Omsorgsforeldre/fosterforeldre

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Jeg kunne tenkt meg senere en gang å passe barn i samarbeid med barneværnet. Noen her som gjør det?? Hvordan er det?

Har hørt om andre som gjør det, det jeg da lurer på er: får man virkelig betalt for det?? Da er det kanskje mange som kun gjør det for pengene?[&o]

Hørte om noen som sa de fikk støtte til å bygge på huset osv, og over 10.000 i mnd, og jeg tror virkelig de gjør det kun for pengene og det er trist[&o]

Var selv hos helge familie som liten og hadde det IKKE bra der, sikkert typisk eksempel på penge griske folk[:@]

Nei, men har lyst til og være det jeg også faktisk. Broren min var 1 helg i mnd hos slike "foreldre", tror kanskje de får betalt fra staten, men 10 000 er da veldig mye syns jeg.. Trodde kanskje du fikk penger for den helgen jeg slik at det er ekstra til mat og kanskje ting dere hadde planer og gjøre eller noe.. [8|]

Trist når folk kun tenker på penger ja, det skal liksom være en fin ting og gjøre.

ORIGINAL: ~Ritamor~

Nei, men har lyst til og være det jeg også faktisk. Broren min var 1 helg i mnd hos slike "foreldre", tror kanskje de får betalt fra staten, men 10 000 er da veldig mye syns jeg.. Trodde kanskje du fikk penger for den helgen jeg slik at det er ekstra til mat og kanskje ting dere hadde planer og gjøre eller noe.. [8|]

Trist når folk kun tenker på penger ja, det skal liksom være en fin ting og gjøre.

Der er det snakk om full tid.. Men syns fortsatt det blir feil å gjøre det på den måten [&o] 

Jeg tror det hadde vært kjempe fint å kunne gjøre noe sånt jeg, mannen vil ikek ha flere barn så da kan vi jo hjelpe andre som ikke har det så lett kanskje [:)]

Ja, såklart får man penger for det, er jo ikke akkurat gratis og ha ett ekstra barn:)
Synd om noen kun har det for pengenes skyld, men dem som er omsorgshjem blir oppfølgt av barneværnet, så det merkes jo om barnet ikke har det bra.

foreldrene mine har hatt forstebarn i 16år og de har fått penger får det.. men det er ikke mye å skryte av og pengene går jo til ting som barnet trenger også... pluss at forstersøstra mi er handikappet og derfor trengte mye ekstra utstyr og hjelp...

ORIGINAL: AB

foreldrene mine har hatt forstebarn i 16år og de har fått penger får det.. men det er ikke mye å skryte av og pengene går jo til ting som barnet trenger også... pluss at forstersøstra mi er handikappet og derfor trengte mye ekstra utstyr og hjelp...

Så koselig [:)]

Det jeg er redd for er å få et barn og ha det i mange år for plutselig å få beskjed om at barnet skal tilbake til sine foreldre [&o] man blir jo kjempe glad i barnet...

mamman og pappan til mannen min er fosterforeldre og de får penger for det.Men de gjør det jo ikke for pengene!!!!!
De har en handikappet gutt.
HAN STORTRIVES OG DE ER SÅÅ FLINKE MED HAN!!!!
kan også tenke meg å bli fosterforeldre engang i tiden,er jo mangen barn der ute som trenger den hjelpen!!!

Har vurdert det vi også, men redd for at jeg skal ta det sånn inn på eg når jeg ser hvor vondt enkelte barn har det og at jeg skal bare ha dem litt og ikke foralltid. [&o]

jeg kommer nok til å vente til ungene er eldre, bare greit å undersøke dette på forhånd [:)] Eventuelt passe en annen hver helg og sånn, det er nok koselig [:)]

Tror det er noe jeg vil sate på når ungene blir litt eldre, det høres bare kjempe koselig ut og fint å kunne hjelpe andre[:)]

Jeg har vært helgeavlaster og etter skatten var trekt så satt jeg igjen med 1300 kr for hele helgen. Dette var søsken på 2 og 6 år. Så man gjør ikke dette for pengene nei...

Det er forskjellige satser på å være fosterhjem.Beredskapshjem er bedre betalt, nettopp fordi det er større belastning og at man må kunne stille opp på kort varsel.

Du har også forsterket fosterhjem. Dette er godt betalt fordi det kreves at en av "foreldrene" er hjemmeværende. Sist jeg fikk tilbud om dette var "lønnen" 22 000 kr pr mnd. Dette blir gradert etter hvor "mye" barnet trenger ekstra.
Jeg har også vært forstermor for min lille svigerinne og dette mottok jeg 7000 kr i godgjørelse for + sfo og noe klær dekt.

Kunne godt tenke meg å være fostermor igjen. Men ikke før barna mine er store og har sine egne liv. Jeg har alltid delt mamma med en eller annen og jeg kjenner at jeg har litt såre følelser i forhold til det. Jeg har valgt å få barn selv, så nå kommer de først. Senere kan jeg hjelpe andre

Back
Topp