Omvisning på føden

Eli81

Glad i forumet
Har noen av dere vært å¨det enda? Tenkte jeg skulle ringe og bestille time for det i morgen, men er litt i tvil om når vi bør ta den omvisninga.
Saken er nemlig den at mannen min er ukependler, så han er borte hele uka. MEN fra midten av mai skal han kun jobbe i nærheten, så da kan han komme ifra slik at han får blitt med. Jeg synes liksom det er ganske viktig at han er med på den omvisninga, ettersom vi ikke har vært på sv.kurs eller noe sånt.
Så til sp.målet..... Er det for sent å bestille time til en slik omvisning når det bare er 3 uker igjen til terminen???
Hva ville dere gjort?

hei! hvis du ringer på sykehuset å spør kan de sikket gi deg råd der. [;)]

jordmora mi sa no at d e vanli å dra på omvisning 3-4 uke før termin..uke 36-37..[:)] tror d e vanligst

Ja, vi skal på kurskveld + omvisning på sykehuset ca en måned før termin.

Det er jo kjekt å ha med mannen på omvisning, så skjønner godt at du vil vente til han kan være med...

Vi var på omvisning i starten av mars, vi!
VAr i forbindelse med svangerskapskurs. Vi var 5 par, og 3 av de andre har allerede fått ut sine bebiser. ...jeg er sistemann...

Jeg og sambo var igår, kjempe kjekt å se kos man egentlig skal ha det og være før selve fødselen.Jeg ville aldri ventet til uke 37 før jeg gikk,gå nå så fort du og din mann har tid i sammen.Fra uke 36 av kan jo alt skje om fødselen er rett rundt hjørnet,vett jo aldri om man får før elller ei.Da er det greit å ha vært på den omvisningen for begges skyld[:D]

eg og mannen var på omvisning på føden før påske en gang, jordmoren sa at man helst skulle være kommet litt lengre i svangerskapet når man hadde den omvisningen, men for å være sikker på at han skulle få den med seg før han reiste blei det så tidlig.
var igrunnen veldig greitt å få den omvisningen, for selv om eg har gått å trakka de koridorene opp og ned på sykehuset i forbindelse med jobb, har eg aldri vært inne på føden.

Jeg og samboer skal 3. mai på omvisning. Fikk beskjed om å vente til da for jo nærmere termin jo bedre, sa jordmora til meg.
Men her hos oss kan man ikke bestille time, her må man møte opp første onsdagen i hver mnd for alle som vil.

ORIGINAL: Eli24

Har noen av dere vært å¨det enda? Tenkte jeg skulle ringe og bestille time for det i morgen, men er litt i tvil om når vi bør ta den omvisninga.
Saken er nemlig den at mannen min er ukependler, så han er borte hele uka. MEN fra midten av mai skal han kun jobbe i nærheten, så da kan han komme ifra slik at han får blitt med. Jeg synes liksom det er ganske viktig at han er med på den omvisninga, ettersom vi ikke har vært på sv.kurs eller noe sånt.
Så til sp.målet..... Er det for sent å bestille time til en slik omvisning når det bare er 3 uker igjen til terminen???
Hva ville dere gjort?

Får ikke tilbud om svangerskapskurs vi så jordmor rådet oss til å ringe sykehuset i Molde og hører om omvsining. Hun mente det var like greitt å ta det nå i april og samtidig ta med det papiret jeg må fylle ut for å melde meg inn på en måte. Det skal fylles ut to mmåneder før termin ca, så jeg håper å kan ringe snart. Kunne ringe nårsomhelst visstnok.. Også helg, og det passer sambo bra. [:)]

ORIGINAL: Emilie3

jeg skal på omvisning den 29 mai.
men er dette også en slaks innskrivelse? det var noen som sa det til meg....
noen som vet?

Det er forskjellig fra by til by. Her i Trondheim "skriver" vi oss inn ved å levere inn ett skjema med masse info om oss første gang vi møter opp på sykehuset, som regel på første ul.

Vi var på omvisning i uke 35 eller noe. Ville ikke ventet lengre, mye som kan skje de siste ukene da.

Jeg tror ikke det noen gang er forsent å bestille time, så lenge du ikke har født ennå så er det bare å dra på omvisning. Jeg vil anbefale det på det sterkeste. Kom hjem fra sykehuset (omvisningen) nå for en halv time siden, og jeg føler meg mye tryggere nå enn før. Jeg vet hva jeg vil gjøre og hva jeg vil bruke,selv om mye kan forandre seg under fødselen. Mannen min ble faktisk ikke med fordi han ble syk idag, så jeg hadde med en god venninne, og det gikk kjempe fint. [:)]

Fortell Alicia hva dere fikk vite på omvisningen.....

ORIGINAL: xcrazyx

jeg skal på omvisning på sykehuset 3 dager før terminen min jeg da...så er nok ikke for sent nei[:D]
er d ett tilbud man får av jordmora?

Back
Topp