Omsmelting av ring

carpus

Forumet er livet
Jeg har tatt vare på gifteringen til pappa (han er død nå), og isteden for at den skal ligge å støve bort så kunne jeg tenkt meg og fått smeltet den om til noe annet.

Noen som har peiling på hva det koster?

Koster vel ikke all verdens... jeg husker ikke hva jeg betalte for å smelte om forlovelsesringene mine... men det var ikke snakk om så voldsomt vet jeg. Hør med gullsmed så får du vite prisen. Det varierer nok veldig ut i fra hva du har tenkt å smelte den om til. Det er jo ikke selve gullet som koster så mye, mer designet på smykker og ringer og sånn. [;)]

Jeg betalte 3600 for å smelte sammen to av ringene mine. Men det er seks diamanter i tillegg, så mulig det koster ekstra pga ekstraarbeidet det er å flytte på de..

Det koster endel synes jeg, er jo arbeidet man betaler for, så det kommer helt an på hva du vil lage det til da...Jeg tenkte å smelte om to ringer til en, men droppa det jeg da [8D][:)]

min bestemor laget smykker til oss av hennes foreldres ringer osv
hun brettet ringen så den ble flatere i ringe, og laget tråder/eiker inn mot midten og der satte hun en perle

ett veldig pent smykke, og da har du ett minne av pappan din for evig[:)]

ORIGINAL: lille nuppa

min bestemor laget smykker til oss av hennes foreldres ringer osv
hun brettet ringen så den ble flatere i ringe, og laget tråder/eiker inn mot midten og der satte hun en perle

ett veldig pent smykke, og da har du ett minne av pappan din for evig[:)]

Så koselig da! [:)]

Jeg synes litt av "symbol" verdien forsvinner når man smelter om..

Er jo ikke som man får tilbake samme gullet liksom..

Hadde man ennå vist at det smykke man fikk tilbake, var gullet fra den ringen, så hadde det betydd mer føler jeg da..[;)]

Jeg smeltet om 2 ringer og noen gullsmykker/øredobber til 2 ringer. Om det brukes mindre gull i det du lager enn det du har fra før, så trekker de det fra på prisen. Gjorde de iallefall her.

Tror det var mellom 300-500kr? Var iallefall mange som sa det var så veldig dyrt, men synes ikke prisene var så ille. Men det kommer ann på hva du skal ha, om de må legge til mere gull osv. Men en gullsmed kan gi deg bedre svar...

ORIGINAL: Kidada

Jeg synes litt av "symbol" verdien forsvinner når man smelter om..

Er jo ikke som man får tilbake samme gullet liksom..

Hadde man ennå vist at det smykke man fikk tilbake, var gullet fra den ringen, så hadde det betydd mer føler jeg da..[;)]

Skjønner hva du mener, men jeg synes heller ikke det er noe vits i at ringen ligger i en boks og støver ned på loftet. Da vil jeg heller smelte den om til noe jeg kan bruke som et minne om han.

Har bestefaren min sin - bruker den jeg[:)]

Var inne på å smelte den om, men siden det står navn og brylluppsdatoen i selve ringen ville jeg ikke.. Vurderer også å sette inn en stein og bruke den som min giftering når vi gifter oss[:)]

ORIGINAL: nurkeklar er gravid

Har bestefaren min sin - bruker den jeg[:)]

Var inne på å smelte den om, men siden det står navn og brylluppsdatoen i selve ringen ville jeg ikke.. Vurderer også å sette inn en stein og bruke den som min giftering når vi gifter oss[:)]

Det var jo en fin tanke da! [:)]

Back
Topp