onkler og tanter

Sha

Forumet er livet
åssen er det med deres små sine onkler og tanter!? er dem engasjerte? kommer de med gaver og diverse??

bror - gutt - opptatt med sitt?

Min var veldig dårlig på å "følge opp" Tuva i hennes 2 første år, men nå har det blitt mye bedre.
Bor noen timers kjøring unna, så ser ikke hverandre så ofte. Forventer ikke gaver ved vanlige besøk, men f.eks etter en bursdag eller på bursdagen. Da Trym hadde bursdag kunne de ikke komme, men sendte gave i posten, det syns jeg var kos. Ellers går det i gaver som passer, syns jeg.

på sambos side er det lite å få,men der er bror snart 18 år og søster 13.(så er liksom foreldrene som styrer der enda)Men de er flinke til å gi oppmerksomhet ol da.[:D]

Men på min side får de masse,har to søstre (26 og 28 år) som har vær sin familie med barn,også har jeg to små brødre (20 og 22 år) som gjør ALT for onkel barna sine.. Kjøper alt de vil ha,å kommer aldri på besøk uten å ha med noe..

Han på 22 år er her masse,men har alltid med noe(druer,epler,bananer ol. å alltid is på lørdager)

jo.. jeg har en søster på 15 år.. og hun har aldri vært glad i små-barn... så jeg var jo klar over at hun ikke kom til å bry seg noe serlig...
når ungene begynner å gå og snakke og kan være med å leke, - synst hun det er greit.... hun storkoser seg med søskenbarna våres som er fra 3-6år...

tror hun har holdt jenny på fanget sånn ca 5 ganger siden hun ble født... - og da har det vært sånn "tvang"
hun har oxo skiftet 1 bleie på henne... det var vell mest pga hun skulle imponerer typen da... jeg måtte punge ut 50kr[:-]
hun har oxo trillet henne på tur 1 gang, da jeg sku trene... det kostet meg 200kr[:-]

vi er nede på besøk hos dem vedig ofte... (4-5ganger i uken) så jeg "maser" på henne hver gang vi treffes, - om hun ska holde henne, si hei, leke med henne, å sånne ting, sånn at hun ihvertfall innvollverer seg LITT...

nå som hun er over året, - så merker jeg at hun begynner å synst det er litt gøy alikavell [:D]
nå trenger jeg ikke mase like mye på henne... hun kan drive å snakke med henne litt, og kaste ball til henne og sånne ting.- så det ser ut som det ska bli bra etterhvert[:)]

Søsteren min bor langt unna og er vel omtrent like opptatt av mine barn som jeg av hennes - det er kos når vi møtes, men i det daglige har alle nok med egen hverdag.
Mannen min har 7 søsken, de med egen familie har stort set nok med seg og sine, men noen er veldig nære og gode og kjenner Lilja godt.  Jeg forventer ingenting av noen, at vi velger å få barn medfører ikke plikter for noen andre enn oss, men jeg tar det som en ekstra bonus at hun har onkler og tanter som skjemmer henne bort med tid og oppmerksomhet.

ORIGINAL: Alpha

Søsteren min bor langt unna og er vel omtrent like opptatt av mine barn som jeg av hennes - det er kos når vi møtes, men i det daglige har alle nok med egen hverdag.
Mannen min har 7 søsken, de med egen familie har stort set nok med seg og sine, men noen er veldig nære og gode og kjenner Lilja godt.  Jeg forventer ingenting av noen, at vi velger å få barn medfører ikke plikter for noen andre enn oss, men jeg tar det som en ekstra bonus at hun har onkler og tanter som skjemmer henne bort med tid og oppmerksomhet.

nei jeg forventer ikke gaver! jeg forventer at han skal bry seg! gjøre en insats for å se han!

Her er de helt greit engasjerte.
De er 19 og 21 og opptatt med sitt [:)]

ORIGINAL: Sha

nei jeg forventer ikke gaver! jeg forventer at han skal bry seg! gjøre en insats for å se han!

Hvilken rett har du til å forvente det da?  Han har ikke valgt å bli onkel, han inntar den rollen han ønsker å inneha i forhold til ditt barn.  Det er hans fulle rett, du kan selvsagt bli skuffet, men jeg synes det er feil å pådytte voksne folk roller de ikke ønsker å ha, tjukkeste slekta eller ikke.

Hvilken rett har du til å forvente det da?  Han har ikke valgt å bli onkel, han inntar den rollen han ønsker å inneha i forhold til ditt barn.  Det er hans fulle rett, du kan selvsagt bli skuffet, men jeg synes det er feil å pådytte voksne folk roller de ikke ønsker å ha, tjukkeste slekta eller ikke.

[8|] det er da helt normalt å ta en interesse i nevøen sin!!!!
jeg kan skjønne at man ikke forventer det hvis man ikke har et nært forhold til familie! men det har jeg! så jeg mener jeg har min fulle rett til å forvente at han ofter en taanke til nevøen sin

jeg kan skjønne at man ikke forventer det hvis man ikke har et nært forhold til familie! men det har jeg! så jeg mener jeg har min fulle rett til å forvente at han ofter en taanke til nevøen sin

Kanskje ikke han ser det på samme måte som deg da?
Og en ting man som forelder aldri må glemme, og det er at barna våre ikke nødvendigvis er verdens midtpunkt for andre, selv besteforeldre, onkler og tanter.  Noen er bare ikke spesielt interessert, og synes ikke andre menneskers barn, det være seg slekt og nære venners barn også, er så fantastisk som vi selv synes.  Folk har som regel nok med sitt, og liker ikke at det forventes ting av dem.  Men jeg skjønner veldig godt din skuffelse, jeg selv har ingen illusjoner i forhold til familierelasjoner egentlig, jeg har en far som ikke bryr seg om verken barn eller barnebarn, og en bestemor jeg ikke aner vet om hun har fått et oldebarn til eller ikke.  Det å få barn er en privatsak, man kan ikke pålegge verden rundt seg å engasjere seg.

Skjønner deg godt jeg, snuppa. Siden broren din har takket ja til å være fadder, så burde han vise mer interesse, synes jeg også.

Søsteren min er her støtt og forguder tantebarnet og bonustantebarna sine:-) broren min sliter veldig om dagen og av den grunn ser sondre sjelden av eget ønske.. men jeg vet at hn.forguder sondre også :-)

Hvilken rett har du til å forvente det da?  Han har ikke valgt å bli onkel, han inntar den rollen han ønsker å inneha i forhold til ditt barn.  Det er hans fulle rett, du kan selvsagt bli skuffet, men jeg synes det er feoil å pådytte voksne folk roller de ikke ønsker å ha, tjukkeste slekta eller ikke.

Kanskje ikke han ser det på samme måte som deg da?
Og en ting man som forelder aldri må glemme, og det er at barna våre ikke nødvendigvis er verdens midtpunkt for andre, selv besteforeldre, onkler og tanter.  Noen er bare ikke spesielt interessert, og synes ikke andre menneskers barn, det være seg slekt og nære venners barn også, er så fantastisk som vi selv synes.  Folk har som regel nok med sitt, og liker ikke at det forventes ting av dem.  Men jeg skjønner veldig godt din skuffelse, jeg selv har ingen illusjoner i forhold til familierelasjoner egentlig, jeg har en far som ikke bryr seg om verken barn eller barnebarn, og en bestemor jeg ikke aner vet om hun har fått et oldebarn til eller ikke.  Det å få barn er en privatsak, man kan ikke pålegge verden rundt seg å engasjere seg.

Må ik glemme at broren har valgt selv å være fadderen da - da burde man jo følge litt bedre opp.

Enig med gladlaks, sier man ja til å være fadder bør man engasjere seg litt.

Her er broren min og kona helt greit engasjert, men skulle ønske de var litt mer [8D]
Men det endrer seg nok litt når jeg blir tante til deres barn tenker jeg [:D]

ORIGINAL: Gladlaks

Skjønner deg godt jeg, snuppa. Siden broren din har takket ja til å være fadder, så burde han vise mer interesse, synes jeg også.

Søsteren min er her støtt og forguder tantebarnet og bonustantebarna sine:-) broren min sliter veldig om dagen og av den grunn ser sondre sjelden av eget ønske.. men jeg vet at hn.forguder sondre også :-)

NETTOP!!!!! takk[:D] når man sier ja til å være fadder så har man et ansvar!! da kunne han heller sagt nei!

to onkler og ei tante her + "tante" venninda mi da.

broren (27) min og dama bor i oslo og det er et stykke unna. gaver får hun i bøtter og spann til jul og bursdag og litt utenom ellers er det nok litt for lite vi ser til hverandre. mest fordi jeg aldri har kommet noe nær dama til broren min. vi er nok litt forskjellig noe jeg syns er så synd (savner xen hans jeg da, hehe...som faktisk er "tante"-venninda mi)

onkel nr 2 bor 10 min unna og dukker i allefall opp eller vi dukker opp og han stiller opp slik jeg føler er rikitg for oss i allefall[:)] han er vel 20...gud...husker ikke jeg nå haha...

her er onklene faddere og søskenbarnet mitt gudmor. har ikke noe forhold til dette fadder greiene, kunne like så godt hvert hvem som helst for min del. krever ikke noe av dem, det var jo vi som spurte/ba dem om å bli det haha...fordi man måtte ha det i kirka.

men jeg hadde vel syntes det var trist om det var 0 inntresse for snuppa vår. men slik er det ikke.

jeg er nok mer skuffa over moren min[&o]

eg har 3 søsken, en eldre søster som har to små jenter på snart 4 og snart 2 år. Eg trodde min søster skulle være mer ilag med oss etter mini kom men slik ble det ikke. Og vertfall holde, leke med mini mer enn hun gjør. Men dette er mest fordi hennes minste jente er så sinnssykt sjalu på han og hylskriker hver gang hun prøver å holde han. Hun har unnskyldt seg for dette og synes det er veldig dumt. Håper det blir bedre når ungene er litt eldre og ikke har den sjalusien[:)] Hun vil gjerne vertfall[:)]
Mine brødre er ikke så engasjerte, de hilser når vi kommer og kan leke med han. Men han yngste er 18 og VELDIG sjenert, sier lite (han sa nei til å være fadder, ville ikke stå foran i kirken...) Han leker og tuller med han når han tror ikke vi får det med oss[:D] Han andre broren min er 23 og begynner interessere seg mer for ungene og tar mer initiativ selv til kontakt. Men kommer aldri på besøk av eget initiativ. Han er så opptatt med ny kjæreste, trening og festing[:)]

På samboer sin side har de familier selv og opptatt med sitt. Bor også 1,5 time unna med bil så ikke så ofte vi ser dem. Men når vi først treffes er de kjempe glad for å se han og er kjempe engasjerte[:)]

Så alt i alt skal eg ikke klage[:D]

onklene er 13 år og 9år, mens tanten er 3 år.
Så kan vel si at dem er så engasjerte som man kan være i de aldrene [:)]

Liam har bare 2 tanter.
Den ene bor i Oslo og vi sees ikke så ofte, men den andre tanten er veldig engasjert [:)]

Mathildes tanter og onkler viser interesse for henne når vi er sammen de og de tilbyr seg å være barnevakt o.l. De har egne barn, men synes det var vekldig stas med Mathilde siden hun var første jenta[:)]. Hun får ikke gaver når de ser henne, men det får ikke deres barn av oss heller, og er heller ingen som forventer det[:)].

Mine søsken er veldig ivrige. De er alle yngre enn med, og har ikke barn selv. Yngste søsteren min på snart 17 år, sitter en del barnevakt her når jeg er på klubb eller revyøving f.eks. Hun tar de også med seg i båt eller har de hjemme. Hadde ikke klart oss uten henne[:D] Eldste har nett fått seg type, og så bor hun i Bergen, så hun er ikke så mye hjemme. Satser på at det øker når eksamen er ferdig.
Broren min er bare 5 år eldre enn eldste vår, og det har vært en del gnissinger mellom de oppgjennom, men satser på at broren min modnes snart. Han er egentlig snill og grei, men med kroppen full i hormoner er det ikke alltid like greit.

Mannen min sine søstre ser vi ikke så masse, for de bor også i Bergen. Har mest kontakt med eldste søsteren hans. Hun andre har jeg vel så og si ingenting til felles med.... Har ikke helt det samme synet på det meste tror jeg[&:] 

Back
Topp