omvisning på sykhuset?

Janneymortilsnart3

Forelsket i forumet
Er det noen som var på det med sin første? hvordan fikk dere det?=)

dette er jo min andre, men samboeren min sin første, og han gruer seg litt til fødsel og aner ikke hva han går til. så tror han kanskje hadde satt pris på å få vite litt ang fødsel og hvordan sykhuset der ser ut:)

Er det vanlig? Tror det hadde vært kjekt for mannen min også :)

Vi hadde det med førstemann gjennom helsestasjoen vi gikk på. Alle førstegangsfødene fikk tilbud på fødselforbreden kurs.Kan virkelig anbefalle det. Hør med Jm din om helsestasjoen din har det.
Ellers så vet jeg at Ahus har egen kurs omvisninger man kan melde seg på. Har tenkt å melde meg på omvisning siden det er nytt sykehus siden sist.
Nå vet ikke jeg hvilken sykehus du skal føde på men ville tro at de fleste fødeavd har dette tilbudet.
Veldig kjekt å vite hvor man skal når fødslen starter :-)

Jeg hadde ikke det med min første.. Hadde planer om det, men kom aldri så langt :P
Tror du kanskje bare ringe føden å høre med de? Hvis ikke så fortelle vel dem deg hvor du skal ta kontakt tenker jeg..

Åh, jeg må ha det. Er min første og gruer meg til hele sykehusbiten allerede ;p Så jeg skal definitivt få en omvisning etterhvert! :)

jeg fikk time for omvisning og innskriving en mnd før termin, dette fikk jeg etter at jeg hadde vært på ordinær ul.

moto2 skrev:
jeg fikk time for omvisning og innskriving en mnd før termin, dette fikk jeg etter at jeg hadde vært på ordinær ul.

Jeg fikk også time til innskrivnig etter UL på mandag. Da kan du ha med mannen og bli vist rundt. Tror ikke jeg trenge lange omvisningen denne gangen.

Var ikke på det forrige gang, men da tror jeg ikke man fikk omvisning på fødeavdelinga pga. svineinfluensan.. :P Så da er det ikke gøøy.. Men skal nok ikke nå heller.:-) Er nok kjempefint for sambodin å bli med på det:-D

me var med første og anbefaler det ja.. for både mann og dame:) 
greit å se hva som venter, spess om en har sykehusskrekk..

Fekk brev i posten en stund etter ordiner ul. timen var ca 4 uker før termin.
Vi gikk først inn på et rom med en jordmor og hun skrev ned forventinger osv,og om man ønsket epudiralen,lyst gass osv..
Så var vi litt rundt og skikket,var ganske greit for oss begge,for vi visste ikkje så godt hvor det var vi skulle gå osv.
Men med lillesøster var vi ikkje,nådde aldri den timen da hun kom før tiden

Ja, jeg fikk omvisning på sykehuset. Tror det var JM som sendte brev til sykehuset vi skulle føde på, der hun skrev at jeg ønsket omvisning.
Detta var da noe alle fikk når de hadde kommet så og så langt ut i svangerskapet, her i Sør-Odal.
Jeg var da den siste gruppa som fikk iom at svineinfluensa herja som værst det året :D

Ring sykehuset og spør.

Jeg har vært på fødestua mange ganger i løpet av begge svangerskapene så jeg har ikke hatt noen "offisiel" omvisning, men tror det er mange som er på det.

Ja, ring å spør, for tror det er veldig forskjell fra sykehus til sykehus hvordan de gjør det.
Her har de omvisning på fødeavdelingen den første onsdagen i hver mnd, og da er det bare å møte opp klokken 13 ved heisen på fødeavdelinga.

Vi var på omvisning på sykehuset da vi fikk førstemann, anbefaller det! Føltes trygt og godt!
Vi fikk tilbud om å melde oss på omvisning da vi var på ordinær UL :)

Huseker det var jordmora som satte i gang en omvisnign på sykehuset! Men je ghar jo vært der før så jeg skal ikke denne gangen. Har jobbet der også

Back
Topp