Omvendte streker på el-test?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Bare for å legge til et nytt element innenfor test-analysering:
Har dere opplevd at det ser ut som teststreken er på feil plass?
tok el-testen min nå, og har hatt veldig positiv i to dager. I dag tenkte jeg: oi, nå var den svært positiv. Helt til kontrollstreken kom frem, da ble jeg forvirra.

Testen min ser altså motsatt ut: Teststreken er knallrød, mens kontrollstreken er lyserosa. Er det mulig at de bare har bytta om på dem, eller..?  Hva tror dere?

merkelig[&:]

Mulig defekt... ta en til?

Her er svar fra de jeg kjøpte testen hos:

Takk for din e-mail.

Jeg utgår fra at resultatet ble avlest ved 5 minutter.

Et positivt resultat kan enten være at teststreken er like sterk som kontrollstreken, eller at teststreken er sterkere.

Våre tester er meget sikre, og vi venter svært få falske resultater, positive såvel som negative.

Det er derfor mest sannsynlig at du helt enkelt har et kraftigt positivt resultat.

Enkelte faktorer kan påvirke resultatet, og gjøre så at det viser falskt positivt. F.eks. hvis du allerede er gravid (eller hvis du har vært gravid under de siste ni ukene, men graviditeten ble avbrudt).

Graviditetshormonet hCG er nemlig meget likt LH og kan derfor 'forstyrre' en eggløsningstest.

Likeså kan resultatet bli falskt positivt hvis du tar medisiner som inneholder LH eller hCG.

Enkelte medisinske tilstand kan også påvirke, f.eks. ved PCOS og i overgangsalderen.

! Med vennlig hilsen
Billige-Tester.no

Så de mener testen er ordentlig, og veldig positiv.
Skal ta en ny test neste gang jeg må tisse [:)]

Back
Topp