Omvisning på føden

FjerneErna

Forumet er livet
Er det mange som har vært på omvisning på føden? Har det noe for seg?
Vi har snakka litt om å ringe og høre om vi kan få en omvisning,men så leste jeg fødselsboken fra Sandvik i går og ble plutselig litt i tvil om det egentlig har noen hensikt..
Hva mener dere?

Heisann!

Jeg ble anbefalt av jordmor å dra på en slik omvisning. Jeg ønsker det selv også, om ikke annet bare for å se hvordan det ser ut der- gjøre meg litt kjent. Litt spennende synes jeg da.

Samboer og jeg skal på omvisning 01.juni..

Jeg har vært på omvisning i dag, i forbindelse med Emblasamtale. Ba om å få se både fødeavdelingen og barsel. Føles litt tryggere, i og med at jeg skal føde på et annet sykehus enn forrige gang.
Jeg ville bedt om en omvisning. Selv om jeg har født tidligere syntes jeg det var "godt" å se hvor jeg skal osv.

ORIGINAL: lisa79

Er det mange som har vært på omvisning på føden? Har det noe for seg?
Vi har snakka litt om å ringe og høre om vi kan få en omvisning,men så leste jeg fødselsboken fra Sandvik i går og ble plutselig litt i tvil om det egentlig har noen hensikt..
Hva mener dere?

Var på omvisning ved første fødsel. Kjempe lærerikt. Ville gjort det om jeg var deg... det har mye for seg.. [;)][;)]

Takk for svar alle sammen- kommer nok til å ringe og høre om vi kan få komme og ta en titt [:)]

ORIGINAL: lisa79

Takk for svar alle sammen- kommer nok til å ringe og høre om vi kan få komme og ta en titt [:)]

Lurt..[:D] You go girl... [:)][:)][:)]

jeg skal det i midten av juli....veldig greit å se fødestuen, og de apparatene som er der så du ikke får panikk når du kommer dit med rier!!
Sikkert mye som ser skummelt ut m du ikke har fått forklart hva det er, og vet hva det brukes til..

tror det lønner seg for alle å besøke føden![;)]

ORIGINAL: 2gang

Jeg har vært på omvisning i dag, i forbindelse med Emblasamtale. Ba om å få se både fødeavdelingen og barsel. Føles litt tryggere, i og med at jeg skal føde på et annet sykehus enn forrige gang.
Jeg ville bedt om en omvisning. Selv om jeg har født tidligere syntes jeg det var "godt" å se hvor jeg skal osv.

Jeg skal i samtale med embla på tirsdag, p.g.a. min fødselsangst.. [:(]
Hvordan var det?

[:D]vi skal den 30 juni vi

30 mai mener jeg[8D]

Vi begynner på svangerskapskurs om 14 dager, og da er omvisning på sykehuset en del av kurset.
Gleder meg masse til å se avdelingen jeg mest sannsynlig skal føde på. Blir stas det da [:D]

quote:

ORIGINAL: 2gang

Jeg skal i samtale med embla på tirsdag, p.g.a. min fødselsangst..
Hvordan var det?

sender deg en pm med mitt spørsmål jeg[;)]

Jeg råder deg absolutt til å være med på sånn rundtur på føden-da vet du hva du går til hvis du er førstegangs mamma- det er godt at man er forberedt

Jeg har vært på omvisning. Man føler seg liksom tryggere når en vet hvor en skal føde/hvordan det ser ut der. Snakket også med noen av jordmødrene og pleierne. Koselige jenter.....

Vi skal på fødselforberedende kurs nå til søndag på Ullevål i Oslo...hm..var vist rimelig fullt fremover. Håper jeg ikke var dum som sa ja til kurs nå så tidlig..hmm...800 kroner for heldagskurs m omvising..

Blir spennende

skal 29 mai. men hadde i utgangspunktet tenkt å dra alene og ikke ha samboeren med.hva mener dere?skal dere ha samboer med på omvisning?

vi skal på svangerskapskurs i slutten av juni...Det er gjennom kommunen..
Da får vi omvisning gjennom kurset, er litt dumt at det er på et annet sykehus enn der vi har fått plass...-men alikevel...greit å få omvisning!!

Jeg var i tvil om verdien av en omvisning, men min kjære ville gjerne det, så derfor bestilte jeg. Og vi hadde begge to stort utbytte av omvisningen!

Back
Topp