Onsdag 19.januar

Skrållan

Forumet er livet
God morgen! [:)]

I natt sov ungene mye bedre, og det er flott! [:D] Nå har vi spist frokost, og jeg skal straks hoppe i dusjen før vi starter dagen.
Vi skal en tur til Oslo City IGJEN, jeg er egentlig glad i shopping jeg altså, men 3 dager på rad på samme senteret blir litt for mye, haha. Men vi skal iallefall kjøpe Lynet McQueen-joggeskoene til Tobias, og ballerinaskoene til Ida, så drar vi bare hjem til hotellet igjen tror jeg. Tenker vi satser på å slappe av litt her på rommet i formiddag, spise lunsj også får vel Tobias sove duppen her inne i dag. Regner med det går greit [:)]
I ettermiddag er det Peppes med jentene fra okt-06, det gleder vi oss til! [:D][:D] Ida har lovt meg å prøve å spise mat mens vi er der i dag, så hun ikke får vondt i magen pga at hun er sulten, sånn som det ble i går, hehe.
I kveld blir det litt pakking her, siden vi reiser tidlig i morgen. Sambo skulle komme innom en tur i kveld også, spise kveldsmat sammen med oss [:)]

Ha en fin dag dere! [:)][:)]

God morgen[:)]

Har kjørt mini i barnehagen, mannen på jobb, dusjet, spist frokost og gått tur med hunden.
Nå venter jeg bare på at de skal sprenge på nabotomta før jeg kjører på jobb. Hunden vår er ikke så glad i den sprenginga...

Får forhåpentligvis beskjed om når mini skal inn til utredning for refluks i dag. Håper det blir snart!
CRP på mandag var 39 og i går 35, så den har gått litt ned, men ikke så mye som vi regnet med så legen skulle ringe å få fortgang i ting.

Ha en strålende dag alle sammen[:)]

Good Morning!!!

Morningen føles iallefall bedre, selvom jeg kasta opp i går kveld og i natt. Tror magen fikk tømt seg bra, for ja... det var ikke stort igjen til slut.

Føler meg bedre i dag, men holder meg hjemme, både for min egen del og for andres del. JEg er jo tross alt mye "oppi" andres ansikt iløpet av en dag, så vil smitte færret mulig.
Nå er Maiken endelig i barnehagen igjen, noe som var VELDIG populært [:D] (for liten og stor [8D])
Jeg har EN stor plan idag, nemlig ordinær ultralyd!!! Den utgår ikke selvom jeg har spydd altså. HVIS jeg skulle spy på sukehuset fr jeg skylde på svangerskapskvalme [;)] Siden Min Kjære ikke får vært med ([:(]) har jeg spurt ei venninne istedenfor. Hun elsker barn, er veldig klar selv, så satser på at det skjer noe der iløpet av 2011. Hun hadde selvklart superlyst til å oppleve dette [:D]

Utenom dette skal jeg ikke sette meg store mål for dagen, kanskje ta en lur, suse på nett etter interiørtips (noen som har fine sider å anbefale?), sprite litt rundt i huset, lese litt og samle krefter.

Ha en finfin dag alle sammen!!
¨
Kos dere på treff skrållan, med ny bukse på eller? [:)]
Håper dere får svar Katey!

god morgen[:)]

idag sov jeg og david til kl9,mens storesøster stod opp kl 7.
så fant ut at det ble hjemmedag for ungene idag.

tenkte vi skulle rydde på lekerommet,vaske alle dører og karmer og bake boller til lunsj.og vaske klær og brette klær..

lykke til på ultralyd Kvitre[:)]du må oppdatere oss etterpå da[:)]

ha en fin dag alle sammen

Masse lykke til på UL Kvitre! [:D] og nei, ikke ny bukse på, for jeg har ikke pakket noen gensre som passer til buksa, hehe.

Lynet McQueen-sko innkjøpt, samme med ballerinasko til Ida samt en jeanstights til Prinsessen av Trass. Fint lite til meg som har blitt innkjøpt på denne turen, men det er ikke bare bare å prøve klær med to unger på slep.
Nå sitter vi på hotellrommet, Tobias er lagt i vogna for en dupp, ryggen min er skikkelig dritvond, så jeg har lagt meg ned på senga. Kan ikke ligge så alt for lenge, må snart kline på litt sminke og gå til Aker Brygge [:)]

God dagen....

En litt sånn uvæl dag i dag etter omgangen i dag,så har gjort fint lite i dag..
Satt på oppvaskmaskin å vaskemaskin..Ellers blir det bare avslapping..

Skulle vært på apoteket å hentet de nye tab.mine,men tror jeg må vente til i morgen frister hvertfall fint lite nå.

Lykke til i dag kvitre[:)]

Hei tuddelu!

Jeg dro på trening i morgest, og kjenner at ting begynner å bli ganske tungt nå.. Magen er stooor og jeg kan ikke forstå hvordan jeg kommer til å se ut om 13 uker[&:]

I dag startet mitt nye være-flink-og-økonomisk-iforhold-til-mat-liv!
Laget handleliste for 2 uker på søndag og i går var vi å handlet! Herreguuuud så mye penger det er å spare! Kjøpte middager og brød for 12 dager, en god del pålegg, melk, yogurt, frukt, tannkrem, såper, deodoranter, dopapir +++ og endte opp på hele 1608 kr![:D]
Hva bruker dere på mat og husholdning på en mnd?

Skal straks hente Amalieskatten i barnehagen, også hjem å lage dagens middag. Mener det er hjemmelaget kjøttkaker i brun saus med poteter og gulerot (fant ikke menyen min[8D]). Gubben jobber til 17 så det blir sein middag..

Etter Amalie har lagt seg skal vi sortere de siste babyklærne og vaske klær!
Skal bli godt å få ned de store eskene fra stua[&:]

Ellers gledes det til The mentalist og Mercy i kveld[:)]

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

ORIGINAL: Destiny85

I dag startet mitt nye være-flink-og-økonomisk-iforhold-til-mat-liv!
Laget handleliste for 2 uker på søndag og i går var vi å handlet! Herreguuuud så mye penger det er å spare! Kjøpte middager og brød for 12 dager, en god del pålegg, melk, yogurt, frukt, tannkrem, såper, deodoranter, dopapir +++ og endte opp på hele 1608 kr![:D]
Hva bruker dere på mat og husholdning på en mnd?

Hvor handlet dere da? Her kan det lett gå 1600kr til en uke...sikkert mer enn det og [&o]

Vi handlet på Obs! Bestemt oss for å gå igjennom tilbudsavisa annenhver mandag og skrive handleliste utifra den.

Dette handlet vi:

2 Agurker
1 pose bananer
1 liter Biola
2 bondebrød + 4 kids brød (3 brød for 39 kr)
1 0,5 liter cola
7 bæreposer
4 Colgate tannkrem (10 kr per tube)
10 coop kjøttdeig
1 Coop kyllingvingemix (kjempe gode!)
1 Coop pastasløyfer
2 pk Pez drops refil
1 Drømmehagen dvd
2 liter melk
1 pk fiskeboller
2 krokanrull (10 kr per)
6 God morgen yogurt (6 pk for 50 kr)
1 kg gulerøtter
1 pk frosne hatting rundstykker (19 kr pk)
1 isbergsalat
2 pk kims potetgull (2 for 30 kr)
2 kvikklunsj dobbel (2 pakning til 10 kr stk)
2 Lano refil (10 kr pk)
1 pk Lasagne, familie
1 pk Lambi lommetørkle med balsam (10 kr)
1 boks lettrømme
2 tuber majones
2 pk Nestle cherrios (20 kr pakken)
4 Nivea roll-on (10 kr stk)
1 Nivea showercreme (STOR flaske til 34 kr)
1 kg norwegia ost (59 kr)
1 Nugatti
2 Pizzaost
1 pk chilinøtter
5 kg asterix poteter
2 pk tacotubs
1 pk seterrømme
4 pk smarties (2 for 10 kr)
1 soft light smør
1 stor pk sognemorr
1 stor pose sørlandschips
4 pakker maximeter toalett papir (10 kr pakken)
1 Vita hjertego stekesmør
1 pakke x-tra hvitløksbaguetter
1 Zendium tannkrem til Amalie (10 kr pakken)

Så det ble litt for en så liten sum[;)]

Menyen min for denne uka:

• Spagetti og kjøttdeig
  • Pastagryte (måtte bli lettvindt for å få tid til å handle)
  • Hjemmelaget potet/gulerot mos og hjemmelaget karbonader
  • Wok (svinestrimler, kinakål, paprika, gulerot og saus)
  • Taco
  • Kyllingvinger, ris og salat
  • Seibiff, poteter og gulerot

Neste ukes meny:
  • Fiskegrateng, poteter og gulerot
  • Hjemmelaget kjøttkaker, poteter, gulerot
  • Fiskeboller i hvitsaus, poteter og raspet gulerot
  • Pasta av noe slag
  • Taco
  • Lasagne, salat og hvitløksbaguetter
  • Laks, poteter, raspet gulerot, agurk salat og seterrømme

vi prøver å holde oss til 5000 kr i mnd. på mat....men har brukt mere enn det,men nå har vi også bestemt oss for å skjerpe oss litt...sløser å kaster alt for mye mat.

Vi har sikkert vært på 8000 kr mnd tidligere.. kastet mye og en goooood del småhandling. DET er dyrt det!
Nå er jeg på AAP og skal i permisjon så vi har satt av maks 6000 kr mnd, håper på å klare oss på 4000 kr.

vi har endelig kommet oss hjem med en sliten mIus (som det var utrolig godt å se igjen....) og sliten mamma[:)]

Kan tenke meg det var deilig å se Mia igjen BB! [:)][:)]

Vi skal opp kl 5.45 i morgen, og ungene sover ikke enda [&:] Tror Ida holder på å sovne nå da, men ikke Tobias. De blir nok brillefine på flyet i morgen tidlig!

Back
Topp