Omtaler du de negativt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Omtaler du barnefar eller muligens en grinete unge negativt i sosiale medier?
Jeg leser stadig om barnefedre som ikke gjør ditt og datt og som blir kritisert, det samme om barn som ikke vil sove etc.
Hva tenker DU om dette?

Nei det gjør jeg ikke. Å det er fordi jeg ene å alene har opplevd at folk ikke er til å stole på. Å man aldri vet hva de kan finne på om man deler formye negativt på sosiale medier. Har faktisk ikke delt mye om livet mitt i sosiale medier etter jeg fikk barn fordi jeg generelt er skeptisk til folk å hvor mye de kan tolke ting jeg skrive helt feil.

Ja jeg kan klage over bf. Men legger det ikke ut på Facebook. Jeg kan klage over situasjoner med ungene, men ikke ungene direkte. Altså klager ikke på ungen om den har kolikk.

Jeg klager både til min mann og om han på forum. Greit å diskutere med noen som faktisk hører på det jeg sier :-P Men jeg kan like fint si noe positivt. Men jeg gjør det sjeldent på Facebook o.l. Gjør jeg det er det humoristisk, og ikke spesielt alvorlig.

Jeg kan kanskje klage på noe på mannen, men kun på en humoristisk måte. Kunne ikke tnekt meg åfaktisk klage på ham, han fortjener mer respekt enn som så.

Jeg lovet meg selv at jeg ALDRI skulle sitte og klage over hvor mye ungen skreik og hvor trøtt jeg var for hun aldri ville sove eller hvor mye bæsjebleier stinket og gulp osv. Synes ikke det har noe på sosiale medier å gjøre.

Dette er også fordi jeg har ei venninne som la ut bilder og malte rosenrøde rosa skybilder i graviditeten over hvor mye hun gledet seg og hvor fantastisk det kom til å bli - tre dager etter at gutten var født begynte klagingen, gjerne 4-5 ganger dagen om hvor trøtt hun var, fikk aldri sove, ungen hylte, aldri mer søvn osv osv. Jeg ble så lei..

Nei gjør ikke det. Syns det er en skikkelig uting, har til tider lest noen statuser som "lakenskrekk barn gis bort mot henting" og "lat mann til utlån" herregud så flau jeg blir over å kjenne sånne folk... Skriver da ikke slik om sine kjære og nære vel :p burde da være en selvfølge...

• Liker
Reactions: Io
Ikke offentlig på Facebook kan tulle klage til ei veinne på chatten men det er alt

Jeg kan lett dele min frustrasjon over sambo her inne. Men ikke andre steder :-P

Jeg tenker at det hjelper fint lite å klage på mannen til andre enn mannen. Så da holder jeg det saklig og tar det med han når det er noe som irriterer meg.

Oooog. Jeg er en sånn som kommenterer statuser med "hvorfor kan du ikke gjøre det selv?" når folk klager på at mannen ikke helt av seg selv har skjønt at han burde ha støvsugd mens kona ser Greys Anatomy eller noe. For jeg tenker at når man deler slike problemstillinger er det for å få forslag til hvordan det kan løses, og da må jeg jo få alle detaljer om hvorfor/hvorfor ikke man kan løse det selv :P
Folk har slettet meg fra facebook fordi jeg gjør det, og det er i grunnen helt greit for meg ;)

Her inne deler jeg frustrasjon også... Blir liksom ikke helt det samme som facebook :p hehe
Hehe, nei føler ikke det blir det samme.. Ville aldri snakket dritt sånn på face/twitter/insta osv... :-P

Hender jeg klager til venninner om samboer også evnt hvis lille ikke vil sove. Men legge det ut offentlig på sosiale medier gjør jeg ikke :)

Ser ingen grunn til å legge ut statuser eller innlegg om dem, men har et par anonyme innlegg der jeg her om hjelp til å takle problemer knyttet til f.eks. nattevåking eller uenighet om oppdragelse. I de innleggene står det jo mellom linjene at jeg synes mann eller barn er slitsomme...

Veldig sjelden :)

Kan finne på å skrive her inne at jeg er opptatt med legging lenge da jeg har ei frøken som er ute av senga for femte gang, f.eks. Men ikke klage på henne, bare situasjonen. Og ikke Facebook men en skravletråd hvor vi er flere som går og legger barn, en nede, to igjen, mine sover, der gjøre ene min, men den andre er altså ute av senga igjen, her spiser de nå, mine har sovet en halvtime. Sånn som en del av samtalen

Ikke offentlig på Facebook, men inne på terminforumet her eller i samtaler med venner kan hev nok klage om f.eks eldste er oppe av senga for femte gang "bare fordi "....

Nei, jeg gjør ikke det. Det hjelper jo lite, men er jo mulig det skjer i fremtiden. Hvem vet om begeret renner over når vi får barn ;) Hadde i så fall blitt her, aldri i verden på FB

Back
Topp