Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Alpha
Søsteren min bor langt unna og er vel omtrent like opptatt av mine barn som jeg av hennes - det er kos når vi møtes, men i det daglige har alle nok med egen hverdag.
Mannen min har 7 søsken, de med egen familie har stort set nok med seg og sine, men noen er veldig nære og gode og kjenner Lilja godt. Jeg forventer ingenting av noen, at vi velger å få barn medfører ikke plikter for noen andre enn oss, men jeg tar det som en ekstra bonus at hun har onkler og tanter som skjemmer henne bort med tid og oppmerksomhet.
ORIGINAL: Sha
Søsteren min bor langt unna og er vel omtrent like opptatt av mine barn som jeg av hennes - det er kos når vi møtes, men i det daglige har alle nok med egen hverdag.
Mannen min har 7 søsken, de med egen familie har stort set nok med seg og sine, men noen er veldig nære og gode og kjenner Lilja godt. Jeg forventer ingenting av noen, at vi velger å få barn medfører ikke plikter for noen andre enn oss, men jeg tar det som en ekstra bonus at hun har onkler og tanter som skjemmer henne bort med tid og oppmerksomhet.
nei jeg forventer ikke gaver! jeg forventer at han skal bry seg! gjøre en insats for å se han!
nei jeg forventer ikke gaver! jeg forventer at han skal bry seg! gjøre en insats for å se han!
Hvilken rett har du til å forvente det da? Han har ikke valgt å bli onkel, han inntar den rollen han ønsker å inneha i forhold til ditt barn. Det er hans fulle rett, du kan selvsagt bli skuffet, men jeg synes det er feil å pådytte voksne folk roller de ikke ønsker å ha, tjukkeste slekta eller ikke.
Hvilken rett har du til å forvente det da? Han har ikke valgt å bli onkel, han inntar den rollen han ønsker å inneha i forhold til ditt barn. Det er hans fulle rett, du kan selvsagt bli skuffet, men jeg synes det er feil å pådytte voksne folk roller de ikke ønsker å ha, tjukkeste slekta eller ikke.
[8|] det er da helt normalt å ta en interesse i nevøen sin!!!!
jeg kan skjønne at man ikke forventer det hvis man ikke har et nært forhold til familie! men det har jeg! så jeg mener jeg har min fulle rett til å forvente at han ofter en taanke til nevøen sin
Hvilken rett har du til å forvente det da? Han har ikke valgt å bli onkel, han inntar den rollen han ønsker å inneha i forhold til ditt barn. Det er hans fulle rett, du kan selvsagt bli skuffet, men jeg synes det er feoil å pådytte voksne folk roller de ikke ønsker å ha, tjukkeste slekta eller ikke.
[8|] det er da helt normalt å ta en interesse i nevøen sin!!!!
jeg kan skjønne at man ikke forventer det hvis man ikke har et nært forhold til familie! men det har jeg! så jeg mener jeg har min fulle rett til å forvente at han ofter en taanke til nevøen sin
Kanskje ikke han ser det på samme måte som deg da?
Og en ting man som forelder aldri må glemme, og det er at barna våre ikke nødvendigvis er verdens midtpunkt for andre, selv besteforeldre, onkler og tanter. Noen er bare ikke spesielt interessert, og synes ikke andre menneskers barn, det være seg slekt og nære venners barn også, er så fantastisk som vi selv synes. Folk har som regel nok med sitt, og liker ikke at det forventes ting av dem. Men jeg skjønner veldig godt din skuffelse, jeg selv har ingen illusjoner i forhold til familierelasjoner egentlig, jeg har en far som ikke bryr seg om verken barn eller barnebarn, og en bestemor jeg ikke aner vet om hun har fått et oldebarn til eller ikke. Det å få barn er en privatsak, man kan ikke pålegge verden rundt seg å engasjere seg.
ORIGINAL: Gladlaks
Skjønner deg godt jeg, snuppa. Siden broren din har takket ja til å være fadder, så burde han vise mer interesse, synes jeg også.
Søsteren min er her støtt og forguder tantebarnet og bonustantebarna sine:-) broren min sliter veldig om dagen og av den grunn ser sondre sjelden av eget ønske.. men jeg vet at hn.forguder sondre også :-)