Omskolering pga panikkangst

Jeg vet ikke hvordan det er med tanke på omskolering, men skjønner problemstillingen. Jeg er selv student på universitet, og prøvde både det ene og det andre på videregående. Gikk en yrkesrettet utdanning som jeg til slutt fullførte to år på (ikke lærlingtiden), for så å ta allmennfaglig påbygging for å kunne gå høyere utdanning. Jeg er langt fra sikker på om utdanningen jeg tar nå er rett og vurderer ofte frem og tilbake hva jeg kan gjøre. Jeg sliter med flere typer angst og kanskje et par andre psykiske lidelser. Har akkurat blitt henvist til psykolog via fastlege, så venter nå på brev og første time. Jeg tør ikke gå ut i arbeidslivet og fortsetter derfor med utallige utdanninger selv om jeg ikke er sikker på at jeg vil det ;/ Har mest lyst til å bli sykemeldt, jobbe med meg selv og terapi for så å få prøve et par yrker og se om jeg trenger mer utdanning eller gå ut som lærling med en gang. Veldig vanskelig. Håper noen kan gi deg de svarene du trenger og at ting ordner seg for deg ! :)

For å få dekket omskolering må du til legen for å få bekreftet at du faktisk har behov for det.
Hvordan hadde du tenkt å be om omskolering hvis du ikke kan snakke om personlige problemer? Noen må du jo snakke med for å få hjelp.
Jeg vet om flere som har fått dekket omskolering av Nav, men du må nok gjennom lege og psykolog for å få søke om det. Nav kan ikke hjelpe deg uten en bekreftelse noen andre på at du faktisk har behov for hjelp.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app