Omsorgspermisjon

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Skal pappaene her ha omsorgspermisjon? Jeg er spent på om han her får lønnet perm.. han skal undersøke dette snart :) Er det mest vanlig med lønnet eller ulønnet? Regner med det har med tariffavtalen å gjøre

Han her får to uker lønnet fra fødsel av, om det er da du mener? :-)

Mener du utover det man kan få vanligvis? Eller vanlig pappaperm?

Her har min krav på det hvis han rakk å jobbe nok før jeg ble gravid. Vi ble gravide rett før han fikk fast stilling, og han hadde nettopp flyttet til Norge fra Danmark da :) Men NAV mente at han akkurat rakk det, så da er det spennende å se hva de sier når søknaden sendes inn!

Min samboer skal ha to uker velferdspermisjon med lønn etter fødselen :-)

Er han offentlig ansatt får han stortsett lønnet perm, 2uker. Mens flere mindre private bedrifter gir ulønnet perm på inntil 2 uker. (Opp til arb.giver å avgjøre angående lønn) Han har krav på 2 uker fri, men ikke krav på lønn!

Min skal ha to uker lønnet perm etter fødsel :)

Min mann er heldig å få 2 uker med lønn:)

Her får ikke samboer lønn for de ukene, så tviler på at han tar mer enn en ukes tid om alt går greit...

Alle har krav på to uker om de ønsker det, men det er opp til arbeidsgiver om de vil lønne. Min får lønn for ene uka, men jeg har insistert på at han likevel tar to :p

Mannen jobber ofshore, så håper bare han er hjemme når snuppa skal ut jeg ☺️ Han skal egentlig på jobb på termindatoen, så føder jeg før avreise har han rett på permisjon, men ikke om han har allerede dratt. Ender vel opp med at han nektes utreise av meg

Mannen jobber ofshore, så håper bare han er hjemme når snuppa skal ut jeg ☺️ Han skal egentlig på jobb på termindatoen, så føder jeg før avreise har han rett på permisjon, men ikke om han har allerede dratt. Ender vel opp med at han nektes utreise av meg
Samboer arbeidet offshore da vi fikk forrige og jeg hadde termin 1 uke ut i en tur (de var på 5 uker de da). Siden han hadde rett på 14 dgaer fri i forbidnelse med fødsel, fikk han "fri" den perioden, dvs at før fødsel var han på tilkalling om de skulle trenge mer mannskap på land, men fikk ha han hjemme... :-)

Samboer arbeidet offshore da vi fikk forrige og jeg hadde termin 1 uke ut i en tur (de var på 5 uker de da). Siden han hadde rett på 14 dgaer fri i forbidnelse med fødsel, fikk han "fri" den perioden, dvs at før fødsel var han på tilkalling om de skulle trenge mer mannskap på land, men fikk ha han hjemme... :)

Her har han ikke mulighet for tilkalling da, men han har heldigvis vært i dialog med arbeidsgiver, som er fleksibel slik at han får velge selv om han reiser ut eller ikke når det nærmer seg.

Mannen min er student så kan nok ikke ta altfor mye fri, men bi tar det litt som det kommer. Moren min kommer og hjelper meg hvis det blir behov.

Aner ikke hva mannen vil ennå :p får vel spørre snart sånn at han får ordna med jobben:p

Her skal faren ha permisjon i forbindelse med fødselen. Veldig glad for det :)

Back
Topp