da, jeg haaaaaaaater å fryse!

Lang dag på jobb i dag, men blir ikke så lang i morgen. Skal i møte kl 9..
Marcus sover i vår seng nå, og det er jo et helvete.
Fatter ikke at det er mulig å romstere sånn rundt på natta jeg..

ORIGINAL: suki

I morgen skal jeg kjøpe ullsåler til å ha i vinterstøvlene dems. De har ekstra ullsokker i kurvene sine i barnehagen også, så håper de tar på de utapå strømpebuksa.

Hvis dere legger ullsåler i skoa, tar dere da ut de som er der fra før, eller istedet for de som følger med skoa?

om hun har en goretex-sko, så kjøper du fleecesåle istedet, med aluminium på undersiden. Tips fra skodama her [;)] Ull i goretex er egentlig fyfy skjønner du, både ullsokker og ullsåle.

Jeg legger forresten såler oppå eksisterende såler i skoene.

ORIGINAL: Skrållan

I morgen skal jeg kjøpe ullsåler til å ha i vinterstøvlene dems. De har ekstra ullsokker i kurvene sine i barnehagen også, så håper de tar på de utapå strømpebuksa.

Hvis dere legger ullsåler i skoa, tar dere da ut de som er der fra før, eller istedet for de som følger med skoa?

om hun har en goretex-sko, så kjøper du fleecesåle istedet, med aluminium på undersiden. Tips fra skodama her [;)] Ull i goretex er egentlig fyfy skjønner du, både ullsokker og ullsåle.

Jeg legger forresten såler oppå eksisterende såler i skoene.

Det var jeg ikke klar over ang ull i goretex. Barna bruker jo ullstrømpebukse og ullsokker. Er det fyfy det også da eller?
Har ikke hørt om fleecesåler jeg.

Ja, ullsokker og ullstrømpis er også fyfy. Det finnes egne goretexsokker (fåes kjøpt i skobutikker, vi har dem ikke, men skal visst få inn) i blandingmaterielle, som skal brukes i goretexsko.
Grunnen til at de ikke skal ha ull, er at ulla holder på fuktigheten, sånn at goretex'en ikke får transportert det ut, og derfor blir man bløte og kalde på beina. Det høres litt ulogisk ut, men jeg var på Eccokurs i høst, og da sa Eccomannen det.

...når det er sagt, så har Tobias ullsåler i sine texsko han også, og bruker janus, ulvang eller norheim ullsokker... men det er fordi vi er tomme for fleecesåler, og såler måtte han jo ha. Skal byttes ut så snart vi får inn fleecesåler igjen da.

Guri Skrållan nå lærte jeg noe nytt. [:)] Men jeg har egentlig aldri opplevd at hun har vært kald eller fuktig på beina. Kjøpte Viking sko i år og kjenner jeg angrer litt, likte Ecco bedre. De er litt høyere på leggen og hadde bedre passform syns jeg.

Nicholas har Reima sko, og de er vel kanskje gore-tex de også? Bruker de vanlige sålene som er inni, og ett par ullsokker på beina hans. Han er da aldri kald! Men nå er ikke han den som fryser lettest heller da.

Men jeg lærte noe nytt nå jeg også[:)]

ORIGINAL: McBaby

Guri Skrållan nå lærte jeg noe nytt. [:)] Men jeg har egentlig aldri opplevd at hun har vært kald eller fuktig på beina. Kjøpte Viking sko i år og kjenner jeg angrer litt, likte Ecco bedre. De er litt høyere på leggen og hadde bedre passform syns jeg.

Ja, sant? [:)] lærte noe nytt på kurset jeg og, hehe.
Stor forskjell på passformen på Viking og Ecco ja. Mulig Hannah har litt smal fot da, om du synes Ecco passa bedre [:)]

ORIGINAL: Looney

Nicholas har Reima sko, og de er vel kanskje gore-tex de også? Bruker de vanlige sålene som er inni, og ett par ullsokker på beina hans. Han er da aldri kald! Men nå er ikke han den som fryser lettest heller da.

Men jeg lærte noe nytt nå jeg også[:)]

Jeg er usikker på om Reima er goretex, men jeg trooooor det? [:)] Er virkelig forskjell på unger sånn frysemessig sett ja, Ida er en frossenpinn, mens Tobias er motsatt.

Back
Topp