Onsdag, 2. desember....ok, torsdag da!

lenemor

Forumet er livet
God morgen damer, i dag ER det onsdag - og noen av oss har åpnet luke nummer to i kalenderen. Her var det en veldig rolig morgen... Johanna kom inn i senga vår ti på sju, og vi fikk ligge i 20 minutter til før lillebror våknet. Siden begge ungene skulle i barnehagen i dag kunne vi sende pappa på jobb, og så kose oss litt hjemme - vi lagde frokost, tente adventstaken og lys i vinduskarmen, og så satt vi oss ned og leste både gårsdagens og dagens kapittel i Pulverheksa og julenissen (ungene fikk den som luke nummer en i kalenderen sin i går, og den har ett kapittel for hver dag i advent)

Nå er barna i barnehagen, og jeg har fått lagt frem julepynt som Johanna skal ha å pynte rommet sitt med i dag... jeg har klart å legge hennes julepynt på et lurt sted tror jeg, så jeg måtte improvisere litt - det viktigste er at hun får julekula i vinduet sitt (pynte rommet er forresten hennes gave i kalenderen i dag)

Nå skal jeg få ryddet littegrann, men først må jeg nyte å ha huset for meg selv en liten stund. Halv tolv skal jeg hente August i barnehagen igjen, for han har legetime - vi bestilte for lenge siden, for han hoster sånn om nettene, vi ønsker å få utredet om han også har astma. Passer bra, for det ser ut som om han har fått øyebetennelse eller noe, da får vi sett på det med det samme

Hva gjør dere i dag da?

Bare jeg som har torsdag i dag eller?
jaja fortere helg for min del da[8D]

Lenemor [8D] Jeg surra jo i går - det er torsdag [:D]

Her har Leah kastet opp siden i går kveld, så hun er hjemme fra barnehagen i dag [:)]
Ikke ofte hun er syk, så det måtte vel komme [:-][:)] Vet ikke helt hva jeg skal finne på i dag - kanskje pakke inn noen julegaver [:)]

Ellers er jeg hjemme med begge ungene i dag siden snuppa har vannkopper. Hun er *bank i bordet* heldigvis ikke så veldig plaget av dem, så både hun og søstra er i form til å krangle om alt mulig rart[8D] Merker at selv om vi har fått vår del med trass og sinne fra storesøster sprenger lillemor alle grenser og er en kruttønne uten like, men samtidig er hun veldig god av seg da, og vi må jo bare le når snuppa sier "johoo" og lillesøster står og roper "næhei" sånn holder de på til noen stopper dem, festlig[8D] kan bli en lang desember, hehe.

Det er helt vanvittig dårlig vær her i dag[&o] blåser og regner alle veier så det blir garantert innedag, må nok finne på noe lurt etter hvert så vi holder humøret oppe selv om vi må være inne.

I går fikk jeg rockeringen jeg hadde bestilt. Har jo lånt svigermor sin tidligere, men den var bare 1,2 kg og det var null problem å bruke den. Jeg bestilte min i 1,7 kg og gjett om det halvkiloet merkes godt[:o][:o] hjelpes! pluss at jeg sliter med å få til å rocke den ene veien siden denne er litt mindre enn den jeg er vant til fra før av så rytmen blir helt feil... øving gjør mester håper jeg[:D]

Lykke til hos legen med August lenemor, lillemor var bare et år da vi fikk påvist astma på henne og vi følte veldig på at det hadde tatt så lang til med snuppa for hun var jo nesten 2,5 år da vi endelig fikk ut fingeren og fikk sjekket henne.. Bedre å finne det ut tidlig om de faktisk har det slik at de kan få medisin for det[:)]

ha, ha, ha - ja, man skal passe seg for å mobbe andre skjønner jeg... klart det er torsdag!! Det verste er at først skrev jeg at det var 3. desember, og så rettet jeg opp det, men ikke dagen?!= [8D]

God bedring til Leah og til snuppa di også Mibah.... og ja, jeg håper vi kommer fort til utredning, eventuelt får prøve ut medisiner... vi masa jo om utredning på Johanna fra hun var omtrent året, men hun var nesten 3 før vi endelig fikk gehør og fikk prøve noe annet enn hostesaft (som ikke funka). Har en annen fastlege nå, som er mye bedre (synes jeg i alle fall)

God dag alle sammen!

God bedring til de syke barna. Her har vi foreløbig klart oss unna både vannkopper og spysjuken, men det kommer nok..

Idag skal jeg rufse opp litt i huset, skal ha symøte her i kveld (vi bare skravler og spiser da hehe..) med 4 venninder så det blir koselig.

Fyrer for harde livet i ovnen, det er fortsatt minus 17 grader ute, kjedelig for unga når det blir så langvarig kulde, men får ikke gjort noe med det...

Ha en fin dag[:)]

ORIGINAL: lenemor

ha, ha, ha - ja, man skal passe seg for å mobbe andre skjønner jeg... klart det er torsdag!! Det verste er at først skrev jeg at det var 3. desember, og så rettet jeg opp det, men ikke dagen?!= [8D]

God bedring til Leah og til snuppa di også Mibah.... og ja, jeg håper vi kommer fort til utredning, eventuelt får prøve ut medisiner... vi masa jo om utredning på Johanna fra hun var omtrent året, men hun var nesten 3 før vi endelig fikk gehør og fikk prøve noe annet enn hostesaft (som ikke funka). Har en annen fastlege nå, som er mye bedre (synes jeg i alle fall)

Hehe!! Godt vi er fler som henger litt etter inni mellom sier jeg bare [:D]
Enda godt du ikke posta 3. desember og da, hehe!! [:)]

Takk!! [:)]

God dag!

Her er vi hjemme alle sammen.. ganske koselig egentlig..[:)]

Bertine hoster og har litt feber, mannen sov inne hos henne i natt, så det ble ikke så mye søvn innimellom all hostingen.. i tillegg sliter han mye med svimmelhet for tida..[&o]

Lillebror og jeg er *bankibordet* friske.. så jeg la lillebror, og dro på trening! Prøvde Corebar idag, deilig trening og instruktør.. hehe.. det var jo den herlige mannlige instruktøren vår idag..[8D]

Vi har sett på Jul i Månetoppen fra igår, for da var vi i 98-årslag.. Og vi har gått en liten tur med akebrettet, og nå ser vi på Madicken på Junibacken.. Mange gamle minner![:)]

Puh, jeg har krøpet ned i sofaen med en kopp kaffe - August sover (i alle fall nesten), G og Johanna er oppe og leser godnatteventyr etter et bad, og det er kveld. I dag har jeg vært på polet og handlet inn litt vin til før- og romjulstiden, og kjøpte også en flaske Baileys med hasselnøttsmak, så den har vi tenkt å smake på i kveld...

Ellers kan jeg rapportere at August fikk både Flutide og Ventoline hos legen i dag, så i kveld fikk han sin første dose med astmamedisin - er spent på om vi ser noen endring.. forventer ikke mye nå første natta, men i løpet av noen dager kanskje?

ORIGINAL: lenemor

Puh, jeg har krøpet ned i sofaen med en kopp kaffe - August sover (i alle fall nesten), G og Johanna er oppe og leser godnatteventyr etter et bad, og det er kveld. I dag har jeg vært på polet og handlet inn litt vin til før- og romjulstiden, og kjøpte også en flaske Baileys med hasselnøttsmak, så den har vi tenkt å smake på i kveld...

Ellers kan jeg rapportere at August fikk både Flutide og Ventoline hos legen i dag, så i kveld fikk han sin første dose med astmamedisin - er spent på om vi ser noen endring.. forventer ikke mye nå første natta, men i løpet av noen dager kanskje?

Mina får også ventoline og flutide. Når August har blitt 2 år, så kan du gi ventoline mixdur. Den er veldig effektiv om han er veldig tett. Den er flytende. Mina sier nam nam[8D] Du vil nok merke forskjell rimelig fort ja. Lykke til

Så bra at dere fikk medisin til August! Merker sikkert bedring etter noen dager, vi merket det godt på natten i alle fall, for hun sluttet å hoste så voldsomt at hun våknet noe som gjorde søvnen til oss alle mye bedre.
Har dere forresten jonasmaske e.l til Johanna? Vurderer å få noe til ungene siden det har vært så kjempe kaldt i det siste og det ligger ann til å bli slik hele vinteren, men vet ikke hvor realistisk det er å tro at den blir brukt...

Jeg er sliten så kvelden skal tilbringes på sofaen for å lade opp til en ny dag med hyperaktive unger hjemme[8D][:D] er jo egentlig veldig koselig å ha de hjemme, men de bærer preg av å lengte til barnehagen[;)]

God kveld damer! Her har det vert en travel dag.. Var på tidligvakt først, så var det en rask tur hjem for å spise en rask middag.. Så var det lysmarsj i barnehagene i dag! Og det er alltid like koselig.. [:D] Er to barnehager som er i samme barnehagesenter, og alle samles en gang i begynnelsen av desember og går i tog rundt sykehjemmet her med lykter! De som skal på skolen (skulekamerater) har et kor og, og de går inn på sykehjemmet og synger et par julesanger.. Stor stas! Så går vi på våre avdelinger og spiser kjeks og kaker og drikker kaffe og saft.. I dag gikk vi vel hjem kl 18.30.. Det er superkoselig! Og ungene elsker det, og de voksne er kjempekoselige.. [:D]
I morgen er det fri for jeg og skal, som lenemor, jobbe i helga.. [:)] Skulle fått skapet til gangen i dag, meeen bilen hadde ikke hatt plass, så da får vi det vel i morgen for vi tro! [:)]

Back
Topp